2018-09-08, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Jag tänker mer att framtidens generation pojkar får genomgå könsbyte i tidig ålder. Man undersöker vilka som har alfagener och byter kön på resten, så tidigt som det är möjligt.
Att vuxna män skulle byta kön är mindre troligt. Då har man levt länge som man och blivit psykologiskt beroende av det, plus att ett fullt utvecklat mans-skelett inte är en bra grund för att skapa en realistisk kvinnokropp. Jag lär inte byta kön, men jag inser att det hade varit bättre för mig om jag varit lesbisk kvinna istället.

Vore det inte bättre om du tuffade till dig lite istället? Hårt arbete fysiskt, sol, vänskap, relationer till familj, ett fluffigt husdjur, god mat, sociala hobbies och vips är kvinnorna inte det viktigaste i världen. Dessutom bör man kämpa innan man kastar in handduken.
Citera
2018-09-08, 16:43
Medlem
Citat:
Jag tänker mer att framtidens generation pojkar får genomgå könsbyte i tidig ålder. Man undersöker vilka som har alfagener och byter kön på resten, så tidigt som det är möjligt.
Att vuxna män skulle byta kön är mindre troligt. Då har man levt länge som man och blivit psykologiskt beroende av det, plus att ett fullt utvecklat mans-skelett inte är en bra grund för att skapa en realistisk kvinnokropp. Jag lär inte byta kön, men jag inser att det hade varit bättre för mig om jag varit lesbisk kvinna istället.

Man måste göra det tidigt som du säger, krävs dock att man utvecklar metoder för att ta reda på alfagener, kanske inte helt enkelt det heller. Man kan ju lika gärna vara kvinna om man aldrig får ut något av kuken ändå.
Citera
2018-09-08, 16:44
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marangzviss
Vore det inte bättre om du tuffade till dig lite istället? Hårt arbete fysiskt, sol, vänskap, relationer till familj, ett fluffigt husdjur, god mat, sociala hobbies och vips är kvinnorna inte det viktigaste i världen. Dessutom bör man kämpa innan man kastar in handduken.

Jag har det mesta av det du pratar om. Men känslan av meningslöshet är där när det är torka på kvinnoplanet. Det finns en behovshierarki för människan, jag tror den mest stämmer för män, där det sexuella är nästan högst i hierarkin. Om det behovet inte är tillfredsställt finner man inte nån direkt glädje i dem andra, lägre stående sakerna i hierarkin.
Återigen, jag tror inte du kan sätta dig in i detta, dels för att du säkert träffar män då och då men framförallt för att du inte är i närheten lika attraherad av män som män är av kvinnor. En man attraktion till en kvinna går inte att jämföra med en kvinnas attraktion till en man överhuvudtaget, det skiljer många, många divisioner i styrka.
Citera
2018-09-08, 16:47
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4870X2
Man måste göra det tidigt som du säger, krävs dock att man utvecklar metoder för att ta reda på alfagener, kanske inte helt enkelt det heller. Man kan ju lika gärna vara kvinna om man aldrig får ut något av kuken ändå.

Man måste ge feminismen och genusvetenskapen lite rätt här, om inte det var så socialt inpräntat att tjejer beter sig på ett visst sätt, killar på ett visst sätt och att båda är attraherade av det motsatta könet skulle betydligt fler pojkar bytt kön och levt mer harmoniska liv som lesbiska kvinnor.
Citera
2018-09-08, 16:48
Medlem
Citat:
Jag har det mesta av det du pratar om. Men känslan av meningslöshet är där när det är torka på kvinnoplanet. Det finns en behovshierarki för människan, jag tror den mest stämmer för män, där det sexuella är nästan högst i hierarkin. Om det behovet inte är tillfredsställt finner man inte nån direkt glädje i dem andra, lägre stående sakerna i hierarkin.
Återigen, jag tror inte du kan sätta dig in i detta, dels för att du säkert träffar män då och då men framförallt för att du inte är i närheten lika attraherad av män som män är av kvinnor. En man attraktion till en kvinna går inte att jämföra med en kvinnas attraktion till en man överhuvudtaget, det skiljer många, många divisioner i styrka.

Måste det vara en tiopoängare då? Får ju en stark känsla av att vanliga kvinnor inte verkar duga. Eller så är det någon slags efterhandskonstruktion att man förtjänar en naturlig, självuppoffrande och moderlig Barbie.
Citera
2018-09-08, 16:52
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Måste det vara en tiopoängare då? Får ju en stark känsla av att vanliga kvinnor inte verkar duga. Eller så är det någon slags efterhandskonstruktion att man förtjänar en naturlig, självuppoffrande och moderlig Barbie.

