Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 07:56
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Mattias Karlsson har kommenterat valfinalen: https://mobile.twitter.com/CarlAfFinspang/status/1038219838840352768 och det kan vara värt att granska några av hans påståenden:

Påstående 1: Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordland.

Nej, Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordiska Förlaget. Faktum är att när Svensk Ungdoms debutskiva släpptes så existerade inte Nordland längre. För övrigt så är det anmärkningsvärt att Karlsson tar upp just det faktum att musik från Svensk Ungdom spelades upp med tanke på detta: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dE3Ro/sd-ledare-sjong-vit-makt-texter

Påstående 2: Alternativ för Sverige borde inte ha låtit Kiwi and The Dogboys producera partiets vallåt eftersom det bandet har gjort en låt med namnet "Svenskar är vita".

Svenskar är ju vita så jag ser inte problemet. Personligen så ser jag hellre att AfS samarbetar med Kiwi and The Dogboys än med Mattias Karlssons goda vän Marcus Öhrn som är sångare i Sverigedemokraternas husband Bedårande Barn. Han har ju dömts för att ha sexuellt ofredat två tonårsflickor.

Påstående 3: Det var på något sätt dåligt att sångstroferna "Ett ord skrivet i blod! Revolution!" framfördes under valfinalen.

Kära Mattias, dessa strofer kommer från Stefan Anderssons låt Revolution som handlar om Gustav III, en man som genomförde en oblodig revolution. Det är helt enkelt inte dåligt att framföra den låten och det faktum att du inte alls berättar om vilken låt stroferna kommer från och vad den handlar om är djupt problematiskt.

Påstående 4: Talarna lovade att behandla sina politiska motståndare som en räv behandlar höns.

Det som sades var detta:

Menar Mattias Karlsson att det här ska tolkas som att AfS:arna bokstavligt talat har för avsikt att bita ihjäl Stefan Löfven? Jag anser att vilken idiot som helst borde begripa att detta handlar om en metafor som ska illustrera att Sjuklövern kommer att pressas och ställas till svars på allvar.

Påstående 5: Någon sa att AfS politiska motståndare ska tvångsdeporteras.

Vem sa detta? Jag har inget minne av att något av det slaget sades under valfinalen.

Chefsideolog Karlsson är den som på egen hand gjort SD till det korrupta Sovjet som det är (med hjälp av vissa andra lögnare). Så inte direkt förvånande att han ljuger medvetet och missuppfattar med flit. Han är så desperat att han håller på så här då han är röstkåt, han tror att han ska kunna byta upp sig från Chefsideolog till Statsminister eller Grima Wormtongue position ifall Åkesson inte avgår efter valet som är mest troligt.

Att han då ljuger och hittar på om partiet som tar flest röster från honom på grund av hans egna personliga misslyckande som en dålig lögnare, usel ideolog och usel strateg, är inte direkt oväntat.
Mattias har alltid varit en fet pajas. SD skulle tjäna massor på att göra sig av med Karlsson, Bieler, Jomshof och Fogelklou, riktiga jävla muppar hela högen och dels skulle man kunna bli av med det förgiftade klimat som råder inom partiet, dessa muppar är ett bra exempel på hur vissa människor inte kan hantera allt för mycket makt.

Hoppas AfS tittar på personlighetsförändringarna som skett inom SD sen de kom in i "finrummet" så att de själva inte hamnar i den situationen, Jeff Ahl vet vi inte kommer hamna där, men de andra bör vara väldigt uppmärksamma på denna typ av personlighetsförändring som kommer med makt och pengar. Är man inte medveten om det hela det är då jag tror man i många fall kan förändras totalt som personer för SD framstår mer och mer som otroligt PK från att ha varit relativt Icke-PK tidigare.
De verkar lida av ett "makten framförallt" där de nästan helt urholkat sin politik vilket fått en hel del av oss andra att fjärma oss från partiet som vi en gång drog in i Riksdagen som SD sedan hånat efter att vi fixat deras försörjning åt de. Otacksamma och arroganta, ingen bra kombination där Karlsson, sånt har straffat sig förr.
Citera
2018-09-08, 08:35
Medlem
MrSkargards avatar
Jag hoppas inte att någon väljare påverkas av Mattias Karlssons och Richard Jomshofs svartmålningar av AfS. Det är ju liksom inte läge att tappa väljare för partiet nu oavsett hur deras stöd ser ut.
Citera
2018-09-08, 08:45
Medlem
Citat:
Jessica Ohlsons yrke har varit känt länge men inte nämnts en enda gång under valrörelsen. Nu, precis efter den lyckade valfinalen och två dagar före valet, så nämns det för fulla muggar och detta är naturligtvis inte en slump. Det är en del av en sverigedemokratisk påverkanskampanj som bedrivits här på Flashback sedan partiet bildades och jag är numera oerhört trött på denna kampanj. Under flera månader så har sverigedemokrat efter sverigedemokrat kommit in i den här tråden för att hetsa och förstöra och detta har pågått i en sådan omfattning att jag börjat uppskatta stollen Regulus fåniga inlägg. Jag kommer aldrig att glömma det sverigedemokratiska beteendet mot AfS under den här valrörelsen.

