S-boostningen för att få S>SD är intressant, visar att S fortfarande har lite smart folk i kulisserna?
S-boostningen gavs även tid och spridning i fredagens Studio Ett, jag tror det var TV4 journalisten som tyckte många pratade om detta.
Frågan är dock vilket extra totalstöd S kan räkna med?
Med MP nära 4% lär S inte få några extra röster från klimatister, samtidigt som röster från S och V går in för att säkra kvar MP. Fis (!) 1% schymanister lär väl främst gå till MP?
S kan nog maximalt räkna med nettoflöden från klassisk-vänster-folk som funderat på V, samt några tiondelar från C.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hamsterboll
Jo mp åker ut. Inom vänstern uppmanar man just nu V, mp och FI-sympatisörer att rösta S för att inte SD ska bli störst. Har flera källor på detta och på både Elsa Billgrens, Sandra beijers och Bloggbevsknings bloggar uppmanas man att rösta S oavsett partitillhörighet för att stoppa SD.
SD kommer ändå få 30% är jag övertygad om. Det kommer stå mellan S och SD på söndag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Troett
FI sympatisörer kan jag köpa. Men jag tror inte att MP och V sympatisörer tänker stödrösta på S. Men ja som du säger, MP kanske ligger pyrt till eftersom det saknas stödröster.
Personligen så tror jag att samtliga partier förutom SD och M är underskattade i opinionen atm.