Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 03:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Hemkommen från en underbar dag i kungliga huvudstaden Stockholm!

Skrev tidigare att det verkligen känns som att AfS är här inne och tar del av det vi säger.

Tidigare var vi några som påtlade vikten av att profilera sig som "Sveriges yttrandefrihetsparti"

Idag uttalade man det rakt ut och man hade t.om. tryckt upp färdiga skyltar om just detta budskap! Så jädra vackert!! Tack till er alla som kämpar med AfS, vi är alla en del av framgången!

Vår tid är kommen! Skål på er allihop! Älska AfS!
Kan bara hoppas att du har rätt.
Citera
2018-09-08, 03:31
Medlem
ljusalfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Alternativ för Sveriges Gustav Kasselstrand brinner för återvandringsfrågan och tycker att man som politiker måste våga driva frågan som den viktigaste av dem alla. Nya Tider har intervjuat partiledaren:
https://twitter.com/TidningenNyaTid/status/1010779359882379264

Kasselstrand: ”Vi vill ha noll invandring och en omfattande återvandring”
https://www.nyatider.nu/kasselstrand-vi-vill-ha-noll-invandring-och-en-omfattande-atervandring/

Gustav Kasselstrand brinner för återvandringsfrågan och tycker att man som politiker måste våga driva frågan som den viktigaste av dem alla. Han anser att Sverigedemokraterna inte längre är oppositionella nog, och är i dag partiledare för Alternativ för Sverige, som nått stora framgångar i sociala medier sedan det lanserades i mars. Tre riksdagsledamöter från SD gick över till Alternativ för Sverige efter lanseringen och driver i dag partiets politik i riksdagen. Vi har talat med Kasselstrand om invandringen, SD och valrörelsen.

Hur har det gått för Alternativ för Sverige efter lanseringen?

Vi har lyckats få en hel del uppmärksamhet och kunnat etablera partinamnet i ganska stora folklager, så med ett par månader kvar till valet kör vi på och är positiva. Våra representanter i riksdagen debatterar med de etablerade politikerna så fort de får en chans, och i sociala medier är vi ett av de mest dominerande partierna.

Varför lanserade ni partiet så nära inpå valet?

– Hade vi startat partiet tidigare hade vi riskerat att vi inte skulle ha fått samma stora effekt medialt, vi ville slå till ordentligt en kort tid innan valet för bästa effekt. Det har gjorts tidigare med gott resultat av andra partier, bland annat av Ny Demokrati och Junilistan. Det finns en del partier som lyckas få momentum under valåret, så vi valde att göra på det sättet.

Hur många medlemmar har ni nu?

– Som det ser ut nu ligger vi på runt 2 000 medlemmar. Dessa medlemmar fick vi på två månader, så det har gått jättebra. Sverigedemokraterna hade 5 000 medlemmar när de kom in i riksdagen år 2010, så det kan vara en fingervisning hur det kommer gå i valet.

Vad är största skillnaden mellan er och SD?

– Sverigedemokraterna vill bli en del av etablissemanget, AfS vill det inte. Vi kommer att leverera en ordentlig oppositionspolitik, eftersom vi inte vill bli accepterade av etablissemanget eller de andra partierna. Vi är ett parti som sätter svenskarnas intressen i första numret. Sverigedemokraterna kan man inte lita på i dag, det är ett parti som har förändrats sedan de kom in i riksdagen. De har blivit berusade av makt och pengar. SD är inte längre en garant för en riktig oppositionspolitik.

Jimmie Åkesson har sagt att Sverige bör ta emot kvotflyktingar. Vad tycker du om det?

– Det är bedrövligt. Det är ett exempel på SD:s förfall. För några år sedan var det Paula Bieler som gick ut och sade att de ville dubbla kvotflyktingantalet, någonting som de också indirekt fick igenom i riksdagen eftersom regeringen bestämde sig för att just dubbla kvotflyktingantalet. Det är ett tecken på ett parti som inte vet vad de vill längre. Man går ut och ”godhetssignalerar” om flyktingar för att försöka bli accepterade av ett korrupt politiskt etablissemang. Det kan inte ligga i svenska folkets intresse att ta emot 5 000 kvotflyktingar per år med tanke på alla problem vi har i dag.

