Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Nu visste jag redan vad som hände då jag hängde med redan då men måste säga att denna video sammanfattade allt väldigt bra!

Framgång föder framgång.
Det är ett riktigt vinnar-gäng som startat AfS, stått emot alla dessa påtryckningarna från SD och kommit ut på topp varje gång. Toppen i SD bör med rätta vara oroade.

Dessa människor kan gå hur långt som helst och konkurransen bland övriga partier imponerar inte.
De är unga så tiden har de på sin sida.
Citera
2018-09-08, 17:12
Medlem
Om jag är pessimistisk så tror jag på minst 2.5% men optimisten i mig hoppas på minst 4% men om jag balanserar det så tror jag på över 3% om inte över 4%. Blir en rysare.

Vad än resultatet blir så tänker jag trappa upp mig engagemang i partiet.
Citera
2018-09-08, 17:15
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag tror inte de kommer in 2022(?) heller, men det är ju svårt att säga så mycket om nu. Beror på hur det politiska klimatet då ser ut. Lågkonjunktur och stigande arbetslöshet skulle sannolikt gynna AfS. Tror också att AfS skulle gynnas om SD får inflytande.

Edit: Samtidigt finns det risk att de förhoppningar ledningen har sått gör att aktivisterna demoraliseras av besvikelsen på söndagkvällen. Då finns det risk/chans att AfS konmer vara en spillra 2022.

Övrigt ökar kraftigt i opinionsundersökningar, likes på facebook och packat i kungsan. Oj vilken spillra AfS är 2022...

Till alla dyngspridare i den här tråden så kommer nu information till er på lättförståelig svenska:

SD har svikit och förnedrat oss som stöttat dom sen långt tillbaka. Därför är de inte ett riktigt alternativ för oss längre.

1% är bra, 2,5% är riktigt bra, +4% är memetiskt bra. Hamnar det under 1% så fortsätter vi ändå kriga för 2022.

De yngre generationerna som får rösträtt 2022 är långt mer nationalistiska än någon annan generation som ens får rösta i det här valet.

Förstå att 2018 är bara början.
Citera
2018-09-08, 17:19
Medlem
Scarlett.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är inte en struntsak, tvärtom så är det ganska besvärande. Det påverkar dock inte valet då AFS är det enda alternativet idag.
Precis. Jag tror också att det faktiskt skadar partiets trovärdighet på riktigt. Sen kan diverse borgare prata om att det minsann inte är något fel med att vara asyladvokat, man måste ju tjäna pengar, och de som är läkare behandlar gärna illegala invandrare gratis, för det kräver läkaretiken. Och så vidare.

Och den som själv rör sig i dessa överklasskretsar förstår och håller med, det är ju spelets regler. Men för människorna ute i landet som inte är vana vid vårt korrumperade etablissemang så ser det illa ut. De gillar inte folk som kompromissar. Anledningen de röstar AfS är ju just att de har ledsnat på övriga partiers korruption och dubbelmoral.

Så jag tycker själv faktiskt det är rent korkat av ledningen att lämna öppet mål åt trollen på det här viset. Men nu är det som det är. Och AfS är fortfarande det bästa partiet i år. I alla fall ser jag det så.

Vad är viktigast? Att försöka få in Kasselstrand, Ahl, Jansson med flera i riksdagen, eller att hålla Ohlson ute? För folk som SurvivorofJakku (som inte vill ha några kvinnor alls i politiken till vilket pris som helst) är förstås valet lätt. Det är det i och för sig för mig också. Men åt andra hållet. Jag står på Kasslerns sida.

Som någon sa, ett gott tecken i alla fall att trollen plötsligt blir så aktiva. Precis som att media äntligen har dragit igång med propagandan om hemska nazistrasister. Det tyder på att de är ordentligt oroliga nu.
Citera
2018-09-08, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det är en ickefråga. Så som idioterna har hållit på sen i går kväll och överdrivit kan man på samma vis hävda att personen som kör lastbilen för kommunens slamtömning är koprofag.

