2018-09-08, 13:57
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Du pratar fortfarande om invandrare som inte är integrerade. Det stämmer definitivt att många inte är det, återvandringen kommer ligga på drygt 500.000 människor och därmed vara rejält omfattande.

Men AfS vill inte deportera de som är integrerade i samhället, alltså de som kan språket, gör rätt för sig och följer lagar, normer och värderingar.
Det kan visst vara fråga om att deportera "integrerade" invandrare. En kategori som ska hem är folk som ljugit för att få asyl i Sverige. Mig veterligen har 99% av "flyktingarna" inte kommit från Finland/Danmark/Norge. Alltså är inte Sverige första säkra land för dem.
Citera
2018-09-08, 13:57
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Du pratar fortfarande om invandrare som inte är integrerade. Det stämmer definitivt att många inte är det. Men AfS vill inte deportera de som är integrerade i samhället, alltså de som kan språket, gör rätt för sig och följer lagar, normer och värderingar.

Självklart inte.

Men handen på hjärtat nu, hur många araber följer svenskarnas normer och värderingar och inte islams? Extremt få.

Bara äta halalkött? Muslimskvärdering, alltså följer man inte svenska värderingar och kan således ses som en missanpassad invandrare.

Bära slöja? Ej svenskvärdering, alltså är man en missanpassad invandrare.

Du ser hur mycket längre man kan dra det bara man vill. Och jag tycker det är bra.

Vi ska ha ett land som genomsyras av svenska (kristna) värderingar och av svenskar och européer. Inte av halalkött och araber.

Vi måste helt enkelt rensa upp tills vi åter är där igen. Finns ingen exakt siffra på hur många som måste skeppas hem men säger som partiet: ”Vi ska skicka hem 500.000 missanpassade invandrare...... Minst!”
Citera
2018-09-08, 14:00
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Det kan visst vara fråga om att deportera "integrerade" invandrare. En kategori som ska hem är folk som ljugit för att få asyl i Sverige. Mig veterligen har 99% av "flyktingarna" inte kommit från Finland/Danmark/Norge. Alltså är inte Sverige första säkra land för dem.
Visst, det är en bra poäng, men med integrerad så utgick jag ifrån att allt har gått rätt till och att man därmed kan anpassas till samhället. Men du har rätt i sak, man ska inte ha förtroende i att Migrationsverket faktiskt har brytt sig om regler och förordningar.
Citera
2018-09-08, 14:07
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Självklart inte.

Men handen på hjärtat nu, hur många araber följer svenskarnas normer och värderingar och inte islams? Extremt få.

Bara äta halalkött? Muslimskvärdering, alltså följer man inte svenska värderingar och kan således ses som en missanpassad invandrare.

Bära slöja? Ej svenskvärdering, alltså är man en missanpassad invandrare.

Du ser hur mycket längre man kan dra det bara man vill. Och jag tycker det är bra.

Vi ska ha ett land som genomsyras av svenska (kristna) värderingar och av svenskar och européer. Inte av halalkött och araber.

Vi måste helt enkelt rensa upp tills vi åter är där igen. Finns ingen exakt siffra på hur många som måste skeppas hem men säger som partiet: ”Vi ska skicka hem 500.000 missanpassade invandrare...... Minst!”
Självklart bör invandrarna anpassas till den kristna grund som majoritetssamhället är byggt på men jag har inte sett några förslag om att avskaffa religionsfriheten. Att reglera vad som är tillåtet i den offentliga sfären är en sak. Böneutrop i Sverige är av de större skandalerna på oerhört länge och burka och liknande ska naturligtvis inte få bäras hur som helst. Däremot vill väl ingen lägga sig i vad som praktiseras i hemmet? Vill man be till Allah och bojkotta fläskkött i eget hem så måste man väl få göra det? Vill bara förstå resonemangen, är inte ute efter att ifrågasätta och debattera.
Citera
2018-09-08, 14:12
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Självklart bör invandrarna anpassas till den kristna grund som majoritetssamhället är byggt på men jag har inte sett några förslag om att avskaffa religionsfriheten. Att reglera vad som är tillåtet i den offentliga sfären är en sak. Böneutrop i Sverige är av de större skandalerna på oerhört länge och burka och liknande ska naturligtvis inte få bäras hur som helst. Däremot vill väl ingen lägga sig i vad som praktiseras i hemmet? Vill man be till Allah och bojkotta fläskkött i eget hem så måste man väl få göra det? Vill bara förstå resonemangen, är inte ute efter att ifrågasätta och debattera.

Nej, ingen har sagt att man vill det nu. Inte jag, jag inte partiet.

Min poäng var att man KAN om man anser det nödvändigt för att det ska vara möjligt för att bygga upp det svenska samhälle jag tror alla som röstar på AfS vill se.

Är 500.000 för lite men det börjar bli trubbel att hitta fler att få iväg kan man bara utöka vad det innebär att vara missanpassad.

Sen kan man ju alltid hitta andra lösningar också. T.ex. förbjuda slöja, halal, omskärelse osv.

