Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-07, 22:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag vill minnas att skolbetyg är offentlig handling. Det händer ju ofta att media publicerar betyg, t ex kungens studentbetyg, för länge sen.

Jag tror att även klassfoton finns arkiverade. Men var, det vet jag inte. Kanske kommunen arkiverar betyg och foton?
Betygen är offentliga. Fotografierna vete fan, det var oftast privata företag som tog dessa. Men många måste ha kvar sina gamla fotokataloger. Jag har kvar alla mina & frossar ibland i alla festliga frisyrer.
Citera
2018-06-07, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Mamoste verkar ju själv gillat Akilov, såpass att han överförde 10.000 kr till honom. Tror du det hände innan akilov blev IS-anhängare?

Alldeles riktigt.
Mamoste hade långtgående kontakter med Akilov och hade förtroende för Akilov.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-06-07 kl. 23:07.
Citera
2018-06-07, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
"lekt Ari Vatanen". Ari Vatanen - finsk rallyförare och politiker, märklig koppling imo.

Har Akilov jobbat i Nacka så kan han bott i huset och det är isåfall intressant i sammanhanget.

Det är vanligt inom byggnadsarbete att bo på samma ställe där man jobbar.
Senast redigerad av Anonymaalko 2018-06-07 kl. 23:05.
Citera
2018-06-07, 23:17
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymaalko
Det är vanligt inom byggnadsarbete att bo på samma ställe där man jobbar.
Antingen i huset eller i husvagn utanför.
Citera
2018-06-08, 00:12
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Jag vill minnas att skolbetyg är offentlig handling. Det händer ju ofta att media publicerar betyg, t ex kungens studentbetyg, för länge sen.

Jag tror att även klassfoton finns arkiverade. Men var, det vet jag inte. Kanske kommunen arkiverar betyg och foton?

Borde vara Stadsarkivet
Citera
2018-06-08, 00:15
Medlem
zurfarns avatar
Citat:

Mamoste Nujen
Värmdövägen 199 Nacka
Man Gift 64 år

Zinet Nujen
Värmdövägen 214 Nacka
Kvinna Gift 63 år

Debbie Dariane Devrim Nujen
Värmdövägen 199 Nacka
Kvinna Gift 43 år

Loran Azad Nujen
Värmdövägen 214 Nacka
Man Ej gift 42 år

Ulas Nujen
Bryggargatan 23 Visby
Man Ej gift 41 år

Cesar Cesur Nujen
Serenadvägen 1 B lgh 1203 Nacka
Man Gift 36 år

Rojin Aydin Nujen
Serenadvägen 1 B lgh 1203 Nacka
Kvinna Gift 33 år

https://www.ratsit.se/sok/person?
fnamn=&enamn=Nujen&gata=&postnr=&ort=&kn=&pnr=&tfn =&m=1&k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1&amin=&amax=&fon=0&typ= 2&page=1

Du glömde en annan huvudperson, den ingifte i klanen, nämligen Rickard Damm. Han bor också på Värmdövägen 199. Tillsammans med Debbie och svärfarsan. Mysigt.

Det hela skriker bara rakt ut att det handlar om felaktigt angiven folkbokföring. Åt ena eller andra hållet.

Det är liksom inte bara ÖZZ som fuskar. Hela jävla klanen fuskar. Lätt bete för SKV.
Citera
2018-06-08, 00:26
Medlem
Passepartouts avatar
Verkar samtliga överföringar vara för svartjobb? 12 658:- är en ovanligt precis summa för svartjobb, kan det vara utlägg för något?

Vad betyder sifferkombinationen i utbetalningen 5/10?

Är det vanligt att två personer delar på samma konto? Avsändarna står ju som privatpersoner.

Citat:
13/9 – Överföring 10 000:- Mamoste Nujen
16/9 – JOBB GOTLAND 10 000:- Debbie Nujen och Richard Damm
5/10 – 9131955610, 23 450:- Debbie Nujen och Richard Damm
16/10 – GOTLAND 29 300:- Debbie Nujen och Richard Damm
26/10 – BETALNING 12 658:- Debbie Nujen och Richard Damm
Senast redigerad av Passepartout 2018-06-08 kl. 00:45.
Citera
2018-06-08, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Med några fler kanske så kanske Nujens bor på månen och äter spädbarn. Vad tror du om det?

Varför skulle det vara värre för Akilov om han jobbat i Nacka än på Gotland eller lekt Ari Vatanen på Drottninggatan? Har Akilov förhoppningar om att Mamoste ska komma och frita honom om han håller tyst om en renovering Nacka?

Det är väl tex värre för Nujens om Akilov jobbat på Gotland medan de har rotat det vita på huset i Nacka och därutöver slantat resten svart.

