2018-09-09, 23:45
Medlem
PK-befriads avatar
AfS skulle fortfarande kunna ligga över 1% vilket skulle innebära utlagda valsedlar till nästa val. 1% vore inte ett uselt resultat för ett helt nytt parti.

Trist resultat dock, de förtjänade verkligen att ta sig in. Hoppas de kämpar på.
Citera
2018-09-09, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag vet, jag har länge kritiserat SD och Åkesson specifikt för precis detta och det ser inte bättre ut med tanke på att han saknar någon ordentlig ersättare. Problemet är fortfarande att samhällsutvecklingen har varit så otroligt katastrofal under den förra mandatperioden och bara kommer bli värre än nästa. Bara terrordådet borde räcka till att få upp SD till största parti, men hela skiten räcker inte längre än till tredje största ännu en gång.

Problemet är inte bara SD. Problemet är inte bara AfS. Problemet är mycket, mycket större än så.

Du har kritiserat SD... och de ökar?????? Börjar du nu fatta varför SD-Karlsson slänger din typ av kritik direkt i papperskorgen? Kruxet, Klasse, är att man om man ska gå högerut så måste man ha något att komma med. Där kunde "alternativ" media ha varit till hjälp men har inte varit det.

Åkesson har pratat om "etablissemanget" i slutet på valrörelsen. Det är åtminstone en början. Vissa personer (jag låter det vara det osagt om du är en av dem) insisterar på att etablissemanget inte existerar utan att det i stället är Wolodarski eller Tel Aviv eller amerikanska företag som styr allt.
Citera
2018-09-09, 23:47
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Fy faaan vilket bottenlöst mörker. Jag funderar nästan på att starta en ny tråd: Hängning 2.0.

Visst, inga fyra procent - men det hade varit en jordbävning för ett parti lanserat i mars i princip osynligt i MSM (utom omnämnanden som dödsknarkarnazister). Det viktiga metapolitiska arbetet fortsätter.
Partipolitik är en del. Men de tiotusentals - kanske hundratusen AfS-sympatisörer därute kan arbeta på samma sätt som 68-vänstern gjorde. Utbilda er! Bli journalister! Bli lärare!
Citera
2018-09-09, 23:47
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Sluta lipa över SD AfS:are. Ni har slängt all skit in kan över SD och lite till hela valrörelsen. Inte sant? Ni har tvingat SD till ett tvåfrontskrig bara sjuklövern kunde vinna på. Ni har varit mycket av det ND var på sin tid, en destruktiv kraft utan egna möjligheter. Ni har tagit energi och även om flera med mig försökt få er att besinna er och se realistiskt på AfS chanser så har ni mest av allt söndrat. Gnäll inte om SD:are kommer hit nu och säger vad var det vi sa. Ni är Expos nyttiga idioter här såväl som på Grand Hotel.

Du kan inte skylla SD:s katastrofresultat på AfS. Valresultatet visar tydligt att så inte är fallet. Vakna upp och acceptera verkligheten för vad den är. SD har toppat, iaf under nuvarande ledning, och troligtvis under nästa partiledare också.

Det krävs något helt annat för att väcka svensken. Vad det är har jag ingen aning om, även om jag länge hoppats på lågkonjunkturen. Men vad det än är så hoppas jag att vi finner det snart.
Citera
2018-09-09, 23:48
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Men jämför då för i helvete inte Trump med AfS, som är ett promille-hittepå-parti. Det är ju för fan skrattretande. Jämföra Trump med AfS, LOL! Du är tveklöst dagens största pajas!

Vet inte om du bara är bottenlöst korkad eller missförstår mig med flit, trots att jag förklarat vad jag menade...
Citera
2018-09-09, 23:48
Medlem
volvo 240s avatar
Som jag sagt hela tiden.. överhypat parti. 2010 var det ND, 2014 var det SvP 2018 var det AFS.

Alla dessa skulle in i riksdagen och visa framförallt de mjäkiga Sverigedemokraterna hur en slipsten ska dras. Alla tre har tokhypats här på FB. Alla tre har gjort katastrofval.

Dessutom har ni pressat SD att radikalisera sig något vilket gjrot att de tappat ännu mer röster. Ni är en total katastrof och jag har haft rätt om er hela tiden.

AfSugningspartiet indeed.
Citera
2018-09-09, 23:49
Medlem
SebbenZs avatar
Kan vi dra någon slutsats över de här dryga 60 000 gilla på facebook?
Citera
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag vet, jag har länge kritiserat SD och Åkesson specifikt för precis detta och det ser inte bättre ut med tanke på att han saknar någon ordentlig ersättare. Problemet är fortfarande att samhällsutvecklingen har varit så otroligt katastrofal under den förra mandatperioden och bara kommer bli värre än nästa. Bara terrordådet borde räcka till att få upp SD till största parti, men hela skiten räcker inte längre än till tredje största ännu en gång.

Problemet är inte bara SD. Problemet är inte bara AfS. Problemet är mycket, mycket större än så.

Man undrar vad som krävs för att folk ska vakna. Det här valresultatet betyder endast en sak: att vi gav fan i att fälla ut fallskärmen i rätt tid. Nu kommer det att bli nasty. Landet lär fortsätta utför och störtdyka tillsammans med ekonomin inom några år, folk kommer då att gripa efter första bästa alternativ som kan rädda dem ur skiten. Skrämmande.
Citera
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Sluta lipa över SD AfS:are. Ni har slängt all skit in kan över SD och lite till hela valrörelsen. Inte sant? Ni har tvingat SD till ett tvåfrontskrig bara sjuklövern kunde vinna på. Ni har varit mycket av det ND var på sin tid, en destruktiv kraft utan egna möjligheter. Ni har tagit energi och även om flera med mig försökt få er att besinna er och se realistiskt på AfS chanser så har ni mest av allt söndrat. Gnäll inte om SD:are kommer hit nu och säger vad var det vi sa. Ni är Expos nyttiga idioter här såväl som på Grand Hotel.

Ligger nog lite i det. ND höll tillbaka SD några år, nu höll AfS tillbaka SD i detta val. Men det var ju inte SDs största problem. Frågan är hur mycket det påverkade SD att alla afsare kom från SD? Tänkte väljarna att ja det stämmer nog att SD är extrema om så många f.d. SD-are kan starta detta extrema parti?
Citera
2018-09-09, 23:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Ja, jag tycker att du som är emot invandrare ska utvandra och bli invandrare själv - din självhatande fan. LOL

Jag har släktingar som flytt från bakom järnridån och dess kommunism. Jag betraktar min egen familjs flykt på samma sätt. Lycka till i ditt kommunistiska lyckorike. Mina skattemedel och mitt sociala kapital som läkare kommer att undfly ditt semitotalitära Sverige.
Citera
Medlem
BravePessimisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebbenZ
Kan vi dra någon slutsats över de här dryga 60 000 gilla på facebook?

Ryska bottar.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
AfS skulle fortfarande kunna ligga över 1% vilket skulle innebära utlagda valsedlar till nästa val. 1% vore inte ett uselt resultat för ett helt nytt parti.

Att AfS får mer än 70 procent i gruppen ”övriga” är ganska osannolikt. De är inte mer än dubbelt så stora som F!, MED, Piratpartiet, Kristna Värdepartiet, NMR med flera tillsammans
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in