Citat:
Ursprungligen postat av
BaronVonHelsing
Självklart bör invandrarna anpassas till den kristna grund som majoritetssamhället är byggt på men jag har inte sett några förslag om att avskaffa religionsfriheten. Att reglera vad som är tillåtet i den offentliga sfären är en sak. Böneutrop i Sverige är av de större skandalerna på oerhört länge och burka och liknande ska naturligtvis inte få bäras hur som helst. Däremot vill väl ingen lägga sig i vad som praktiseras i hemmet? Vill man be till Allah och bojkotta fläskkött i eget hem så måste man väl få göra det? Vill bara förstå resonemangen, är inte ute efter att ifrågasätta och debattera.
Nej, ingen har sagt att man vill det nu. Inte jag, jag inte partiet.
Min poäng var att man KAN om man anser det nödvändigt för att det ska vara möjligt för att bygga upp det svenska samhälle jag tror alla som röstar på AfS vill se.
Är 500.000 för lite men det börjar bli trubbel att hitta fler att få iväg kan man bara utöka vad det innebär att vara missanpassad.
Sen kan man ju alltid hitta andra lösningar också. T.ex. förbjuda slöja, halal, omskärelse osv.
Att partiet till exempel vill expropiera moskéer för att riva eller använda till annat är ett av många sådana bra förslag som kan öka den frivilliga återvandringen
Resonemanget och poängen är att återställa ett svenskt sverige åt svenskarna och om man då måste inskränka på invandrares friheter för att göra det så är det helt okej.
Sverige åt svenskarna. Här är det vår frihet och vårt välmående som kommer först.