2018-09-08, 19:44
Medlem
libbens avatar
För er som velar mellan SD och AFS. Jimmies finaltal livestreamas nu och går att se efteråt på samma länk. Riktigt bra tal. Har varit lite strul i sändningen men de kanske laddar upp hela talet utöver livesändningen som lagras.

Riktigt bra av det jag hittills hört. Mycket vettigare än vad AFS hittills lyckats prata om.

https://youtu.be/0NScTV4cDUc
Citera
2018-09-08, 19:45
Medlem
Kontextuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnityr
Om man ens halvt på allvar tror att AfS är ens i närheten av 4% bör man antingen allvarligt ifrågasätta sin egen psykiska hälsa alternativt försöka sätta sig in i den politiska verklighet vu lever i. Sverige är betydligt större än den filterbubbla ni lever i. Att flera hundratusen människor skulle rösta på AfS är så genant verklighetsfrämmande att det egentligen inte borde bemötas.

AfS, som inte ens är ett halvår gammalt, har onekligen lyckats skapa en del uppmärksamhet men med det sagt skulle allt norr om 20 tusen röster innebära en skräll av närmast bibliska proportioner. Det här förstår varje normalbegåvad människa. Antagligen är det inte ens 4% av befolkningen som överhuvudtaget har hört talas om AfS! Observera att jag i detta uppenbara faktum inte lägger minsta tillstymmelse till värdering om deras ideologiska eller sakpolitiska inriktning utan är helt baserat på min gedigna kunskap och erfarenhet av Sveriges politiska system. Jag känner en enorm ambivalens inför huruvida jag ska känna förakt eller medkänsla till dem som tror något annat.

Och ja, ni får hemskt gärna citera mig på detta kommande dagar.
Jag håller med föregående talare. Varje röst på AfS istället för SD är bortslösad i detta val därför att de förstnämnda har alldeles för lite rutin som parti. De kan möjligtvis komma in 2022 men knappast redan 2018. Tänk på att SD grundades redan under 80-talet och har betydligt mycket mer politisk erfarenhet och mognad idag än vad de hade i början.
Citera
2018-09-08, 19:53
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har definitivt bestämt mig nu. Det blir SD. Jimmie Åkesson är det särklass största mobboffret idag och jag vill göra livet surt för alla mobbare. Åkesson förtjänar min röst efter 8 år av hat och skit mot sig. AfS antisemitiska inslag och deras kopplingar till NMR gör att jag inte kan rösta på dem. De får gärna ta sig in i riksdagen för att där skapa kaos, men inte med min hjälp.

Rösta på vad du tror på istället. Om det skulle vara SD, rösta på dem då.

Att en enskild individ inom partiet har klistrat näsor säger inget om partiet. SD har också blivit kallade antisemiter.
Senast redigerad av okok1 2018-09-08 kl. 19:56.
Citera
2018-09-08, 19:56
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontextus
Jag håller med föregående talare. Varje röst på AfS istället för SD är bortslösad i detta val därför att de förstnämnda har alldeles för lite rutin som parti. De kan möjligtvis komma in 2022 men knappast redan 2018. Tänk på att SD grundades redan under 80-talet och har betydligt mycket mer politisk erfarenhet och mognad idag än vad de hade i början.
AfS representanter har också lång erfarenhet av politiken, även om partiet är nytt. De har ju flera SD-veteraner i partiet, och t.o.m. en så ung person som Kasselstrand har varit politiskt aktiv i över 10 år. Dessutom visar deras företrädare att de har en betydligt djupare förståelse för vad som pågår. Lyssna på tal eller intervjuer med Kasselstrand, Markus Jonsson eller Jeff Ahl t.ex.

Nej, AfS tid är inte "2022", AfS tid är NU! AfS vore bra för AfS, de vore bra för SD (kolla hur SD tvingats reagera på att partiet utmanar), och de är nödvändiga för Sverige. Alla ni som står i valet och kvalet: SD är lugna, de är softa, de är inne, de är stora, förmodligen störst, även utan din röst. Det är i AfS du verkligen kan göra skillnad nu. Det är där din röst kan skapa jordbävning, det är där den kan skapa historia. Tänk dig att sitta och lyssna på statsminister Kasselstrand om 20 år och veta att du inte var en av de där extra modiga, att du inte var en av föregångarna, att du inte var med när det gällde - i riksdagsvalet 2018. Innerst inne vet ni att det är i Kasselstrand vi har det verkliga ledarmaterialet. Ni kommer att ångra er om ni inte är med redan nu.
Citera
2018-09-08, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Ännu en som vill åka hem.
Deras rasistiska syn skickar inte ut människor som enligt dem är 'etniska svenskar' oavsett vilka brott som begås i deras hudfärg.