Det påverkar naturligtvis inte valet, men det är verkligen inte en icke-fråga. Om det är en icke-fråga så kan ju Bert Karlsson ta plats i partiet. Han är rik och känd och van vid politik och media. Han har också bara tjänat pengar på ett existerande fenomen. Om inte han hade gjort det hade nån annan gjort det.
Citera
2018-09-08, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Är du dum? Så länge AFS får över 2,5% får de statligt partistöd alltså fortfarande en "win". Nu är det dock ganska säkert att de får 3-4%, så förhoppningsvis kommer de in i riksdagen!

Ja nu tycker jag inte om Afganpedo..Tror du överskattar ett parti med bara 6mån..Ca:0.8% borde vara närmre sanningen..
Citera
2018-09-08, 17:23
Medlem
mattias_rs avatar
[quote=intermittentexplosivitet|65193390]LIVE nu:

https://www.youtube.com/watch?v=IrJHP99OdW0

Intressant vad som händer i bakgrunden - hahaha!
https://www.youtube.com/watch?v=IrJHP99OdW0&t=405s
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det påverkar naturligtvis inte valet, men det är verkligen inte en icke-fråga. Om det är en icke-fråga så kan ju Bert Karlsson ta plats i partiet. Han är rik och känd och van vid politik och media. Han har också bara tjänat pengar på ett existerande fenomen. Om inte han hade gjort det hade nån annan gjort det.
Idag är det dagen innan ödesvalet 2018. Idag finns det inga påstådda parti-"skandaler" som är viktiga. Särskilt inte för AfS-supportrar, oavsett autismnivå. Hur svårt ska det vara?
Citera
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Oroa dig inte, Jessica Ohlson säkrar flödet av nya flyktingar som får stanna och som räddar välfärden.

AfS - Plånboken först, svenskarna sen!
Med tanke på att Jessica är engagerad i ett parti som vill ha ett totalt invandringsstopp så sätter hon inte plånboken före svenskarna.
Citera
Avstängd
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Om jag är pessimistisk så tror jag på minst 2.5% men optimisten i mig hoppas på minst 4% men om jag balanserar det så tror jag på över 3% om inte över 4%. Blir en rysare.

Vad än resultatet blir så tänker jag trappa upp mig engagemang i partiet.

Tyvärr blir det ju inte en rysare på själva valnatten, eftersom man för första gången bestämt sig för att inte särredovisa Övriga, förmodligen utom FI då. Dessa röster på Övriga ska föras till Länsstyrelsen och redovisas där - vilket de har två veckor på sig att göra.

De unnar oss inte en spännande valvaka ens.

Tror för övrigt att många sjukvlövare med ett litet pirr i magen kommer att smygrösta på SD - och att många sverigedemokrater med ett litet pirr i magen kommer att rösta på AfS!

Hur det än går i valet, så är det här bara BÖRJAN på något stort.

Yaskaleh, suveränt att du tänker trappa upp ditt engagemang. Helt rätt tänk!
Citera
2018-09-08, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
AfS - Plånboken först, svenskarna sen!
Tror du inte att de i så fall hade stannat i SD(U)? Kunde ju knappast fått ett bättre läge att säkra plånboken via riksdagen. Eller menar du att exempelvis Jeff Ahl anser att flytten till AfS är en säkrare väg till fortsatt riksdagsplats än att sitta lugnt i SD-båten och följa partiorder?
Citera
2018-09-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
LIVE nu:

https://www.youtube.com/watch?v=IrJHP99OdW0

Intressant vad som händer i bakgrunden - hahaha!
https://www.youtube.com/watch?v=IrJHP99OdW0&t=405s

Stal han cykeln?
Senast redigerad av T|N|X 2018-09-08 kl. 17:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in