2018-09-06, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Pliten som offrade jobbet för Madsens skull verkar ju vara riktigt såld på honom.
Det här går inte över i första taget, hon tycks bestämt vara fast. Kärleksfulla, trånande blickar
och händer som bara vill sträckas ut till ömma beröringar men icke får än så länge...
Claes-Göran förklarar det hela så bra: https://www.youtube.com/watch?v=RrAFwIoY_z0

Medias kanske inte helt upplyftande skriverier i saken till trots och allt det eventuella obehag
hon fått erfara i vardagen efter detta utöver då omständigheten med ett förlorat arbete,
så förefaller inget band ha brutits; hon drar sig inte undan. Vid Madsens sida vill hon fortsätta
vara och säkert ogillar hon väldigt mycket att nu också andra kvinnor pockar på raringens
uppmärksamhet. Honom ska hon ha för sig själv. Nåde dom som försöker sabba detta för
henne nu. Lycklig känner hon sig och lyckan ska stå henne bi och allt är lille, älskade Peters
förtjänst. Nu ska han bara sitta av sin tid och sen så ska de flytta ihop nånstans på landet.
Ett stort fint hus ska de ha på en riktigt idyllisk plats med nära till havet och bredvid huset
smäller man upp en än större byggnad och därinne ska Peter sen få leka med sina plåtbitar
om dagarna bäst han vill. Om nätterna får han bara ägna henne sin uppmärksamhet, det
ska hon förklara tydligt för honom. Kanske kan de livnära sig på att driva ett litet mysigt café
därute på vischan. Många som vill se Peter i friheten igen och så kan de dricka lite gott kaffe
och äta hennes nybakade bullar med riktigt smör i medan de sitter och glor och förundrar sig
över att människan verkligen inte sitter inburad längre.
Ja, det kan bli hur lyckat som helst det här. En rosaskimrande framtid utan bekymmer och
strul och alls inget mer styckmord. Hon ska aldrig sluta älska denne man som är så klok
och intressant och öm och gud vet allt fint han är. Hon är så innerligt tacksam för att ödet
förde dem samman. https://www.youtube.com/watch?v=3FygIKsnkCw

Nu ska hon bara försöka övertyga sin son om att det är en bra idé att vara ihop med en
man som lustmördat en annan kvinna på det mest bestialiska sätt. Sen ordnar sig väl resten.

Världens bästa inlägg, skrattar åt allvarlet men ändå drivs jag med i inlägget på ett sarkastiskt, förtjusande, underhållane vis. Snyggt fastän ett tragiskt ämne men du, Du satte den.
Citera
2018-09-06, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
fetade 1/ JA! Uppenbarligen, eftersom det händer jämt i brist på bättre alternativ i verkligheten.
Själv är jag författargroupi. En gång i ungdomen blev jag helt besatt av en författare vars böcker jag läst. Jag bestämde mig för att ta reda på karln. Det visade sig vara en väldigt oatraktiv gubbe som dessutom varit död i närmre 75 år före min födelse.
När man äntligen hittar sin själsfrände här på jorden så är det i fel århundrade! Attans!

2/ Hur vet du detta? Några belägg för att det går till så? Toalett? Det finns besöksrum med säng och rena lakan. Kanske det är där akten äger rum mellan snövita, nymanglade lakan. Eller vad tror du?
( Du är allt bra fördomsfull.)

3/ Det där var viktigt i mänsklighetens gryning. Och fortfarande i djurvärlden. En stark,grym krigare borgade för kvinnan och barnens överlevnad. Idag behövs inte Alfa-hannen eftersom vi kommit så långt i utvecklingen att vi har andra trygghetssystem. Kvinnor kan tom välja bort man helt och få barn ändå som växer upp i välstånd och trygghet. Men en del kvinnor har ändå den här primitiva dragningen. De kan omedvetet attraheras av en livsfarlig typ. En muskulös "Alfa-hanne" med mycket hår som verkar stark och manlig och ger livsduglig avkomma. På ett helt omedvetet plan naturligtvis.

