Mattias Karlsson har kommenterat valfinalen:
https://mobile.twitter.com/CarlAfFinspang/status/1038219838840352768 och det kan vara värt att granska några av hans påståenden:
Påstående 1: Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordland.
Nej, Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordiska Förlaget. Faktum är att när Svensk Ungdoms debutskiva släpptes så existerade inte Nordland längre. För övrigt så är det anmärkningsvärt att Karlsson tar upp just det faktum att musik från Svensk Ungdom spelades upp med tanke på detta:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dE3Ro/sd-ledare-sjong-vit-makt-texter
Påstående 2: Alternativ för Sverige borde inte ha låtit Kiwi and The Dogboys producera partiets vallåt eftersom det bandet har gjort en låt med namnet "Svenskar är vita".
Svenskar är ju vita så jag ser inte problemet. Personligen så ser jag hellre att AfS samarbetar med Kiwi and The Dogboys än med Mattias Karlssons goda vän Marcus Öhrn som är sångare i Sverigedemokraternas husband Bedårande Barn. Han har ju dömts för att ha sexuellt ofredat två tonårsflickor.
Påstående 3: Det var på något sätt dåligt att sångstroferna "Ett ord skrivet i blod! Revolution!" framfördes under valfinalen.
Kära Mattias, dessa strofer kommer från Stefan Anderssons låt Revolution som handlar om Gustav III, en man som genomförde en
oblodig revolution. Det är helt enkelt inte dåligt att framföra den låten och det faktum att du inte alls berättar om vilken låt stroferna kommer från och vad den handlar om är djupt problematiskt.
Påstående 4: Talarna lovade att behandla sina politiska motståndare som en räv behandlar höns.
Det som sades var detta:
Citat:
Den som inte tror att vi inte kommer göra någon skillnad i riksdagen har aldrig sett en räv släppas in i ett hönshus. Vi är räven och vi ska plocka de politiskt korrekta hönsen.
Menar Mattias Karlsson att det här ska tolkas som att AfS:arna bokstavligt talat har för avsikt att bita ihjäl Stefan Löfven? Jag anser att vilken idiot som helst borde begripa att detta handlar om en metafor som ska illustrera att Sjuklövern kommer att pressas och ställas till svars på allvar.
Påstående 5: Någon sa att AfS politiska motståndare ska tvångsdeporteras.
Vem sa detta? Jag har inget minne av att något av det slaget sades under valfinalen.