Citat:
Ursprungligen postat av
krautbrain
Arnstad har publicerats i GP igår och vad jag kan se har ingen tagit upp det i tråden. Jag tycker han varit så jävla tyst på Twitter, särskilt efter SVT:s avståndstagande mot Åkesson. Han verkar börja överge plattformen då han länkade denna text på Facebook.
Alla människor är lika mycket värda
http://www.gp.se/kultur/kultur/alla-m%C3%A4nniskor-%C3%A4r-lika-mycket-v%C3%A4rda-1.8121615
Tydligen gäller
"Alla människor är lika mycket värda" inte Jimmy Åkesson hos SVT, Jimmy når inte upp till måttet som PK-MSM och SVT har bestämt ?
Då är tydligen utsagan typ "en falsk dikotomi" eller självemotsägelse, typ...
Eftersom Jimmy då tydligen inte tillhör gruppen "Alla människor" så vad är han då ?
En icke-människa eller ?
Kan vi enas om att Jimmy Åkesson är en människa då då ?
Om Jimmy Åkesson är en människa, så om
"Alla människor är lika mycket värda" så har Jimmy Åkesson lika stor rätt att uttrycka sig som andra människor då då ? Eller hur ?
Är det inget som SVT sitter och tänker på - De ska ju vara proffs på det här ?
Att kunna det utantill, och de uppbär ju fantasilöner för att hålla den kunskapen aktuell
Vidhåller SVT sitt perspektiv så kan man ju bara tolka det som att SVT ser Jimmy Åkesson som en icke-människa, eller hur ?
Eller har SVT rentav blivit rasister nu helt plötsligt,
att alla ifrån Blekinge är icke-önskvärda icke-människor ?
Återgår till artikeln här:
Ja, fastän antikens Grekland var ju ett aristokratiskt slavsamhälle, liksom romarriket var,
Hur många ofria slavar som hölls i dessa samhällen har vi bara en blek uppfattning om,
tyvärr
Hur kan det komma sig att Arnstad har Parthenon som symbol i texten, kan inte Arnstads Greklands antika historia ? Arnstad är ju historiker (sägs det) ?
Om vi tittar på symbolspråket i bilden, menar Arnstad att vårt moderna Sverige ska efterlikna antikens Grekland ?
Att det är "demokrati" att en stor del av befolkningen inte
har tillgång till språket och kulturnormerna ?
Och inget som helst incitament att skaffa sig det heller ?
Och att det blir okej och helt PK att hålla sig med slavar ?
Vill Arnstad att Sverige ska bestå av en mängd parallella universum ?
Hur många parallella universa får det plats i Sverige ?
10, 20, 30, 40, 50.... 491, eller fler ?
Vad gör Arnstad om 101 miljoner bangladeshier och indier vill komma hit ?
Och att de vill köra vänstertrafik för det är de vana vid det
Ska Arnstad då bygga parallella vägar för dessa, så att de kan fortsätta med sin vänstertrafik,
och inte råka bli kränkta ?
Ska indierna få använda sitt kastsystem här då ?
Tycker faktiskt att Arnstad snöar in alldeles för mycket på fascismen, det finns ju fler ideologier och mera idéhistoria att gräva i. Och att hen kan hitta paralleller lite överallt
Fascismen hade inte bara rastillhörighet som idé. Utan tex Italien, Spanien och Tyskland genomförde en mängd reformer, inte minst ekonomiska, som underlättade samhällslivet. Tex så ordnade man så att bönderna lättare kunde låna till utsäde mm, och att de fick betalt snabbare för skördarna, mm.
Man tog över kommunistiska idéer om tex arbetslag på jordbruken, inte minst i tex Tyskland.
Fascismen i Italien ska tydligen tillfälligtvis ha minskat korruptionen och försvagat maffians ställning
Riksbankerna ska ha designats om så att man hade bättre kontroll över hur stor inlåningen/utlåningen var, mm.
Samtidigt har jag för mig att man vidtog rätt många åtgärder emot sk spekulationsekonomi, jag har för mig att man begränsade handeln med aktier. Spekulationsekonomier ansågs vara ett "judiskt påfund" typ. Dessa begränsningar var en direkt följd utav 1930-talets depression
Efter Tysklands fall vid WW2s slut så var det många tyska ekonomer som hamnade i andra länder, och hade en del inflytande i att påverka den ekonomiska politiken.
Kommunismen å sin sida hade inte rastillhörighet som främsta ideologiska käpphäst, utan delade upp sin befolkning i goda och dåliga kommunister typ.. De allra värsta var de sk klassförrädarna
Man kan rekommendera Arnstad att tex läsa om Kinas dynastier, Arnstad är ju historiker (!), att Kina nästan gick under i inbördeskrig därför att någon "idiot" eller godhetsknarkare (dvs = Arnstad) glömde låsa och lämnade portarna olåsta i den Kinesiska Muren och de mongoliska horderna ödelade landet.
Dvs detsamma som händer nu i Europa, typ...