Man får inte rota semesterbostäder. Om nu pappa Nujen, debile Debbie, Damm och Özz och gud vet vem mer, står som ägare och skrivna på Nackaadressen så kan ju alla rota 50.000 per år. Att sedan jobbet utförs på Gotland vet ju ingen om det inte råkar komma fram som genom en slump...
Citera
2018-06-08, 01:01
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det är väl tex värre för Nujens om Akilov jobbat på Gotland medan de har rotat det vita på huset i Nacka och därutöver slantat resten svart.

Man får inte rota semesterbostäder. Om nu pappa Nujen, debile Debbie, Damm och Özz och gud vet vem mer, står som ägare och skrivna på Nackaadressen så kan ju alla rota 50.000 per år. Att sedan jobbet utförs på Gotland vet ju ingen om det inte råkar komma fram som genom en slump...

Tror knappast Akilov bryr sig om var man får rota eller inte när han sitter där på förhör. Tror helt enkelt inte att han jobbat åt Nujens i Nacka eftersom han inte verkar ha nämnt något om det.
Men gräv i det du om du känner för det, hittar du nåt så är det ju bra.
Citera
2018-06-08, 01:28
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Verkar samtliga överföringar vara för svartjobb? 12 658:- är en ovanligt precis summa för svartjobb, kan det vara utlägg för något?

Vad betyder sifferkombinationen i utbetalningen 5/10?

Är det vanligt att två personer delar på samma konto? Avsändarna står ju som privatpersoner.

12,658 SEK Dividerat med dollarkursen 8,20 den 26/10 blir 1543 USD. Avgår växlingsavgifter, så jag skulle tro att det är 1500 USD som betalats med svensk valuta.

Sifferkombinationen skulle kunna vara Nordeas internetbanks clearing nummer 9131 följt av ett kontonummer.

SEB har clearingnummer 9131 såg jag nu. Alla udda sifferbelopp är sannolikt dollar omräknat i SEK.
Senast redigerad av DirtyBertie 2018-06-08 kl. 01:38.
Citera
2018-06-08, 01:46
Medlem
Citat:
Inavel är bakomliggande problematiken. Kurder, turkar marockaner etc praktiserar inavel vilket ger problem.

Jo, fast kusingifte som det praktiseras där är inte så värst farligt genetiskt sett, men i längden så blir det ju problem förstås. Plus att det sociala arvet blir allt viktigare idag, det gör att klanerna distanserar sig ifrån varandra istället för att diskutera sinsemellan.

Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Du glömde en annan huvudperson, den ingifte i klanen, nämligen Rickard Damm. Han bor också på Värmdövägen 199. Tillsammans med Debbie och svärfarsan. Mysigt.

Det hela skriker bara rakt ut att det handlar om felaktigt angiven folkbokföring. Åt ena eller andra hållet.
Det är liksom inte bara ÖZZ som fuskar. Hela jävla klanen fuskar. Lätt bete för SKV.

Javisst kan det vara så, men det är svårt att se riktigt vitsen med att ha det så. Mamoste och mamman är ju inte purunga precis och det kan ju säkert kännas drygt för dem om det är mycket spring, inte vet jag ?

Det kan ju annars ha att göra med om det finns lån på den fastigheten, att tex Mamoste inte skulle ha kunnat fått lån på sin antagligen rätt så magra pension för en så stor villa. Däremot om det finns fler inskrivna "ägare" så är det ju inte otänkbart att banker är villiga att ge lån på något sådant

Glömde förresten att det finns ju ett annat sätt att idka blåsningar vid renoveringar på. Och det är att köpa ett renoveringsobjekt vilket som helst. Därpå söks hos banker lån för renovering. Därpå kör man dit några husvagnar och några gubbar som stänker omkring sig lite färg och byggskrot och sen drar med pengarna. Byggföretaget och köparen ska alltså vara i maskopi med varandra, och sen delar på pengarna, ett lånescam alltså. Och dessa konstellationer har rätt så ofta ett "byggföretag" i botten som är ett sådant företag som knappt haft någon omsättning tidigare.

Nu vet jag inte men det finns en mängd varianter på hur man kan scamma Staten och banker.
Det är väl rätt så typiskt att denna begåvningsreserven visar extremt driftig kreativitet när det gäller bedrägerier och kriminell verksamhet, men är helt odugliga att inneha vanliga arbeten
Citera
2018-06-08, 01:46
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Betygen är offentliga. Fotografierna vete fan, det var oftast privata företag som tog dessa. Men många måste ha kvar sina gamla fotokataloger. Jag har kvar alla mina & frossar ibland i alla festliga frisyrer.

Också nu med GDPR ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in