Så ni vill ha noll invandring?

– Ja, noll asylinvandring, noll anhöriginvandring och noll kvotflyktinginvandring.

Jaså, noll invandring, Kasselstrand? Säg det då till din partisekreterare Jessica Ohlson, så kanske hon kan slita sig från sitt yrke att företräda asylsökande ekonomiska turister i Nyköping.
https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/
Senast redigerad av ljusalfen 2018-09-08 kl. 03:34. Anledning: Länk
Citera
2018-09-08, 04:08
Medlem
MrSkargards avatar
Jessica Ohlsons yrke har varit känt länge men inte nämnts en enda gång under valrörelsen. Nu, precis efter den lyckade valfinalen och två dagar före valet, så nämns det för fulla muggar och detta är naturligtvis inte en slump. Det är en del av en sverigedemokratisk påverkanskampanj som bedrivits här på Flashback sedan partiet bildades och jag är numera oerhört trött på denna kampanj. Under flera månader så har sverigedemokrat efter sverigedemokrat kommit in i den här tråden för att hetsa och förstöra och detta har pågått i en sådan omfattning att jag börjat uppskatta stollen Regulus fåniga inlägg. Jag kommer aldrig att glömma det sverigedemokratiska beteendet mot AfS under den här valrörelsen.
Citera
2018-09-08, 04:38
Medlem
MrSkargards avatar
Mattias Karlsson har kommenterat valfinalen: https://mobile.twitter.com/CarlAfFinspang/status/1038219838840352768 och det kan vara värt att granska några av hans påståenden:

Påstående 1: Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordland.

Nej, Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordiska Förlaget. Faktum är att när Svensk Ungdoms debutskiva släpptes så existerade inte Nordland längre. För övrigt så är det anmärkningsvärt att Karlsson tar upp just det faktum att musik från Svensk Ungdom spelades upp med tanke på detta: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dE3Ro/sd-ledare-sjong-vit-makt-texter

Påstående 2: Alternativ för Sverige borde inte ha låtit Kiwi and The Dogboys producera partiets vallåt eftersom det bandet har gjort en låt med namnet "Svenskar är vita".

Svenskar är ju vita så jag ser inte problemet. Personligen så ser jag hellre att AfS samarbetar med Kiwi and The Dogboys än med Mattias Karlssons goda vän Marcus Öhrn som är sångare i Sverigedemokraternas husband Bedårande Barn. Han har ju dömts för att ha sexuellt ofredat två tonårsflickor.

Påstående 3: Det var på något sätt dåligt att sångstroferna "Ett ord skrivet i blod! Revolution!" framfördes under valfinalen.

Kära Mattias, dessa strofer kommer från Stefan Anderssons låt Revolution som handlar om Gustav III, en man som genomförde en oblodig revolution. Det är helt enkelt inte dåligt att framföra den låten och det faktum att du inte alls berättar om vilken låt stroferna kommer från och vad den handlar om är djupt problematiskt.

Påstående 4: Talarna lovade att behandla sina politiska motståndare som en räv behandlar höns.

Det som sades var detta:

Citat:
Den som inte tror att vi inte kommer göra någon skillnad i riksdagen har aldrig sett en räv släppas in i ett hönshus. Vi är räven och vi ska plocka de politiskt korrekta hönsen.

Menar Mattias Karlsson att det här ska tolkas som att AfS:arna bokstavligt talat har för avsikt att bita ihjäl Stefan Löfven? Jag anser att vilken idiot som helst borde begripa att detta handlar om en metafor som ska illustrera att Sjuklövern kommer att pressas och ställas till svars på allvar.

Påstående 5: Någon sa att AfS politiska motståndare ska tvångsdeporteras.