EDIT: Och det behövs inga fremoner för att bli förälskad. Bara att objektet exponeras flitigt i media.
Jag vet en man som blev helt förälskad i tvprofilen Babsan. Han blev helt förkrossad när han fick veta att hans sexiga drömkvinna i tv, i själva verket var en man, spelad av Lars Åke Wilhelmsson.
En kvinna har uttalat sig i dansk tv, hon är gift med en av fångarna.
Hon berättade att toaletterna visar spår på att aktiviteter pågått, i form av underbyxor och annat
krimkrams, som hör till. Toaletterna, litet utrymme ger kanske mera kick, så nej till det traditionella!
Och nej det är papperslakan som används i besökscellen. En termos pulverkaffe o kakor
det bjuder fängelset också på.
Citera
2018-09-06, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
En kvinna har uttalat sig i dansk tv, hon är gift med en av fångarna.
Hon berättade att toaletterna visar spår på att aktiviteter pågått, i form av underbyxor och annat
krimkrams, som hör till. Toaletterna, litet utrymme ger kanske mera kick, så nej till det traditionella!
Och nej det är papperslakan som används i besökscellen. En termos pulverkaffe o kakor
det bjuder fängelset också på.
Ja, det finns ju Exhibitionister bland dem också så klart. Men väldigt många fångar är ju stadgade familjefäder som får besök av både fru och barn. Så därför finns besöksrum. Och det var det som var min poäng. Och det är ju tillåtet att ha ett sexliv även för dem, så därför behöver ingen smyga sig undan i skrymseln och vrår som om det var förbjudet.
Citera
2018-09-07, 05:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men ge dig nu för i helvete och ägna dig åt rättsfallet. Rättegången har startat.

KVINNORS BETEENDE om det så är säkerhet innan man kliver på en ubåt eller kvinnor som uppvaktar kriminella - LIKAVÄL SOM MÄN GÖR - är inte huvudfråga i generella termer.
Att kvinnor är fler beror på att det i huvudsak är 90-95% män i fängelse.

Är det Madsens kvinnor och inte generellt är det en annan femma.

Intressant, tack. Har funderat över vad det kan röra sig om. Han höll tydligen på att vrida huvudet av sig för att le mot kvinnorna både då han anlände för dagen samt efter lunch enligt olika liverapporter igår.

Alla vi vet att män är majoriteten bakom de låsta dörrarna. Och just faktan att minst 90% av det intagna är män som får fisse så tycker man väl att det vore en av de mest klickvänliga artiklarna att få en av männen att uttala sig medialt om varför just han är en av de få männen som vill sätta på den inspärrade mördarinnan. Jag som svensk i danmark har inte hittat någon sådan artikel, kanske du hittat? Eller är det ett kvinnligt fenomen att bara "damer" uttalar sig? Medialt fenomen??

Visst rättegången är igång men vikten på det juridiska är ointressant, det brukar det vara i hovrätts/landsret förhandlingar det som nu gäller är alla dessa kvinnor, det har media visat är det intressanta. Så lå toss acceptera detta fastän det blir jobbigt för dig.Jobbigt att hela tiden oavsett utgång ha på dessa feministiska vänsterglasögon.

Skall vi leta nordiska artiklar tillsammans, på kåkfararbockar?
Citera
2018-09-07, 06:05
Medlem
Citat:
Ja, det finns ju Exhibitionister bland dem också så klart. Men väldigt många fångar är ju stadgade familjefäder som får besök av både fru och barn. Så därför finns besöksrum. Och det var det som var min poäng. Och det är ju tillåtet att ha ett sexliv även för dem, så därför behöver ingen smyga sig undan i skrymseln och vrår som om det var förbjudet.

Stadgade familjefäder låter lite konstigt i mina öron när man vet att killarna sitter inne och en stor del av dem har missbruksproblematik. Men låt gå.. Menar du att dessa stadgade familjefäder har sex i besöksrummet medan barnen leker?
Citera
2018-09-07, 06:30
Medlem
Citat:
fetade 1/ JA! Uppenbarligen, eftersom det händer jämt i brist på bättre alternativ i verkligheten.
Själv är jag författargroupi. En gång i ungdomen blev jag helt besatt av en författare vars böcker jag läst. Jag bestämde mig för att ta reda på karln. Det visade sig vara en väldigt oatraktiv gubbe som dessutom varit död i närmre 75 år före min födelse.
När man äntligen hittar sin själsfrände här på jorden så är det i fel århundrade! Attans!

2/ Hur vet du detta? Några belägg för att det går till så? Toalett? Det finns besöksrum med säng och rena lakan. Kanske det är där akten äger rum mellan snövita, nymanglade lakan. Eller vad tror du?
( Du är allt bra fördomsfull.)