Ja, det är faktiskt tragiskt att se dessa patetiska försök till smutskastning av Sverigedemokrater.

Nu två dagar innan valet kommer massor med nystartade konton och en del kända SD-konton sedan tidigare in i tråden och försöker hetsa mot någon som gör sitt jobb och som dessutom varit känt sedan länge. Som om en läkare eller sjuksköterska skulle vägra att hjälpa "vissa" människor.

Ett sista desperat halmstrå nu när det börjar gå upp för dom att allt fler föredrar AfS politik istället för den liberalisering och anpassning till 7klövern som SD håller på med.
Citera
2018-09-08, 08:48
Medlem
Perfekt att Jessica Ohlson skaffar sig erfarenhet inom ett av partiets kärnfrågor.
Sverige behöver fler politiker med jobberfarenhet från verkligheten.
Senast redigerad av T|N|X 2018-09-08 kl. 08:50.
Citera
2018-09-08, 08:54
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Varför skriver du ens då? Läste du ens länken som beskriver svenskarnas roll i koloniseringen? Visste du att vi har haft svart slavarbete i Sverige också!

Läs bara HÄR!

https://www.svd.se/nordiska-man-saldes-som-slavar-i-afrika

Visste du att det fanns nordiska slavar i Afrika? Tvivlar på det. Tror du helt ärligt att slavhandeln endast fanns en väg eller? Allt och alla var inblandade.
Citera
2018-09-08, 08:59
Medlem
Grattis alla afs anhängare. Vi kommer komma in.
Nytt parti i riksdagen är nere på låga 3.76x.
Jag fick 4.6x igår kväll.
Citera
2018-09-08, 08:59
Medlem
Jag skulle inte röstat om inte AFS kommit som en skänk från de nordiska gudarna. Sverige är en PARTIDIKTATUR

Nu blir det en röst på AFS för de har lyft frågan med ÅTERVANDRING utan att ens vara i riksdagen och för att de redan börjat utvidga åsiktskorridoren i Sverige och stödjer alternativa medier. Jag håller med om allt i deras partiprogram, hoppas att de inte förbjuder svenska/kristna/idrotts friskolor, bara de muslimska/globalistiska.

Lokalt och regionalt kommer jag inte rösta på SD eftersom de är ett (internt) odemokratiskt parti utan lokal förankring.
Senast redigerad av Evilius 2018-09-08 kl. 09:09.
Citera
2018-09-08, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vanligt folk kan inte i nödvändig utsträckning rösta på partiet nu därför att budskapet är alltför opolerat och för att nazister hänger runt.
Hur svårt kan detta vara att fatta?
Jag var med om precis samma gällande SD tidigt 2000 tal.
Denna valrörelse handlar om offentliggörande,att parkera begreppet AfS i folks medvetande.
Det gör man genom överord och alltför stora gester.Partiet har härvidlag genomfört en utmärkt valrörelse.Nu återstår att polera sig politiskt och städa ut Naziskiten.
Efter det är partiet valbart nästa gång.Från Klarström till Åkesson på sex månader plus de tid det tar att hyfsa till leden är riktigt bra.

Är det bara idioter här?

Du har vissa poänger. Huvudproblemet för AfS är dock att det fortfarande lär vara många som aldrig ens har hört talas om partiet. Marknadsföring är huvudproblemet. Så kända som de är just nu hade de behövt vara innan sommaren. Har det varit ett enda inslag med eller om AfS på SVT eller TV4 än så länge?

