Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Jag har nu pratat med ett dussintal AfS-företrädare angående att partiet har en asylrättsjurist som partisekreterare och tredjenamn.

Inga "kända" namn, utan gräsrötter som står och delar flyers på gatan och i brevlådan. Gemensamt för samtliga är att de varit helt ovetande om detta och att de tycker att det är helt förkastligt att Kasselstrand och Hahne tagit in Ohlson som tredjenamn, hennes asylaktivism till trots.

Tyckte lite synd om ett par av dem, övertygade idealister som blev helt bedrövade över att deras parti agerar på samma vis som det etablissemang de föraktar.
Men skärp dig ditt jävla pucko. Jessica är politiker för AFS. Att hon även jobbar som jurist är något positivt.
Citera
2018-09-08, 16:41
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Mycket bra intervju med Lennart Matikainen - https://www.youtube.com/watch?v=1EMn6M0MUbA

Riktigt bra intervju känner att förtroendet ökar för afs. Känner också att det var helt rätt att rösta på dem i år
Citera
2018-09-08, 16:45
Medlem
Några tappade typer och shills som orerar över något som har varit känt i flera år och som är en struntsak. Vad är nästa idioti, att attackera en läkare som har hjälp en icke-svensk eller varför inte attackera mig som har hjälpt kunder som är icke-svenskar? Ignorera dessa skadedjur och fortsätta kämpa för landets väl.
Citera
2018-09-08, 16:48
Medlem
Har ni sett att det har gått åt Afs valsedlar i vallokalerna ni som redan har röstat ?
Citera
2018-09-08, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Några tappade typer och shills som orerar över något som har varit känt i flera år och som är en struntsak. Vad är nästa idioti, att attackera en läkare som har hjälp en icke-svensk eller varför inte attackera mig som har hjälpt kunder som är icke-svenskar? Ignorera dessa skadedjur och fortsätta kämpa för landets väl.

Det är inte en struntsak, tvärtom så är det ganska besvärande. Det påverkar dock inte valet då AFS är det enda alternativet idag.
Citera
2018-09-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Jag har nu pratat med ett dussintal AfS-företrädare angående att partiet har en asylrättsjurist som partisekreterare och tredjenamn.

Inga "kända" namn, utan gräsrötter som står och delar flyers på gatan och i brevlådan. Gemensamt för samtliga är att de varit helt ovetande om detta och att de tycker att det är helt förkastligt att Kasselstrand och Hahne tagit in Ohlson som tredjenamn, hennes asylaktivism till trots.

Tyckte lite synd om ett par av dem, övertygade idealister som blev helt bedrövade över att deras parti agerar på samma vis som det etablissemang de föraktar.

Jag tror att du ljuger.

Det hela är lite besvärande men personligen anser jag att det är mer besvärande med icke-vita aktivister.
Citera
2018-09-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är inte en struntsak, tvärtom så är det ganska besvärande. Det påverkar dock inte valet då AFS är det enda alternativet idag.

Som jurist har hon som plikt att följa lagen i sitt yrke, precis som det är en plikt som läkare att rädda liv. Första gången jag hörde om det så hade jag problem med det men när jag slutade tänka emotionellt om det utan tittade rationellt på det så finner jag hennes förklaring helt godkänd. Hon har ju som jurist fått insyn i hur processen har gått till och har nekat uppehållstillstånd till de flesta fall hon har hanterat. Tror till och med att det har befäst hennes ideologiska syn på frågan vilket vi kan se i hennes engagemang i folkrörelsen för att vinna tillbaka makten över vårt egna land.
Citera
2018-09-08, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dullako
Nu är det inte du, jag eller någon annan på flashback som säljer vapen till Saudi-Arabien. Det är för helvete globalisterna som gör det och om du inte har märkt det så motsätter sig AFS denna globalistiska elit. Skäll ut Wallenberg och Stefan Löfven.

Det är inte den "vite mannen" som har fört krigen, det är denna globalistiska elit. Hur du kan skuldbelägga dig själv och andra svenskar är bortom mig. Röstar du på 8-klövern så vill du ju fortsätta vapenimporten till andra länder och fortsätta föra krig i "demokratins"-namn. Du får nog tänka igenom allt du skrivit och återkomma.
Och i denna så kallade globalistiska elit så ingår det till 98 procent vita män! Sverige är idag med denna elit, jag skrev tidigare att jag var socialdemokrat, vilket stämmer när det kommer till mina värderingar! Men jag kommer inte rösta på Socialdemokraterna då jag anser att de borde ha stramat åt invandringen för länge sedan och tvingat till de andra europeiska länder att tagit sina ansvar på ett mycket kraftfullare sätt! Jag är emot tiggeriet! Jag saknar den gamla socialdemokratin! Att Sverige har vissa typer av samarbetsavtal med USA innebär inte att vi är med globalisterna. Det är bara i den meningen när det kommer till vapenindustrin, då är vi det, och det är helt fel!