3/ Det där var viktigt i mänsklighetens gryning. Och fortfarande i djurvärlden. En stark,grym krigare borgade för kvinnan och barnens överlevnad. Idag behövs inte Alfa-hannen eftersom vi kommit så långt i utvecklingen att vi har andra trygghetssystem. Kvinnor kan tom välja bort man helt och få barn ändå som växer upp i välstånd och trygghet. Men en del kvinnor har ändå den här primitiva dragningen. De kan omedvetet attraheras av en livsfarlig typ. En muskulös "Alfa-hanne" med mycket hår som verkar stark och manlig och ger livsduglig avkomma. På ett helt omedvetet plan naturligtvis.

EDIT: Och det behövs inga fremoner för att bli förälskad. Bara att objektet exponeras flitigt i media.
Jag vet en man som blev helt förälskad i tvprofilen Babsan. Och blev helt förkrossad när han fick veta att hans sexiga drömkvinna i tv, i själva verket var en man, spelad av Lars Åke Wilhelmsson.

1) Men det är ju skillnad på att vara kär och vara besatt. Det var min poäng också.

2) De nymangalade lakanen kan du och internerna bara drömma om.. Annars har du fått svar redan av en annan skribent.

3) En stark krigare DÖDAR ju inte sin kvinna. Då är han ingen beskyddare oavsett hur muskulös han sen månne vara.

EDIT ) Återigen: bara för att en del är så kåta på att få sin del av uppmärksamheten i media att de t.o.m. kan tänka sig att dra ner trosorna inför en kåkfararmördare, betyder inte att detta handlar om ”kärlek”. Man vill bli ”kändis” och detta tycks vara det enda sättet för dessa kåkfarargroupies att få förverkliga sin dröm. Sen blir de intervjuade av tidningar och tv och kan låtsas vara någon sorts ”experter” på området dvs. hur en kåkfararmördare ”egentligen” är. Och här följer mönstret det som gäller även utanför murarna dvs. först är de ”missförstådda” och jätte ”gulliga” - sen när förhållandet har tagit slut, då ska de uppfattas som manipulerande djävlar av alla (helst av allt konkurrenterna) och lämnas att ruttnas i sin ensamhet bakom muren.
Citera
2018-09-07, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
1) Men det är ju skillnad på att vara kär och vara besatt. Det var min poäng också.

2) De nymangalade lakanen kan du och internerna bara drömma om.. Annars har du fått svar redan av en annan skribent.

3) En stark krigare DÖDAR ju inte sin kvinna. Då är han ingen beskyddare oavsett hur muskulös han sen månne vara.

EDIT ) Återigen: bara för att en del är så kåta på att få sin del av uppmärksamheten i media att de t.o.m. kan tänka sig att dra ner trosorna inför en kåkfararmördare, betyder inte att detta handlar om ”kärlek”. Man vill bli ”kändis” och detta tycks vara det enda sättet för dessa kåkfarargroupies att få förverkliga sin dröm. Sen blir de intervjuade av tidningar och tv och kan låtsas vara någon sorts ”experter” på området dvs. hur en kåkfararmördare ”egentligen” är. Och här följer mönstret det som gäller även utanför murarna dvs. först är de ”missförstådda” och jätte ”gulliga” - sen när förhållandet har tagit slut, då ska de uppfattas som manipulerande djävlar av alla (helst av allt konkurrenterna) och lämnas att ruttnas i sin ensamhet bakom muren.

1/ Nyförälskelse är besatthet. I två år brukar besattheten (passionen) vara. Fortsätter paret vara kära efter de två åren, så brukar man kalla det för kärlek.

2/ Visst är det kul att märka ord.
Jag menade inte bokstavligt. Utan att de har möjlighet att sköta sitt sexliv på ett anständigt sätt i en säng med rena,hygieniska lakan.

3/ Tror du kvinnan (eller mannen) har en kristallkula så att de vet på förhand att mannen någon gång i framtiden kommer att ha ihjäl sin kvinna under ett bråk kanske? Folk som råkar bli förälskade har väl inget facit att gå efter. När det gäller kvinnor som blir förälskade i kända mördare så tycks de kvinnorna ha en förmåga att bortförklara, finna på ursäkter och förtränga mördarens brott. Det är ju det jag säger- man är inte klok när man blir förälskad.