Verkligen inte. Jag kan rentav finna en del medelmåttiga kvinnor attraktiva, dock inte fula kvinnor såklart. Men medelmåttiga kvinnor finner inte medelmåttiga män attraktiva.
Citera
2018-09-08, 16:54
Medlem
Citat:
Verkligen inte. Jag kan rentav finna en del medelmåttiga kvinnor attraktiva, dock inte fula kvinnor såklart. Men medelmåttiga kvinnor finner inte medelmåttiga män attraktiva.

Är alla upptagna män i din omgivning hunkar?
Citera
2018-09-08, 16:57
Medlem
Mooons avatar
Men vad är det för struntprat?! Var har u fått det ifrån? Dina egna kalsonger räkas inte som källa.

Citat:
....Återigen, jag tror inte du kan sätta dig in i detta, dels för att du säkert träffar män då och då men framförallt för att du inte är i närheten lika attraherad av män som män är av kvinnor. En man attraktion till en kvinna går inte att jämföra med en kvinnas attraktion till en man överhuvudtaget, det skiljer många, många divisioner i styrka.
Citera
2018-09-08, 17:00
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Men vad är det för struntprat?! Var har u fått det ifrån? Dina egna kalsonger räkas inte som källa.

Det är allmän vetskap. Varför tror du ens att internet är fullproppat med trådar likt denna? Det är för att det inte finns nån rök utan eld. Kvinnor har en väldigt svag attraktion till män.
Jag går in på orsaken här (FB) Kvinnor attraheras egentligen inte av män? På väg att bli lesbiska?

Citat:
Är alla upptagna män i din omgivning hunkar?

I min bekantskapskrets är mindre än hälften upptagna, dessa är från medel till lite över medel i utseende. Tror inte det är mycket passion i deras förhållanden, jag avundas dem inte.
Senast redigerad av kulturstrateg 2018-09-08 kl. 17:07.
Citera
2018-09-08, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarigrad
Börjar du också förstå anledningen till varför man införde monogami, giftermål å sånt nu? Å att det var extremt negativ social press på kvinnor som låg runt med olika män? Och varför man hållit hårt i kvinnans sexualitet genom alla tider?

Man blev ju upplärd att tro det var pga "dumma män!!!", men man börjar ju liksom förstå att det var för samhällets och allas bästa.
Monogami är det enda riktiga levnadssättet. Polygami och sånt trams motiveras ständigt av oerfarna män som tror att livet handlar om sex. Säg att män och kvinnor skulle ha exakt lika enkelt att få ligga, där män får så mycket sex med så många olika kvinnor som möjligt så garabterar jag dig att förfallet vi ser i dagens samhälle är en puff i jämförelse.

Alla som på ett fundametalistiskt manér skriker att män måste knulla annars blir livet ett helvete skulle må lika helvetiskt om de fick knulla så snoppen trilla av. Det måste finnas ordning och reda i samhället, tydliga normer så att var man har sin kvinna och kan bygga en trygg grund att stå på. Sen att kvinnor tolkar det jag säger som äganderätt och massa trams är för att de lider sjukdomar.
Citera
2018-09-08, 18:37
Medlem
Citat:
Det är allmän vetskap. Varför tror du ens att internet är fullproppat med trådar likt denna? Det är för att det inte finns nån rök utan eld. Kvinnor har en väldigt svag attraktion till män.
Jag går in på orsaken här (FB) Kvinnor attraheras egentligen inte av män? På väg att bli lesbiska?

I min bekantskapskrets är mindre än hälften upptagna, dessa är från medel till lite över medel i utseende. Tror inte det är mycket passion i deras förhållanden, jag avundas dem inte.

Ja då är det väl inte kört för dig?
Citera
2018-09-08, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Känns som att du missade att svara på vilka som var fördelarna för den potentiella damen med upplägget. Annars kan hon ju bo utan dig och slippa dina tvätthögar tänker jag.

Det handlar inte om fördelar eller nackdelar. Det handlar bara om respekt. Om jag inte har lust att rensa min hög förrän nästa torsdag då är det helt enkelt så punkt jävla slut.

Om min hög är där och skräper och hon/min/frun vill bjuda hit någon, ja då rensar jag upp av hövlighetsskäl. Och börja inte nu med det klassiska "jaha, så dom är viktigare än henne bla bla blab la"

That's it.

Du verkar vara en loserbrud. Feminist?
Senast redigerad av NonCompliance 2018-09-08 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in