Sedan så är det så att AfS använder vallåtar från ett rasistiskt band. Kiwi är rasist! Att svenskar är vita är väl en sak men att säga att vi ska ta tillbaka vårt land från stackars människor som flytt är FEL!

Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag är fredsvän och vill inte argumentera emot dig i den frågan. Respekterar också somalier så länge de stannar i sitt eget land. AfS kommer att ge mycket stöd till Somalia och arbeta för fred och att alla läkare, ingenjörer och akademiker som kommit till Sverige tillfälligt, ska kunna hjälpa till att återuppbygga landet. Herregud, vi har hela intelligentian i Sverige intakt och de behövs verkligen där nere. Många somaliska vetenskapsmän och kvinnor kommer att och vill bygga upp Somalia igen. Vidrigt med alla krig som NATO ligger bakom.
Ja och där har du en del av problemet. Du respekterar endast invandrare om de flyttar tillbaka till sina egna förstörda hemländer!

De som är födda här kommer inte vilja åka tillbaka. Att kriminella invandrare utan svenskt medborgarskap ska utvisas är väl ett helt okej förslag, men att ta ifrån invandrare med svenskt medborgarskap, just det medborgarskapet betyder för mig nazism!

Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
https://www.svd.se/nordiska-man-saldes-som-slavar-i-afrika

Visste du att det fanns nordiska slavar i Afrika? Tvivlar på det. Tror du helt ärligt att slavhandeln endast fanns en väg eller? Allt och alla var inblandade.
Och där har vi det igen!

De vita män som utnyttjades var givetvis fel då slavhandel är fel oavsett vilken färg som besitter huden. Men detta exempel är som om du tar ett sandkorn och försöker bevisa mig om att det väger lika tungt som en apelsin! Enstaka artiklar om allt möjligt går alltid att ha som argument, men i just detta avseendet så väger den ena sidan mycket tyngre!
Senast redigerad av Aftonbladen 2018-09-08 kl. 17:41.
Citera
2018-09-08, 17:03
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Nu svämmar tråden över med betalda troll.
Jay123 uppenbart att han försöker starta något.
Vad vill du Jay123?

Bli kliad bakom örat av gamle Jimmie eller kanske lite bro-love med Mattias? Ignorera trollen bara, nu är SD panikslagna, det märks.
Citera
2018-09-08, 17:04
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är en ickefråga. Så som idioterna har hållit på sen i går kväll och överdrivit kan man på samma vis hävda att personen som kör lastbilen för kommunens slamtömning är koprofag.
Citera
2018-09-08, 17:06
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
LIVE nu:

https://www.youtube.com/watch?v=IrJHP99OdW0

Edit: Presentation av "Vision för Sverige", en grov skiss på budget.

https://alternativforsverige.se/files/vision-for-sverige.pdf
Mångkulturen kostar... Med AfS får vi kraftigt sänkt skatt och kraftigt förbättrad välfärd, om vi bara kan stå ut med att göra oss av med alla systembelastande invandrare. Personligen tycker jag att det är en svår fråga. Jag ser gärna att svenska småstäder tas över av aggressiva invandrargäng och gillar rent allmänt att mörkhyade är i majoritet när jag rör mig i staden, men gillar också tanken på lägre skatt och förbättrad välfärd. För mig väger det sistnämnda över, andra gör kanske ett annat val. Det är upp till var och en att bestämma sig tills imorgon.
Senast redigerad av baggebo1 2018-09-08 kl. 17:09.
Citera
2018-09-08, 17:07
Medlem
Despiracys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Ja det tror vi, och du kommer känna dig jävligt dum på måndag.

Nej. För jag utgår inte från att någonting. Det är bara dumt att sätta sig och vara tvärsäker på att ett nystartat parti KOMMER att få 4-6%. Men ja, sitt du där och var så säker i din lilla bubbla. Själv väntar jag tills valdagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in