Att partiet till exempel vill expropiera moskéer för att riva eller använda till annat är ett av många sådana bra förslag som kan öka den frivilliga återvandringen

Resonemanget och poängen är att återställa ett svenskt sverige åt svenskarna och om man då måste inskränka på invandrares friheter för att göra det så är det helt okej.

Sverige åt svenskarna. Här är det vår frihet och vårt välmående som kommer först.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-09-08 kl. 14:14.
Citera
2018-09-08, 14:16
Medlem
Ska bli kul imorgon att trycka ner resultatet i halsen på de stollar som gissar under 1 %. Skulle säga att i före sommaren var nog 1 % vad man själv hissade på att de hade. Men nu, säkert 3-4 procent. Skulle säga att allt under 2,5 % är skit, dvs 2,5 är godkänt. Ribban har höjts!
Citera
2018-09-08, 14:20
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Media har ju stött AfS. Men så här i slutfasen så går media ut och berättar att opinionssiffrorna är extremt låga samt nu att partisekreteraren har som jobb att hjälpa flyktingar stanna.

Jag kan inte riktigt förklara medias vändning här. Kanske någon annan har en teori?

I grunden är jag helt övertygad om att AfS är kontrollerad opposition, det här jag motiverat många gånger i tråden.

https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/

Jag gissar att media inledningsvis var positiva till AfS då man såg det som den nationalistiska motsvarigheten till Fi. Ett parti som kunde splittra och knycka röster från SD.

Man såg senare AfS potential och fick kalla fötter. Ett AfS i riksdagen skulle innebära stora problem för etablissemanget.
Citera
2018-09-08, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jessica Ohlsons yrke har varit känt länge men inte nämnts en enda gång under valrörelsen. Nu, precis efter den lyckade valfinalen och två dagar före valet, så nämns det för fulla muggar och detta är naturligtvis inte en slump. Det är en del av en sverigedemokratisk påverkanskampanj som bedrivits här på Flashback sedan partiet bildades och jag är numera oerhört trött på denna kampanj. Under flera månader så har sverigedemokrat efter sverigedemokrat kommit in i den här tråden för att hetsa och förstöra och detta har pågått i en sådan omfattning att jag börjat uppskatta stollen Regulus fåniga inlägg. Jag kommer aldrig att glömma det sverigedemokratiska beteendet mot AfS under den här valrörelsen.

För mig har det varit okänt att hon jobbat som asylrättsjurist - tills igår. Och jag tillhör varken SD eller sjuklövern. Jag vill dock markera, att jag p.g.a. Ohlson inte vill döma ut partiet AfS som helhet. Det mesta i deras partiprogram är jag beredd att skriva under på, i synnerhet invandringsstopp och återvandring. Men man bör vara på sin vakt mot fröken Ohlson, så att hon inte blir en Kvot-Jessica - eller något annat.
Citera
2018-09-08, 14:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WagnerRockarLoss
Du går helt enkelt och röstar på valdagen. Men kom ihåg att alla (upp till tre) förtidsröster då kasseras!

Det är därför MYCKET VIKTIGT att se till att rösta Alternativ för Sverige IGEN på valdagen. Annars blir det bara två blanka röster i kommun/landsting och ingen röst i riksdagsvalet.

Tackar ! då skall jag givetvis även person kryssa in hjälten Ahl!
Citera
2018-09-08, 14:36
Medlem
nousernameneededs avatar
http://www.friatider.se/migrationsverket-polisanm-ler-afs-kr-ver-tal-mot-kasselstrand

Så nu polisanmäler Migrationsverket alltså Kasselstrand ? kan man polisanmäla Migrationsverket och dess anställda för sitt brott mot mänskligheten?
Citera
2018-09-08, 14:38
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Från Gustavs twitter:

https://www.sn.se/nykoping/polischefen-afs-torgmote-var-inte-hets-mot-folkgrupp/

Publicerad 20.30 igår

Alldeles precis lagom tills efter deras valfinal. Inte alls planerat.

En konspiration mot ett demokratisktparti har ägt rum framför ögonen på oss.

Vidrigt. Men allt finns dokumenterat och sparat på internet. Förrädarna kommer få igen för allt dom gjort.

Får se när Malmö-polisen kommer fram till samma sak. Dom kanske håller ut lite längre för att inte det ska bli mer uppenbart än det redan är att anmälan var politisk för att stoppa AfS valfinal.
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-09-08 kl. 14:43.
Citera
2018-09-08, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Men man bör vara på sin vakt mot fröken Ohlson, så att hon inte blir en Kvot-Jessica - eller något annat.

Det är inte Jessica som är problemet (visst hon är en vänsteraktivist som låtsas vara nationalist, men kvinnor kommer aldrig att vara sant nationalistiska), utan Kassler's och Hörne's acceptans av denna.

Varför gör dom det? Fattar dom inte att man inte kan vara en vegetarian och jobba på ett slakteri? Eller är detta beviset att de är kontrollerade av etablissemanget och ofarliga för dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in