Så nej. Det blir inte ännu en till som åker hem. Utan 370 000 som kommer hit först genom anhöriginvandring

Ni kommer få inflytande om 16 år på det sätt som SD har idag, och det kommer ta längre tid för er om det tog en sådan lång tid med SD. Och då har som sagt alla dagens invandrare fött ännu mer barn och etablerats sig ännu mer!

Ni kommer aldrig bli av med invandrare! Sverige behöver invandrare! Det stärker landet och det blir ett trevligare land!
Senast redigerad av Aftonbladen 2018-09-08 kl. 20:00.
Citera
2018-09-08, 19:58
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
AfS representanter har också lång erfarenhet av politiken, även om partiet är nytt. De har ju flera SD-veteraner i partiet, och t.o.m. en så ung person som Kasselstrand har varit politiskt aktiv i över 10 år. Dessutom visar deras företrädare att de har en betydligt djupare förståelse för vad som pågår. Lyssna på tal eller intervjuer med Kasselstrand, Markus Jonsson eller Jeff Ahl t.ex.

Nej, AfS tid är inte "2022", AfS tid är NU! AfS vore bra för AfS, de vore bra för SD (kolla hur SD tvingats reagera på att partiet utmanar), och de är nödvändiga för Sverige. Alla ni som står i valet och kvalet: SD är lugna, de är softa, de är inne, de är stora, förmodligen störst, även utan din röst. Det är i AfS du verkligen kan göra skillnad nu. Det är där din röst kan skapa jordbävning, det är där den kan skapa historia. Tänk dig att sitta och lyssna på statsminister Kasselstrand om 20 år och veta att du inte var en av de där extra modiga, att du inte var en av föregångarna, att du inte var med när det gällde - i riksdagsvalet 2018. Innerst inne vet ni att det är i Kasselstrand vi har det verkliga ledarmaterialet. Ni kommer att ångra er om ni inte är med redan nu.

Kan du nämna dessa frågor som AFS pressat upp SD i? Det mesta är ju SD's frågor från början oftast.
Citera
2018-09-08, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Rösta på vad du tror på istället. Om det skulle vara SD, rösta på dem då.

Att en enskild individ inom partiet har klistrat näsor säger inget om partiet.
Säger inget om partiet?? Det är bara vuxna barn i det partiet som går runt med Pepe-skyltar och citat från olika internationella sub-boards. Är det sådana politiker du vill ha?
Citera
2018-09-08, 20:01
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Kan du nämna dessa frågor som AFS pressat upp SD i? Det mesta är ju SD's frågor från början oftast.
Återvandring, kvotflyktingar, swexit mm. Sen bara den allmänna "tuffheten" från SD senaste tiden är pga utmaningen från AfS.

Om AfS inte kommer in, så kommer SD återgå till ett ännu mer pk-aktigt parti efter valet. Ni som inte röstar AfS gör kanske SD en större otjänst än AfS, hur sjukt det än låter.
Citera
2018-09-08, 20:05
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Återvandring, kvotflyktingar, swexit mm. Sen bara den allmänna "tuffheten" från SD senaste tiden är pga utmaningen från AfS.

Om AfS inte kommer in, så kommer SD återgå till ett ännu mer pk-aktigt parti efter valet. Ni som inte röstar AfS gör kanske SD en större otjänst än AfS, hur sjukt det än låter.

Tuffheten mot public service från Åkessons sida är också att tacka AfS för.
Citera
2018-09-08, 20:06
Medlem
Citat:

Exaaakt. Återvandring hade inget parti tagit upp utan afs existens (även om Sds just nu är frivillig återvandring vilket är helt meningslöst och = ingen återvandring aktuellt om vi är med i politiken) sen är jag övertygad att Åkessons uttalande igår är för han känner press från afs, att de aldrig backar och säger vad de tycker och tänker vilket Åkesson gjorde igår.
Citera
Medlem
libbens avatar
Citat:

Knappast. Det har alltid varit på SD's agenda. Vet du varför SD med stor sannolikhet inte står och skriker som AFS och har massa anhängare som skriker antivit och judeälskare osv. För att de får fler röster då.

Agendan har fortfarande varit "den samma" som tidigare. Men inför ett val när man vill växa så vänder man sig inte till hardcore NMR/AFS anhängare. Man vänder sig till folket som faktiskt kan tänka sig rösta på SD för att man är trött på skiten.

AFS är för omoget och deras anhängare drar vidare till nästa vall ifall AFS inte kommer in detta val.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Säger inget om partiet?? Det är bara vuxna barn i det partiet som går runt med Pepe-skyltar och citat från olika internationella sub-boards. Är det sådana politiker du vill ha?

Att du dömer ut grupper av människor säger mycket om dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in