Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Det är inte en struntsak, tvärtom så är det ganska besvärande. Det påverkar dock inte valet då AFS är det enda alternativet idag.
Precis. Jag tror också att det faktiskt skadar partiets trovärdighet på riktigt. Sen kan diverse borgare prata om att det minsann inte är något fel med att vara asyladvokat, man måste ju tjäna pengar, och de som är läkare behandlar gärna illegala invandrare gratis, för det kräver läkaretiken. Och så vidare.
Och den som själv rör sig i dessa överklasskretsar förstår och håller med, det är ju spelets regler. Men för människorna ute i landet som inte är vana vid vårt korrumperade etablissemang så ser det illa ut. De gillar inte folk som kompromissar. Anledningen de röstar AfS är ju just att de har ledsnat på övriga partiers korruption och dubbelmoral.
Så jag tycker själv faktiskt det är rent korkat av ledningen att lämna öppet mål åt trollen på det här viset. Men nu är det som det är. Och AfS är fortfarande det bästa partiet i år. I alla fall ser jag det så.
Vad är viktigast? Att försöka få in Kasselstrand, Ahl, Jansson med flera i riksdagen, eller att hålla Ohlson ute? För folk som SurvivorofJakku (som inte vill ha några kvinnor alls i politiken till vilket pris som helst) är förstås valet lätt. Det är det i och för sig för mig också. Men åt andra hållet. Jag står på Kasslerns sida.
Som någon sa, ett gott tecken i alla fall att trollen plötsligt blir så aktiva. Precis som att media äntligen har dragit igång med propagandan om hemska nazistrasister. Det tyder på att de är ordentligt oroliga nu.