Och hur tänkte du här, när du jämför med t ex Trump? Trump, som med sina miljarder kunde finansiera en extremt påkostad valrörelse. Trump, som syntes i media och debatter dag ut och dag in. Trump, som med sina kontroversiella uttalanden och prat om fake news fick folk att vända sig mot etablissemanget och det politiska korrekta. Trump, som var representant för Republikanerna. Trump, som hade Hillary Clinton som huvudmotståndare. Och du jämför alltså Trump med Kasselstrand?
Har du överhuvudtaget någon koll på politik och hur det fungerar? AfS fick knappt någon medial uppmärksamhet alls, och jag tror inte ens 4% av Sveriges befolkning vet vilka dom är.
Men din indolenta sopa! Trumps valbudget var peanuts i jämförelse Hillarys. Han seger var en spark i röven på etablissemanget, folk röstade inte FÖR Trump utan MOT Washington. Jag nämnde bara några exempel på hur missnöjesrörelser kan växa snabbt och oväntat, såklart inga jämförelser i övrigt med AfS.
Det stämmer bra det. Men, är det inte detta SD har sysslat med de senaste åren med sina "reformer", dvs att vara till lags och charma dumsvenne där ute i samhället med sin liberalare kommunikationston?
Vi behöver gemensamma principer!!
Är vi kristna med det judeo-kristna arvet som grund?
Är vi ödestroende hedningar?
Är vi neo-cons?
50000 miljoner likes på Facebook gav inga röster vilket jag flaggade för tidigt.
Typ 0,5 procent (gissar) är väldigt mycket fler än "inga". Problemet för AfS är inte att de gjorde ett dåligt val, för de har de inte. Problemet är att ledningen har trissat upp orealistiska förväntningar, och att medlemmar och sympatisörer svalde det.
Nej, man gör ett totalt fiasko-val. Magplask som du så fint sa tidigare ikväll.
Men faktum är att detta inte bara är en förlust för AFS. Vi får inte ens SD som kan påverka något, som iallafall hade kunnat bromsa in galenskaperna. SD gör ett också lite av ett fiasko-val om man kikar på alla prognoser, gissningar och förhoppningar. Det är en mörk jävla kväll för alla, SDare såväl som AFS:are.
En hel jävla burk med svarta piller är det, helt klart. Jag känner mig inte så nere trots allt, förmodligen för att jag för långt över 10 år sedan insåg att den parlamentariska vägen var stängd. Jag insåg att vita aldrig kommer kunna rösta sig ur situationen.
Citat:
Det ser absolut ut som att vi går mot en röd-grön regering i 4 år till och folk firar över skadeglädje.
Fast rödgrönblå ZOG-regering hade det blivit ändå, även om SD fått 30% och AFS 10%. Det hade inte gjort nån skillnad för landets styre och politik.
För min del är det faktum att vi kommer behöva överleva 4 år till med sosserier mycket värre än att AFS gör magplask från 3000m höjd
Fast det hade vi fått göra ändå, det hoppas jag alla inser.
Helt otroligt. Nästan ofattbart. Jag röstade afs men hoppades att det skulle gå bra för sd. Synd att så många sd:are inte kan resonera på samma sätt.
sd har nu planat ut. Man verkar inte kunna räkna med att fortsätta öka på samma sätt. S backar ett par procent bara. En halv miljon nya blattar, det bara välde in folk 2015, resultatet i valet är att allra flesta svenskar verkar vara nöjda i stort sätt. Genuint skrämmande. Om det inte kräver för att folk ska vakna, vad krävs då?
Jag ville inte jinxa afs genom att skriva något före valet, men tippade själv på nånstans mellan 2 och 3%. Under 1% kände jag var katastrof. AfS har presenterat det i särklass bästa, mest seriösa, mest professionella nationalistiska alternativet någonsin. Man har bedrivit en fantastisk valrörelse med de medel man haft. AfS och Sd gemensamma underpresentation manar verkligen till eftertanke.
Instämmer helt.
Det är fan i mig skrämmande hur nära kokpunkten den genuina svensken uppenbarligen verkar vara. En hjärntvätt och en lögnpropaganda vars verkningsgrad är fullständigt magnifik helt oöverträffat.
Kommande demografiska klusterbomber kommer nu detonera i hastigare takt framöver. Ett S som endast backar par procentenheter...talar väl tydligt!!!
Hoppades på ett SD runt 25, önskade verkligen ett Afs på ett par procent...drömde om fyra och riksdagsinträde. Granatchocka ett hela jävla etablissemang med hormedia.
Afs har inte gjort några fel. Inga som kan jämkas som motvikt mot allt rätt som gjorts i alla fall.
Fortsättning följer.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2018-09-09 kl. 23:50.
Jaja, lämnar tråden för ikväll för att smälta besvikelsen och sluta dra ner stämningen ytterligare.
Får väl passa på att rikta ett tack till Sonnenwende som trots allt jidder tidigare faktiskt muntrar upp något.
Som sagt, nu ska besvikelsen smältas. Sen ska lågan tändas igen och vi kör på.
Hur läget ser ut om några veckor, månader, år är för tillfället väldigt oklart. Men ska ta min taskiga attityd och gå och sova på saken iallafall.
Tack för den här tiden vänner. Jag hoppas att alla tråddeltagare är här för att stanna så vi kan fortsätta arbetet för att ta tillbaka det som tillhör oss.
God natt
Tack till dig och alla andra som har fört kampen mot trollen. Ni har gjort ett bra jobb, sen att det svenska folket gjorde ett dåligt jobb i vallokalerna kan ju inte vi rå för.