2018-09-08, 17:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Incandescent
Om en tredjedel av svenska folket röstar på SD så kan de inte ignoreras.

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det tycker du, ja. Men det skiter alliansen och de rödgröna i.

Tills vidare, ja. Men när etablerade gammalpartier riskerar att åke ur riksdagen blir det säkert andra tongångar.
Citera
2018-09-08, 17:07
Moderator
Unitys avatar
Tråd infogad.
/Mod
Citera
2018-09-08, 17:08
Medlem
Garnityrs avatar
Om man ens halvt på allvar tror att AfS är ens i närheten av 4% bör man antingen allvarligt ifrågasätta sin egen psykiska hälsa alternativt försöka sätta sig in i den politiska verklighet vu lever i. Sverige är betydligt större än den filterbubbla ni lever i. Att flera hundratusen människor skulle rösta på AfS är så genant verklighetsfrämmande att det egentligen inte borde bemötas.

AfS, som inte ens är ett halvår gammalt, har onekligen lyckats skapa en del uppmärksamhet men med det sagt skulle allt norr om 20 tusen röster innebära en skräll av närmast bibliska proportioner. Det här förstår varje normalbegåvad människa. Antagligen är det inte ens 4% av befolkningen som överhuvudtaget har hört talas om AfS! Observera att jag i detta uppenbara faktum inte lägger minsta tillstymmelse till värdering om deras ideologiska eller sakpolitiska inriktning utan är helt baserat på min gedigna kunskap och erfarenhet av Sveriges politiska system. Jag känner en enorm ambivalens inför huruvida jag ska känna förakt eller medkänsla till dem som tror något annat.

Och ja, ni får hemskt gärna citera mig på detta kommande dagar.
Citera
2018-09-08, 17:09
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Står fortfarande och väger mellan SD och AFS.
Men det kanske inte är så dum idé ändå det där med att stödrösta. Min röst är antagligen viktigare för AFS än vad den är för SD, med tanke på regeringsalternativen och framtida val.

Den här kanske kan få dig över kanten.

https://imgur.com/a/kCMJLGg
Citera
2018-09-08, 17:10
Medlem
Jag tror det skulle vara positivt även för SD om AfS kom in i riksdagen. Som det är nu så är SD utfryst och utmobbad av dom andra partierna. Det såg vi inte minst i gårdagens debatt där Åkesson är helt ensam mot övriga 7klövern.

AfS + SD skulle kunna blida ett stark Sverigeblock mot dom övriga i 7klövern.
Citera
2018-09-08, 17:29
Medlem
Scarlett.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Fast när man redovisar separat är ju dom siffrorna antagligen för låga, precis som med AfS?
Svårt att säga, men jag tror "SD-effekten" är mindre för dem. De är ju mycket mindre radikala, och så har de kändisar som öppet är för dem. Ses nog inte som lika skämmigt att rösta på dem. Men vi får väl se.
Citera
2018-09-08, 18:29
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har definitivt bestämt mig nu. Det blir SD. Jimmie Åkesson är det särklass största mobboffret idag och jag vill göra livet surt för alla mobbare. Åkesson förtjänar min röst efter 8 år av hat och skit mot sig. AfS antisemitiska inslag och deras kopplingar till NMR gör att jag inte kan rösta på dem. De får gärna ta sig in i riksdagen för att där skapa kaos, men inte med min hjälp.
Citera
2018-09-08, 18:43
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har definitivt bestämt mig nu. Det blir SD. Jimmie Åkesson är det särklass största mobboffret idag och jag vill göra livet surt för alla mobbare. Åkesson förtjänar min röst efter 8 år av hat och skit mot sig. AfS antisemitiska inslag och deras kopplingar till NMR gör att jag inte kan rösta på dem. De får gärna ta sig in i riksdagen för att där skapa kaos, men inte med min hjälp.

Du har alltså hoppat av AfS-tåget igen 8h senare?

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME

Citat:
Jag har inte bestämt mig än. Jag vill verkligen att AfS tar sig in i riksdagen då det behövs någon som dränker träsket. Kasselstrand gör det bra tycker jag. Men om de inte kommer in hade rösten varit bättre använd hos SD.