Hela poängen med AfS är att inte ta avstånd och fjanta runt, samtidigt kan det bli lite väl mycket av det "goda" om det kryllar av gamla ansikten från nationella sunkrörelsen som surrar och kretsar runt partiet.

En annan sak är att hitta rätt tonläge och image och balansera där. Detta har man lyckats med bättre än någon annan, men stundtals har det slagit över i något pubertalt/studentikost och helhetsintrycket att det är några kids som skriker. Gustav är väldigt statsmannamässig trots sin låga ålder, och flera av de andra är bra, men när det nästan bara är ungdomar, ja nästan barn i vissa äldres ögon, som gapar och håller på så kanske det kan sända fel signaler.

Jag vet, det är en svår balansgång och hade vi bara fått med Gustav i TV och tidningar och låtit honom hålla låda så hade det varit klart, men det får vi ju som bekant inte.
Citera
2018-09-08, 09:06
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskanslern
Precis, det ovidkommande tjafset om hennes yrke är inget annat än desperata halmstrån som partiets motståndare klamrar sig fast vid.

Jag har i min yrkesroll många gånger behövt hjälpa och serva rasfrämmande element och undermåliga skräpmänniskor. Betyder det att jag älskar dem och vill ha dem i mitt land? Självklart inte, men alternativet hade varit att bli av med jobbet. Samhället ser ut som det gör och vi tvingas alla göra saker som strider mot vad vi egentligen hade velat.

Fattar man inte detta är man antingen förståndshandikappad eller utan arbetslivserfarenhet.
Väldigt intressant hur den så kallade smutskastningen av AfS ser ut. Vinkeln blir alltså att det är dåligt att i sitt yrke hjälpa flyktingar.
Har några företrädare från AfS kommenterat det hela? Vill se hur de hanterar liknande påhopp.
Citera
2018-09-08, 09:07
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Jag hoppas inte att någon väljare påverkas av Mattias Karlssons och Richard Jomshofs svartmålningar av AfS. Det är ju liksom inte läge att tappa väljare för partiet nu oavsett hur deras stöd ser ut.

Jag tänker tvärtom. Undrar hur många väljare som tappar förtroende för SD när de skriver dessa idiotiska saker. Jag röstade SD i kommun och landsting av taktiska skäl men nu undrar jag om jag ska ändra det.
SD behandlar sina nuvarande och forna väljare, som stöttat dom trots all skit de fått, precis lika jävla illa som etablissemanget behandlat dom.
Citera
2018-09-08, 09:08
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja, det är faktiskt tragiskt att se dessa patetiska försök till smutskastning av Sverigedemokrater.

Nu två dagar innan valet kommer massor med nystartade konton och en del kända SD-konton sedan tidigare in i tråden och försöker hetsa mot någon som gör sitt jobb och som dessutom varit känt sedan länge. Som om en läkare eller sjuksköterska skulle vägra att hjälpa "vissa" människor.

Ett sista desperat halmstrå nu när det börjar gå upp för dom att allt fler föredrar AfS politik istället för den liberalisering och anpassning till 7klövern som SD håller på med.

Ja, det exploderar av nya konton som attackerar någon liten detalj i programmet eller hos företrädare så att nyfikna väljare aldrig ska få en uppfattning om återvandring, dränera träsket, o.s.v. Mattias Karlsson vet att om AfS kommer in riskerar SD att tappa stöd till nästa val och vi kan nu förvänta oss vilka fula metoder som helst.
Senast redigerad av StillaHavet 2018-09-08 kl. 09:12.
Citera
2018-09-08, 09:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Jag tänker tvärtom. Undrar hur många väljare som tappar förtroende för SD när de skriver dessa idiotiska saker. Jag röstade SD i kommun och landsting av taktiska skäl men nu undrar jag om jag ska ändra det.
SD behandlar sina nuvarande och forna väljare, som stöttat dom trots all skit de fått, precis lika jävla illa som etablissemanget behandlat dom.

Samma här rösta AFS till riksdagen hade även röstat på dem till landstinget och kommunal men då de inte ställer upp där så blev det SD nu börjar man ångra sina röster på dem i landstinget och kommunal.
Senast redigerad av nousernameneeded 2018-09-08 kl. 09:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in