Citat:
Ursprungligen postat av
Svarta-Skatan
Ingen blir gladare än jag än om du har rätt, personligen så tror jag att dom ligger på mellan 1,5 - 2,5% just nu, men spännande blir det iaf.
Jag är en halv procentenhet mer optimistisk än du: tror de ligger på 2,5-3 % just nu. Och om de hinner särredovisa vid minst två tillfällen tror jag faktiskt att många SDare kan övertygas att stödrösta på dem.
Det enda partiet som jag tror kan utgöra en hyfsat stor del av dessa 4,8 procent, är det ibland absurt uppblåsta PP, som i verkligheten troligen kommer landa på typ 0,3 eller 0,4. MED pendlar oftast mellan 0,1 och 0,4 i deras egna undersökningar, och kommer förmodligen få 0,2 procent i valet. Jag har nämnt detta redan, men de existerar typ inte... inte om man jämför med SD och AfS iaf. Och inget de står för bör få folk intresserade. De är ett borgarparti som inte har hårdare invandringspolitik än SD, är för EU och NATO. Varför skulle man rösta på dem förutom om man är en feg borgare? Borgare har ett bättre alternativ att välja på, nämligen AfS som är för platt skatt och lägre skatter.
Får man möjligen fråga dig vad du ska rösta på? Är det AfS?