Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Ja det här valet avgörs av alla SDare som tvekar mellan SD och AfS. Det räcker med att var tioende SDare stödröstar på AfS så är de inne, och varför inte när alla partier ÄNDÅ gjort klart att de inte tänker sammarbeta med SD? Man kan dessutom fortfarande rösta in SD i sin kommun och landsting.

Vanligt folk kan inte i nödvändig utsträckning rösta på partiet nu därför att budskapet är alltför opolerat och för att nazister hänger runt.
Hur svårt kan detta vara att fatta?
Jag var med om precis samma gällande SD tidigt 2000 tal.
Denna valrörelse handlar om offentliggörande,att parkera begreppet AfS i folks medvetande.
Det gör man genom överord och alltför stora gester.Partiet har härvidlag genomfört en utmärkt valrörelse.Nu återstår att polera sig politiskt och städa ut Naziskiten.
Efter det är partiet valbart nästa gång.Från Klarström till Åkesson på sex månader plus de tid det tar att hyfsa till leden är riktigt bra.

Är det bara idioter här?
Citera
2018-09-07, 22:30
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Bli inte besviken nu bara. Det kan lika gärna bli 2%.
Kram från farbrorn...

Jag klarar att hantera eventuell besvikelse alldeles själv, men tack ska du ha. Jag har dock en känsla av att jag slipper hantera besvikelse på söndag.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-09-07 kl. 22:36.
Citera
2018-09-07, 22:32
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Är det bara idioter här?

Man behöver inte judepolera och fila ner kanterna om man inte ställer upp på andras spelregler. Om man sätter sina egna regler efter gammalt sunt hederligt svenskt förnuft och inte sätter regler som förespråkas av globalister för att hålla nationer på mattan kan man faktiskt skita i dina globalistregler, och det går bra ändå.

Det var precis här som SD gick vilse.
Citera
2018-09-07, 22:33
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladen
Det var 2010 ja. Det var alltså 8 år sedan. Men sedan 2014 har SD kunnat påverka allt mer, desto mer röster de får desto svårare blir det för de andra partierna så är det bara. Detta valet kommer partierna får det allt svårare. Så SD har påverkat väldigt mycket då ingen av blocken kan få igenom sin politik till 50 procent!

Om ingen samarbetar med SD kommer det ta betydligt mycket längre tid för er.

8-12 år minst innan ni ens hinner påverka folk. Under den tiden kommer dagen invandrare fött många fler barn och blivit mer etablerade i samhället genom sin svenska. Och då kommer den idén om återvandring att begravas lika fort som den kom upp.

AfS är inget seriöst parti, det är till mesta dels bara lantisar. Det är bara att lyssna på deras vallåt. Otroligt barnslig!

Sverige behöver dessutom invandrarna. Vi kan inte göra allt jobb själva. Vi behöver dock strama åt den lite på sikt.

Inte många rätt för Aftonbladet. Ett råd i all välmening. Skaffa dig ett arbete och återkom om fyra år till nästa val.
Citera
2018-09-07, 22:33
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Blev lite förvånad över hur många tjejer det var och lyssnade i kungsträdgården annars brukar det ju vara väldigt grabbigt speciellt i början hos invandringskritiska partier. Dom måste gjort något rätt där.

Noterade även att Kasselstrand är bra på att bemöta det mer "extrema" när det behövs utan att behöva bryta och göra någon sida upprörd. Tänker just på när publiken ropade "Sverige åt svenskarna" och han gick med i det ropet för att sedan säga "Nu blir det hets mot folkgrupp för oss alla". Det är ett smart sätt att göra en situation mindre spänd.

Jag tycker att det var en rejäl blandning av folk. Det var bondlurkar, pensionärer, hipsters, kostymer, invandrare, ungdomar. De har helt enkelt lyckats nå alla samhällsgrupper.

Nu skötte polisen det rätt bra idag men skränfolket från vänstern verkar ha decimerats rejält. Sjukt svag uppslutning från deras sida.
Citera
2018-09-07, 22:34
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
AfS är inget seriöst parti, det är till mesta dels bara lantisar.