Vem sa detta? Jag har inget minne av att något av det slaget sades under valfinalen.
Senast redigerad av MrSkargard 2018-09-08 kl. 05:25.
Citera
2018-09-08, 04:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Mattias Karlsson har kommenterat valfinalen: https://mobile.twitter.com/CarlAfFinspang/status/1038219838840352768 och det kan vara värt att granska några av hans påståenden:

Påstående 1: Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordland.

Nej, Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordiska Förlaget. Faktum är att när Svensk Ungdoms debutskiva släpptes så existerade inte Nordland längre. För övrigt så är det anmärkningsvärt att Karlsson tar upp just det faktum att musik från Svensk Ungdom spelades upp med tanke på detta: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dE3Ro/sd-ledare-sjong-vit-makt-texter

Påstående 2: Det var på något sätt dåligt att sångstroferna "Ett ord skrivet i blod! Revolution!" framfördes under valfinalen.

Kära Mattias, dessa strofer kommer från Stefan Anderssons låt Revolution som handlar om Gustav III. Det är helt enkelt inte dåligt att framföra den låten.

Påstående 3: Någon sa att AfS politiska motståndare ska tvångsdeporteras.

Vem sa detta? Jag har inget minne av att något av det slaget sades under valfinalen.
Jag har aldrig gillat den där Mattias.
Har alltid haft en dålig känsla med honom.
Han är inte pålitlig.
Citera
2018-09-08, 06:38
Medlem
MrSkargards avatar
Jörgen Fogelklou ser att Twitter-profilen Goten, som följs av många sverigedemokrater, har skrivit en positiv tweet om Alternativ för Sverige och reagerar så här: https://mobile.twitter.com/fogelklou/status/1038168919754911745 Det är uppenbart att Sverigedemokraterna vill stoppa AfS från att nå ett bra resultat på söndag.
Citera
2018-09-08, 07:17
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jessica Ohlsons yrke har varit känt länge men inte nämnts en enda gång under valrörelsen. Nu, precis efter den lyckade valfinalen och två dagar före valet, så nämns det för fulla muggar och detta är naturligtvis inte en slump. Det är en del av en sverigedemokratisk påverkanskampanj som bedrivits här på Flashback sedan partiet bildades och jag är numera oerhört trött på denna kampanj. Under flera månader så har sverigedemokrat efter sverigedemokrat kommit in i den här tråden för att hetsa och förstöra och detta har pågått i en sådan omfattning att jag börjat uppskatta stollen Regulus fåniga inlägg. Jag kommer aldrig att glömma det sverigedemokratiska beteendet mot AfS under den här valrörelsen.

Precis, det ovidkommande tjafset om hennes yrke är inget annat än desperata halmstrån som partiets motståndare klamrar sig fast vid.

Jag har i min yrkesroll många gånger behövt hjälpa och serva rasfrämmande element och undermåliga skräpmänniskor. Betyder det att jag älskar dem och vill ha dem i mitt land? Självklart inte, men alternativet hade varit att bli av med jobbet. Samhället ser ut som det gör och vi tvingas alla göra saker som strider mot vad vi egentligen hade velat.

Fattar man inte detta är man antingen förståndshandikappad eller utan arbetslivserfarenhet.
Citera
2018-09-08, 07:38
Medlem
S0LD13R777s avatar
Vad är det för jidder i tråden om att någon praktiserar på advokatfirma som håller på med migrationstrams och någon svart rasist som yrar om kollektiv vit skuld samtidigt som idioten försöker påstå att alla svarta håller ihop på något metafysiskt plan fast rasismen mellan svarta är högst påtaglig och tar sig uttryck i både våld och mord.

Helt jävla ointressanta sidodiskussioner, kan den svarta rasisten ta och starta en ny tråd och den här andra SD muppen kan ta och starta en politikertråd om den politiker den har problem med.

Så slipper vi era skitinlägg då de hamnar på rätt plats, här sätter man sig glad i hågen och så är det två muppar som dominerar tråden med smörja.

