Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
AfS i Uppdrag Granskning?

Såg just trailern för nästa veckas UG som ska handla om våld och rasism i den svenska alt-högern, som UG filmat med dold kamera.

I klippet (37 s före slutet) såg man vad som såg ut att vara ett torgmöte med AfS där en man i blå kavaj (Jeff Ahl? - huvudet syntes inte) stod i talarstolen.

Kommer nästa UG att handla om AfS, och vilken effekt kan det i så fall få på valet?

UG har ganska stort förtroendekapital bland folket så går dom in för det så kan dom nog ställa till lite skada för AfS.

Så vi får väl se vad dom kommer med.
Citera
2018-08-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Nej, man hör att det är Gustav Kasselstrand "Varmt välkomna". Det var förövrigt från Almedalen.
Tror inte det kommer läggas allt för mycket tid angående AfS, kanske någon liten sekvens över att den onda alt högern har närvarat på AfS torgmöten men inte något mer.
Bra tajming inför valet, måste jag säga. Nästan som att man börjar tro att det var planerat.

Ja, jättekonstigt. Och så dagens UG om våldtäkterna.
Citera
2018-08-22, 22:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Vad fan ska de få ihop för material om Alt-Right i Sverige? Dulny snor ett plakat och kanske någon inköpt videosnutt från Norsk Tv från Identitär Idé?

Vad skulle det finnas för "Banbrytande" material om AR?

De har filmat med dold kamera. Exakt vad får vi se nästa vecka.
Citera
2018-08-22, 22:44
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Har ingen betydelse.

Exakt!

Uppdrag Gransknings program nästa vecka är som en skänk från ovan. Reklam på bästa sändningstid till en miljonpublik och det en vecka innan valet.
Som jag sagt tidigare...Jimmie Åkesson eller Gustav K skulle kunna hota att skjuta någon mitt i centrala Sthlm och ändå få massvis med röster. Mer röster till och med.
Folk är trötta på situationen. Folk är rödpillradde!
Citera
2018-08-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kanske visar de klippet där Dulny agerar ordningsman på AfS första torgmöte och kastar sig över den unga kvinnan med KARMA-plakatet.

Jag tror dock inte att sekunderna i traliern var från Sergels torg. Det syntes röda stugor i bakgrunden.

Nej, det är från Donners plats i Visby. Daniel "Conrad" Frändelöv som bröstar upp sig syns på flera ställen också. Kvinnan med Sverigetröjan som man bara ser ryggen på under skålningsceremonien avslöjar sig genom sin omisskännliga bäbisröst vara Ingrid Carlqvist. Står också en snubbe i vad som ser ut att vara Alternativ för Sveriges t-shirt för "Återvandringsverket". Jag tycker det ser ut som Anders Feymark som startat ett eget parti på lokalnivå utöver att han gått med i Afs och som även sommarpratat i Svegot samt skrivit en och annan artikel där. Daniel Friberg behöver väl knappast nämnas. Kopplingarna mellan Nordisk Alternativhöger och Afs kommer säkert tydliggöras under reportagets gång.

/Incestuous
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Handlade det uppkommande reportaget om Alt-Right, eller AfS? Det är som att jämföra Ung Vänster med Socialdemokraterna.

Jag tror det blir en kompott. Deg visade bilder på NMR, AfS och någon slags skränande fylltrattar i en lokal.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Ingen blir gladare än jag än om du har rätt, personligen så tror jag att dom ligger på mellan 1,5 - 2,5% just nu, men spännande blir det iaf.

Jag är en halv procentenhet mer optimistisk än du: tror de ligger på 2,5-3 % just nu. Och om de hinner särredovisa vid minst två tillfällen tror jag faktiskt att många SDare kan övertygas att stödrösta på dem.

Det enda partiet som jag tror kan utgöra en hyfsat stor del av dessa 4,8 procent, är det ibland absurt uppblåsta PP, som i verkligheten troligen kommer landa på typ 0,3 eller 0,4. MED pendlar oftast mellan 0,1 och 0,4 i deras egna undersökningar, och kommer förmodligen få 0,2 procent i valet. Jag har nämnt detta redan, men de existerar typ inte... inte om man jämför med SD och AfS iaf. Och inget de står för bör få folk intresserade. De är ett borgarparti som inte har hårdare invandringspolitik än SD, är för EU och NATO. Varför skulle man rösta på dem förutom om man är en feg borgare? Borgare har ett bättre alternativ att välja på, nämligen AfS som är för platt skatt och lägre skatter.

Får man möjligen fråga dig vad du ska rösta på? Är det AfS?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
UG har ganska stort förtroendekapital bland folket så går dom in för det så kan dom nog ställa till lite skada för AfS.

Så vi får väl se vad dom kommer med.

All publicitet är bra publicitet. Speciellt för AfS. Dom som går i tankarna att rösta AfS kommer ej skygga tillbaka för SVT/UG. Dessutom kommer man kunna nå ut till folk som ej hört talas om partiet tidigare.
Citera
Medlem
Det är ju helt självklart att alla eller åtminstone majoriteten utav "övriga" är röster på AfS.
En redogörelse över hur "övriga" spalten har varit på yougov : Från 2014 fram till Februari 2017 så låg "övriga" på ett stabilt 1,5-2%~. Sen i mars, då hände något, då gick övriga från 2,4 till 4,1. För att sedan stanna kring nivåerna på 4% för att nu idag hamna på 4,8%.
AfS lär ha minst 2% utav rösterna, förhoppningsvis mer.
Citera
2018-08-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Ja, jättekonstigt. Och så dagens UG om våldtäkterna.
Okej, sant. Tänkte inte på det. Är väl fortfarande lite skillnad på kriminalstatistik och ett reportage angående en politisk "organisation" inpå valet.
Senast redigerad av lurre55 2018-08-22 kl. 22:54.
Citera
2018-08-22, 22:50
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Glöm inte att många i NMR kommer stödrösta på AfS i riksdagsvalet
Jag hoppas bara att tillräckligt många SDare väljer att stödrösta på AfS så att AfS lyckas ta sig in i Riksdagen 2018.

Jag begriper uppriktigt sagt inte det närmast bottenlösa hatet som man möter från vissa SD shills här på FB.
AfS har den politik som SD lovade föra efter det de kom in i Riksdagen 2010. Jag får helt enkelt inte ihop denna schizofrena inställning att hata något som man man sedan röstar på för rent logiskt.
Jag kan dock bara hoppas att det finns tillräckligt många SD sympatisörer som förmår att ta sig ur "Heja Jimmie"-bubblan och som väljer att göra vad som är bäst för Sverige.
Vad som är bäst för SD är inte samma sak som vad som är bäst för Sverige.

För det är väl Sverige vi vill värna och inte SD?
Citera
2018-08-22, 22:50
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Exakt!

Uppdrag Gransknings program nästa vecka är som en skänk från ovan. Reklam på bästa sändningstid till en miljonpublik och det en vecka innan valet.
Som jag sagt tidigare...Jimmie Åkesson eller Gustav K skulle kunna hota att skjuta någon mitt i centrala Sthlm och ändå få massvis med röster. Mer röster till och med.
Folk är trötta på situationen. Folk är rödpillradde!

Ja, precis. Tror knappast att svenska folket efter programmet säger: nej nu tar vi gruppvåldtäkter, bilbränder och skjutningar istället, bara för att någon vill hänga Reinfeldt eller sagt neBer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in