Nej. Snarare så är dom mer storstadsorienterade skulle jag säga.

Citat:
Det är bara att lyssna på deras vallåt. Otroligt barnslig!

Okej, vilken tur att de övriga partiernas vallåtar är musikaliska mästerverk då...

Citat:
Sverige behöver dessutom invandrarna. Vi kan inte göra allt jobb själva

Det gick ju alldeles utmärkt innan massinvandringen eller hur? Eller menar du att svenskar inte är kvalificerade att köra buss, jobba inom sjukvård eller driva tobaksaffärer?

Alla ovanstående svar med reservation för att du kanske var ironisk i ditt föregående inlägg...
Citera
2018-09-07, 22:35
Medlem
Varifrån får afs sina pengar?
Mycket reklam här och så ska de väl ha lön med?
Citera
2018-09-07, 22:35
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vanligt folk kan inte i nödvändig utsträckning rösta på partiet nu därför att budskapet är alltför opolerat och för att nazister hänger runt.
Hur svårt kan detta vara att fatta?
Jag var med om precis samma gällande SD tidigt 2000 tal.
Denna valrörelse handlar om offentliggörande,att parkera begreppet AfS i folks medvetande.
Det gör man genom överord och alltför stora gester.Partiet har härvidlag genomfört en utmärkt valrörelse.Nu återstår att polera sig politiskt och städa ut Naziskiten.
Efter det är partiet valbart nästa gång.Från Klarström till Åkesson på sex månader plus de tid det tar att hyfsa till leden är riktigt bra.

Är det bara idioter här?
Icke-nazisterna lämnade SD och bildade AFS. Det är därför vi sett nazistavslöjanden i media de senaste veckorna men inget gällande AFS.
Citera
2018-09-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traden
Ja det här valet avgörs av alla SDare som tvekar mellan SD och AfS. Det räcker med att var tioende SDare stödröstar på AfS så är de inne, och varför inte när alla partier ÄNDÅ gjort klart att de inte tänker sammarbeta med SD? Man kan dessutom fortfarande rösta in SD i sin kommun och landsting.

Erik Almqvist har ju gått ut och uppmuntrat SD:are att stödrösta på AfS vilket nog kan ha effekt. Jag kan bara se att SD tjänar på att AfS kommer in i riksdagen. Dels får man uppbackning i debatter och dylikt, dels kommer man inte längre anses som det mest "extrema" partiet och kan få det lättare att förhandla med de andra. Utan AfS kommer SD behandlas precis som tidigare oavsett hur stora de blir.
Citera
2018-09-07, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Nej. Snarare så är dom mer storstadsorienterade skulle jag säga.
De beter sig som lantisar. Som om det vore något enkelt att föra politik.

Citat:
Ursprungligen postat av Sanctus
Det gick ju alldeles utmärkt innan massinvandringen eller hur? Eller menar du att svenskar inte är kvalificerade att köra buss, jobba inom sjukvård eller driva tobaksaffärer?
Det är just det jag menar. Svenskar är för bortskämda för att ta vilka jobb som helst. Det är invandrarna idag som gör de flesta av våra så kallade 'skitjobb'.

Dagens andra generationens invandrare dock är mycket smarta och många av dom utbildar sig inom höga positioner i välutbildade yrken och jobb.
Senast redigerad av Aftonbladen 2018-09-07 kl. 22:42.
Citera
2018-09-07, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Inte många rätt för Aftonbladet. Ett råd i all välmening. Skaffa dig ett arbete och återkom om fyra år till nästa val.
Vad får dig att tro att jag inte arbetar?
Citera
2018-09-07, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Icke-nazisterna lämnade SD och bildade AFS. Det är därför vi sett nazistavslöjanden i media de senaste veckorna men inget gällande AFS.

F-n...jag som trodde Baghdad Bob var död!
Där ser man...alive and well på Flashback anno 2018.
Vem hade trott det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in