STICK! Annars blir det återvandring för er båda.
Citera
2018-09-08, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusalfen
Jaså, noll invandring, Kasselstrand? Säg det då till din partisekreterare Jessica Ohlson, så kanske hon kan slita sig från sitt yrke att företräda asylsökande ekonomiska turister i Nyköping.
https://www.expressen.se/nyheter/var-for-extrem-for-sd--hjalper-nu-flyktingar/

Jag har största respekt för alla som uppträder professionellt inte låter känslor och politiska åsikter grumla omdömet i yrkesrollen. Jag förväntar mig det av min doktor av min psykolog av min advokat. Hur ska Sverige skilja sig får de skräpländer som många invandrare kommer i från om vi inte gör vårt bästa för dem vi är satta att hjälpa. Om vi vill ändra på något gör vi det med lagar och regler och vi utgår i från att de tillämpas korrekt.

Vi ska inte sjunka till den nivå som många vänsterhandläggare på migrationsverket, försäkringskassan socialkontoret även akutsjukhuset, befinner sig på. Heder åt Jessica.
Senast redigerad av 314Pi 2018-09-08 kl. 07:43.
Citera
2018-09-08, 07:42
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Precis, det ovidkommande tjafset om hennes yrke är inget annat än desperata halmstrån som partiets motståndare klamrar sig fast vid.

Mycket attacker från olika håll efter AfS mycket lyckade valavslutning i Knugsträdgården. Men det är tydligt att ingen av dem som concern-trollar eller media lyssnade på vad AfS faktiskt sa. Jag såg Jeffs tal i Kungsträdgården då han säger ungefär såhär:

Citat:
Ursprungligen postat av Från minnet
När etablissemanget ger SD en knuff och så tar dom ett steg bakåt. När vi blir attackerade skrattar vi åt dem och tar istället ett steg framåt!

Det är nu 24 timmar till vallokalerna öppnar. Det spelar ingen roll hur mycket det hetsas nu när AfS har blivit så stora att dom knackar på riksdagens port. När AfS attackeras tar vi ett steg framåt, inte ett steg bakåt. Det är inte så att samma medialogik och regler gäller för AfS som det gjorde för dom andra partierna. Även sympatisörerna räds inte hetsen heller.

Det är bara att vänta ut etablissemanget och gå och rösta imorgon. Medan media (Expressen) nu kör en ledare om att inte rösta på SD utan på något parti som är beredda att "ta ansvar". Men här kan vi enkelt konstatera att i riksdagen finns 8 partier som alla är globalister.

På söndag röstar vi mot globalismen!
Citera
2018-09-08, 07:52
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay123
Med din logik kan en AfS-sympatisör försvara om...

... Jeff Ahl tog anställning hos Refugees Welcome
... Kasselstrand öppnade asylboenden?
... Hanhe jobbar som god man för ensamkommande?

Här har du en AfS-sympatisör som jobbade på en flyktingförläggning för några dagar sen. Varför? Jo för att individerna som våra politiker så hjärtligt tagit i mot valde att sätta eld på sin egna tvättstuga. Så då får vi Svenskar komma och fixa till dessa små bagateller.

Förövrigt kom det dit 8 nya cyklar på 2 dygn som dom gömde i korridorerna, tvivlar på att de hade kvitton på dessa.

Drogförsäljningen pågick helt öppet. Människorna där hade en obehaglig död blick. Det kändes som jag var med under en inspelningen till ett Walkning dead avsnitt.

En anekdot var att många utav dessa individer gapade och skrek under AfS torgmöte i staden. Men jag är övertygad att vi svenskar en dag kommer skipa rättvisa och ta kontrollen över vår egna framtid.
Citera
2018-09-08, 07:54
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
På söndag röstar vi mot globalismen!

Redan förtidsröstat på kung Gustav

vi följer er vart ni än går, vart ni än går vi följer vi vågar både liv och blod, om vi än så går under vi tror på er vår konung, på vår konung vi tror vi ställer oss uti givakt och ger vårt hedersord
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in