Nej, det vill du inte alls.

Du har härjat i AfS-tråden. Du har gått från att hata partiet, till att påstå att du röstar på dom, till att hata dom igen.

Nu är du alltså tillbaka på AfS-tåget, fast du undviker samlingstråden för där vet alla redan vem du är och dina intentioner efter allt ditt spammande.

Tvi. Försvinn

Som sagt...
Citera
2018-09-08, 19:05
Bannlyst
Citat:

Ett dåligt val! Men fortfarande bättre än det du hade tänkt dig! Håll dig bara där nu!

Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Nej, det vill du inte alls.

Du har härjat i AfS-tråden. Du har gått från att hata partiet, till att påstå att du röstar på dom, till att hata dom igen.

Nu är du alltså tillbaka på AfS-tåget, fast du undviker samlingstråden för där vet alla redan vem du är och dina intentioner efter allt ditt spammande.

Tvi. Försvinn
Försvinn själv din jävla rasist! Vi kommer alltid att ha invandrare i Sverige, och vi kommer inte tillåta er att införa er rasistiska Nazist återvandring!

Om ni inte kommer in riksdagen i år så kommer vi kunna hålla er ute ordentligt i 16 år, nu har vi snart gjort det med Jimmie i 12 år och det är därför vi har ett fungerande land!
Citera
2018-09-08, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Ett dåligt val! Men fortfarande bättre än det du hade tänkt dig! Håll dig bara där nu!

Försvinn själv din jävla rasist! Vi kommer alltid att ha invandrare i Sverige, och vi kommer inte tillåta er att införa er rasistiska Nazist återvandring!

Om ni inte kommer in riksdagen i år så kommer vi kunna hålla er ute ordentligt i 16 år, nu har vi snart gjort det med Jimmie i 12 år och det är därför vi har ett fungerande land!

Ännu en som vill åka hem.
Citera
2018-09-08, 19:32
Medlem
libbens avatar
Alla ni som pratar om stödrösta på AFS för att SD inte kommer ha något inflytande, vilket är trams. De har massvis med inflytande, bara se hur de andra försöker närma sig SD's politik.

En röst på AFS är en röst på ett parti ingen kommer samarbeta med utöver att AFS kan agera stöd åt SD's alla frågor den dag de väl kommer in. Högst troligt så kommer inte AFS komma in detta val och således försvagar man SD ifall man röstar på AFS.

AFS får klippa sig och kamma sig och återkomma 2022. I år handlar det om att göra SD stora som möjligt. Jag älskar cirkelgänget här inne hur de tror på sitt mantra. Lyckas ni komma in så grattis, ett parti ingen kommer lyssna på eller samarbeta med. Enda AFS kan göra i riksdagen är att lägga sin röst på det SD röstar på eller så blir de själva "mjuka".
Citera
2018-09-08, 19:33
Medlem
Kontextuss avatar
Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/a2QJKL

Hårdast var tonen i debatten om integration, invandrare och jobb.

– Vi måste ställa oss frågan: Varför är det så svårt för de här människorna att få jobb? Jo det är för att de inte är svenskar. De passar inte in i Sverige och då är det svårt att få jobb, sa Jimmie Åkesson.

Annie Lööf slog då näven i bordet och utbrast:

– Hur uttrycker du dig?

Kommentar: Ett väldigt orutinerat uttalande av Jimmie med tanke på hur många väljare som lär ha övertolkat hans budskap som främlingsfientlighet. Sådant ger bara de etablerade PK-partierna vatten på deras kvarnar och en bra möjlighet att ge SD en rejäl känga Sättet att formulera sig fick mig att undra om det inte beror på desperation över hur många röster som lär gå till AfS istället för SD. För inte kan han tro sig få över osäkra väljare genom den sortens uttalanden. De flesta skribenter i den här tråden lär förstå vad han egentligen menade men problemet är hur det givetvis lär ha tolkats av en stor del av den svenska väljarkåren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in