AfS polisanmälda för varumärkesintrång pga återvandringsverket.
Citat:
Via sitt juridiska ombud skickade Migrationsverket i måndags en uppmaning till AFS att sluta använda verkets logotyp. AFS har inte följt uppmaningen.
– Därför har vi nu valt att gå vidare och polisanmäla AFS för varumärkesintrång. Att vi gör det just nu beror på att vi behövt tid för att utreda de juridiska förutsättningarna att agera mot AFS, säger Migrationsverkets kommunikationsdirektör Fredrik Bengtsson.
Han säger att syftet med uppmaningen och polisanmälan är att få AFS att sluta använda Migrationsverkets logotyp.
– Oaktat den juridiska överträdelsen som vi anser att AFS gör, så finns också en risk för förväxling. Allmänheten kan förledas tro att företrädare för AFS representerar Migrationsverket, säger Fredrik Bengtsson.
Förtidsröstat AfS till riksdagen. SD i kommun och landsting. Fanns valsedlar för AfS men även för MED, Djurens parti, Landsbygdspartiet och några till.
AfS riksdagskandidater sticker verkligen ut positivt om du tittar på akademisk utbildning, militär bakgrund och arbetslivserfarenhet inom högproduktiva/kvalificerade jobb. Jämför med riksdagspartiernas valsedlar som fylls med kandidater med allsköns interna partititlar avlönade av svenska skattebetalare genom partistödet.
Jimmie Åkesson förtjänar respekt för det han gjort i svensk politik. Men i dag är han tyvärr low energy, där du måste gå tillbaka flera år för att hitta torgmöten, där han skulle kunna mäta sig med flera av AfS toppkandidater i dag. Och detta har inget med ålder att göra: kolla bara på Ian Wachtmeister som var trogen sina ideal ända in i slutet.
Personkryssade Lennart Matikainen. Hans lite mjukare men "vuxnare" intryck tror jag kan behövas i partiet som en kontrast till Hahne, Kasselstrand och Ahl. De är bra och jag gillar deras hårdare framtoning, de är perfekta att locka yngre väljare, men kan tänka mig att många äldre ser dem som lite "valpiga". Lennart känns som en betydligt bättre person på att locka Svensson, och särskilt kvinnor, att rösta på AfS i framtiden.
Det beror på hur långt över 2,5% de kommer. Varje tiondels procentenhet över 2,5% ger mer partistöd.
Lyssnar nu på en av de utländska talarna via liven. Så trött på Conter-jihad talen, allt det här fokuset på Islam är ju precis den konflikt globalisterna önskar...