Citat:
Mattias Karlsson har kommenterat valfinalen: https://mobile.twitter.com/CarlAfFinspang/status/1038219838840352768 och det kan vara värt att granska några av hans påståenden:
Påstående 1: Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordland.
Nej, Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordiska Förlaget. Faktum är att när Svensk Ungdoms debutskiva släpptes så existerade inte Nordland längre. För övrigt så är det anmärkningsvärt att Karlsson tar upp just det faktum att musik från Svensk Ungdom spelades upp med tanke på detta: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dE3Ro/sd-ledare-sjong-vit-makt-texter
Påstående 2: Alternativ för Sverige borde inte ha låtit Kiwi and The Dogboys producera partiets vallåt eftersom det bandet har gjort en låt med namnet "Svenskar är vita".
Svenskar är ju vita så jag ser inte problemet. Personligen så ser jag hellre att AfS samarbetar med Kiwi and The Dogboys än med Mattias Karlssons goda vän Marcus Öhrn som är sångare i Sverigedemokraternas husband Bedårande Barn. Han har ju dömts för att ha sexuellt ofredat två tonårsflickor.
Påstående 3: Det var på något sätt dåligt att sångstroferna "Ett ord skrivet i blod! Revolution!" framfördes under valfinalen.
Kära Mattias, dessa strofer kommer från Stefan Anderssons låt Revolution som handlar om Gustav III, en man som genomförde en oblodig revolution. Det är helt enkelt inte dåligt att framföra den låten och det faktum att du inte alls berättar om vilken låt stroferna kommer från och vad den handlar om är djupt problematiskt.
Påstående 4: Talarna lovade att behandla sina politiska motståndare som en räv behandlar höns.
Det som sades var detta:
Menar Mattias Karlsson att det här ska tolkas som att AfS:arna bokstavligt talat har för avsikt att bita ihjäl Stefan Löfven? Jag anser att vilken idiot som helst borde begripa att detta handlar om en metafor som ska illustrera att Sjuklövern kommer att pressas och ställas till svars på allvar.
Påstående 5: Någon sa att AfS politiska motståndare ska tvångsdeporteras.
Vem sa detta? Jag har inget minne av att något av det slaget sades under valfinalen.
Påstående 1: Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordland.
Nej, Svensk Ungdoms skivor gavs ut av Nordiska Förlaget. Faktum är att när Svensk Ungdoms debutskiva släpptes så existerade inte Nordland längre. För övrigt så är det anmärkningsvärt att Karlsson tar upp just det faktum att musik från Svensk Ungdom spelades upp med tanke på detta: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dE3Ro/sd-ledare-sjong-vit-makt-texter
Påstående 2: Alternativ för Sverige borde inte ha låtit Kiwi and The Dogboys producera partiets vallåt eftersom det bandet har gjort en låt med namnet "Svenskar är vita".
Svenskar är ju vita så jag ser inte problemet. Personligen så ser jag hellre att AfS samarbetar med Kiwi and The Dogboys än med Mattias Karlssons goda vän Marcus Öhrn som är sångare i Sverigedemokraternas husband Bedårande Barn. Han har ju dömts för att ha sexuellt ofredat två tonårsflickor.
Påstående 3: Det var på något sätt dåligt att sångstroferna "Ett ord skrivet i blod! Revolution!" framfördes under valfinalen.
Kära Mattias, dessa strofer kommer från Stefan Anderssons låt Revolution som handlar om Gustav III, en man som genomförde en oblodig revolution. Det är helt enkelt inte dåligt att framföra den låten och det faktum att du inte alls berättar om vilken låt stroferna kommer från och vad den handlar om är djupt problematiskt.
Påstående 4: Talarna lovade att behandla sina politiska motståndare som en räv behandlar höns.
Det som sades var detta:
Menar Mattias Karlsson att det här ska tolkas som att AfS:arna bokstavligt talat har för avsikt att bita ihjäl Stefan Löfven? Jag anser att vilken idiot som helst borde begripa att detta handlar om en metafor som ska illustrera att Sjuklövern kommer att pressas och ställas till svars på allvar.
Påstående 5: Någon sa att AfS politiska motståndare ska tvångsdeporteras.
Vem sa detta? Jag har inget minne av att något av det slaget sades under valfinalen.
Chefsideolog Karlsson är den som på egen hand gjort SD till det korrupta Sovjet som det är (med hjälp av vissa andra lögnare). Så inte direkt förvånande att han ljuger medvetet och missuppfattar med flit. Han är så desperat att han håller på så här då han är röstkåt, han tror att han ska kunna byta upp sig från Chefsideolog till Statsminister eller Grima Wormtongue position ifall Åkesson inte avgår efter valet som är mest troligt.
Att han då ljuger och hittar på om partiet som tar flest röster från honom på grund av hans egna personliga misslyckande som en dålig lögnare, usel ideolog och usel strateg, är inte direkt oväntat.
Mattias har alltid varit en fet pajas. SD skulle tjäna massor på att göra sig av med Karlsson, Bieler, Jomshof och Fogelklou, riktiga jävla muppar hela högen och dels skulle man kunna bli av med det förgiftade klimat som råder inom partiet, dessa muppar är ett bra exempel på hur vissa människor inte kan hantera allt för mycket makt.
Hoppas AfS tittar på personlighetsförändringarna som skett inom SD sen de kom in i "finrummet" så att de själva inte hamnar i den situationen, Jeff Ahl vet vi inte kommer hamna där, men de andra bör vara väldigt uppmärksamma på denna typ av personlighetsförändring som kommer med makt och pengar. Är man inte medveten om det hela det är då jag tror man i många fall kan förändras totalt som personer för SD framstår mer och mer som otroligt PK från att ha varit relativt Icke-PK tidigare.
De verkar lida av ett "makten framförallt" där de nästan helt urholkat sin politik vilket fått en hel del av oss andra att fjärma oss från partiet som vi en gång drog in i Riksdagen som SD sedan hånat efter att vi fixat deras försörjning åt de. Otacksamma och arroganta, ingen bra kombination där Karlsson, sånt har straffat sig förr.