Citat:
Om Kasselstrand varit miljardär, haft två höghus mitt i Stockholm uppkallade efter sig, och roastats i svt så hade han haft en chans. Man får inte heller glömma att presidentvalet enbart går på person, medans partival i Sverige inte är lika personberoende. Kasselstrand är kanske jättebra, vad vet jag, jag vet inte hur han ser ut, hur han talar, vad han tycker. Och jag kommer inte att ta reda på det heller. Han måste uppsöka mig genom att synas i media.
Precis, Trump var redan känd av hela det Amerikanska folket. Och media/journalister gav honom massor med uppmärksamhet eftersom man såg honom som ett skämt, som aldrig skulle kunna utmana om makten. Svensk media inser ju Gustav kan bli ett hot om han får utrymme.
Och som jag sa så hade Trump fantastisk timing, den amerikanska medelklassen hade misshandlats av tidigare regeringar, och amerikaner var allmänt trötta på den politiska korrekthet som på senare år spridit ut sig som en cancer över landet.
Jag är helt jävla övertygad om att det hade varit bättre för AfS och vänta ytterliggare en mandatperiod, det enda dom åstadkommer nu är att de fäller krokben för SD. Rent symboliskt så är det viktigt att SD blir störst, men sen så är det också otroligt viktigt av taktiska skäl eftersom hela sjuklövern kan bli tvungna att köra storkoallition eller DÖ 2.0. Sen är Svenska folket verkligen inte redo för ett extremare alternativ till SD ännu. Bara kolla hur mycket samhällsdebatten har skiftat sedan 2014, tänk då hur tongångarna kommer gå om 4 år. Jag tror att AfS hade brakat in i riksdagen eftersom extremt många Svenskar kommer ha tappat tålamodet och sagt: "NEJ. UT!"