Citat:
Ursprungligen postat av
dullako
Nu är det inte du, jag eller någon annan på flashback som säljer vapen till Saudi-Arabien. Det är för helvete globalisterna som gör det och om du inte har märkt det så motsätter sig AFS denna globalistiska elit. Skäll ut Wallenberg och Stefan Löfven.
Det är inte den "vite mannen" som har fört krigen, det är denna globalistiska elit. Hur du kan skuldbelägga dig själv och andra svenskar är bortom mig. Röstar du på 8-klövern så vill du ju fortsätta vapenimporten till andra länder och fortsätta föra krig i "demokratins"-namn. Du får nog tänka igenom allt du skrivit och återkomma.
Och i denna så kallade globalistiska elit så ingår det till 98 procent vita män! Sverige är idag med denna elit, jag skrev tidigare att jag var socialdemokrat, vilket stämmer när det kommer till mina värderingar! Men jag kommer inte rösta på Socialdemokraterna då jag anser att de borde ha stramat åt invandringen för länge sedan och tvingat till de andra europeiska länder att tagit sina ansvar på ett mycket kraftfullare sätt! Jag är emot tiggeriet! Jag saknar den gamla socialdemokratin! Att Sverige har vissa typer av samarbetsavtal med USA innebär inte att vi är med globalisterna. Det är bara i den meningen när det kommer till vapenindustrin, då är vi det, och det är helt fel!
Sedan så är det så att AfS använder vallåtar från ett rasistiskt band. Kiwi är rasist! Att svenskar är vita är väl en sak men att säga att vi ska ta tillbaka vårt land från stackars människor som flytt är FEL!
Citat:
Ursprungligen postat av
StillaHavet
Jag är fredsvän och vill inte argumentera emot dig i den frågan. Respekterar också somalier så länge de stannar i sitt eget land. AfS kommer att ge mycket stöd till Somalia och arbeta för fred och att alla läkare, ingenjörer och akademiker som kommit till Sverige tillfälligt, ska kunna hjälpa till att återuppbygga landet. Herregud, vi har hela intelligentian i Sverige intakt och de behövs verkligen där nere. Många somaliska vetenskapsmän och kvinnor kommer att och vill bygga upp Somalia igen. Vidrigt med alla krig som NATO ligger bakom.
Ja och där har du en del av problemet. Du respekterar endast invandrare om de flyttar tillbaka till sina egna förstörda hemländer!
De som är födda här kommer inte vilja åka tillbaka. Att kriminella invandrare utan svenskt medborgarskap ska utvisas är väl ett helt okej förslag, men att ta ifrån invandrare med svenskt medborgarskap, just det medborgarskapet betyder för mig nazism!
Citat:
Ursprungligen postat av
sebno1
https://www.svd.se/nordiska-man-saldes-som-slavar-i-afrika
Visste du att det fanns nordiska slavar i Afrika? Tvivlar på det. Tror du helt ärligt att slavhandeln endast fanns en väg eller? Allt och alla var inblandade.
Och där har vi det igen!
De vita män som utnyttjades var givetvis fel då slavhandel är fel oavsett vilken färg som besitter huden. Men detta exempel är som om du tar ett sandkorn och försöker bevisa mig om att det väger lika tungt som en apelsin! Enstaka artiklar om allt möjligt går alltid att ha som argument, men i just detta avseendet så väger den ena sidan mycket tyngre!