Din EDIT. Igår skrev du att de "lånar ut sitt underliv" och nu "dra ner trosorna inför en kåkfararmördare". Hur tänker du? Det handlar ju om förälskelse och känslor. Det är inte så att kvinnorna tar betalt för sexet. Du har märklig kvinnosyn i alla frågor. Det har du visat förr ju.

Förstår du inte att det är en kvinna som förälskar sig i en man. Och efter lång brevväxling inleder ett förhållande (tror hon iallafall) med en man som sitter i fängelse. Oftast (inte alltid) bedrar kanske fången henne med andra kvinnor. Men kvinnorna tror nog att de själv är den enda. Det är kanske naivt och korkat men inte deras fel om de blir lurade och bedragna. Många förälskade människor är också väldigt bra på självbedrägeri. De ljuger för sig själv eftersom att det gör så ont att inse sanningen. Det där är väl inget nytt under solen. Det har du säkert själv också gjort, kanske helt omedvetet.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-07 kl. 13:12.
Citera
2018-09-07, 13:44
Medlem
kugutts avatar
Citat:
1/ Nyförälskelse är besatthet. I två år brukar besattheten (passionen) vara. Fortsätter paret vara kära efter de två åren, så brukar man kalla det för kärlek.

3/ Tror du kvinnan (eller mannen) har en kristallkula så att de vet på förhand att mannen någon gång i framtiden kommer att ha ihjäl sin kvinna under ett bråk kanske? Folk som råkar bli förälskade har väl inget facit att gå efter. När det gäller kvinnor som blir förälskade i kända mördare så tycks de kvinnorna ha en förmåga att bortförklara, finna på ursäkter och förtränga mördarens brott. Det är ju det jag säger- man är inte klok när man blir förälskad.

Din EDIT. Igår skrev du att de "lånar ut sitt underliv" och nu "dra ner trosorna inför en kåkfararmördare". Hur tänker du? Det handlar ju om förälskelse och känslor. Det är inte så att kvinnorna tar betalt för sexet. Du har märklig kvinnosyn i alla frågor. Det har du visat förr ju.

Förstår du inte att det är en kvinna som förälskar sig i en man. Och efter lång brevväxling inleder ett förhållande (tror hon iallafall) med en man som sitter i fängelse. Oftast (inte alltid) bedrar kanske fången henne med andra kvinnor. Men kvinnorna tror nog att de själv är den enda. Det är kanske naivt och korkat men inte deras fel om de blir lurade och bedragna. Många förälskade människor är också väldigt bra på självbedrägeri. De ljuger för sig själv eftersom att det gör så ont att inse sanningen. Det där är väl inget nytt under solen. Det har du säkert själv också gjort, kanske helt omedvetet.

Ja visst gör det, och inget är vel vackrare enn när en stark kvinna som du blir kär i en mann som Madsen.
Fråga:
Kan inte ni hybristofiler och allment köns-intresserade starta en egen tråd? Tror det blir bettre faktiskt.
Citera
2018-09-07, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja visst gör det, och inget är vel vackrare enn när en stark kvinna som du blir kär i en mann som Madsen.
Fråga:
Kan inte ni hybristofiler och allment köns-intresserade starta en egen tråd? Tror det blir bettre faktiskt.

Bra förslag. Finns säkert lämpligare tråd än denna.

Har det varit paus i rättegången idag?
Citera
2018-09-07, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Fråga:
Det där var häpnadsväckande billig och lågt.

Det här är ett diskussionsforum för vuxna där man är anonym. Tanken med anonymiteten är ju att man ska kunna vara 100 % ärlig. Tror du inte att jag skulle vågat tillstå om fallet var att jag var förälskad i KiM Walls mördare? (jag har särbo dessutom). Vi talade om ämnet "kvinnor som blir förälskade i mördare" och inte om mig.

Är det omogna barnrumpor som skriver här? Som sitter och skvallrar samt antar konspirationer i PM om skribenter? I så fall borde ni nog gå i terapi istället."Tror det blir bettre faktiskt". Om ni tar tag i era egna problem med "jobb,fru och barn". Samtidigt som ni hänger i mordtrådar 15 timmar/dygn. År ut och in.

EDIT: Fråga. Blir inte "din fru" svartsjuk när du förutom att lägga så mycket tid på tråden dessutom sitter och skvallrar med svenska kvinnor i PM?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-09-07 kl. 17:31.
Citera
2018-09-07, 17:41
Medlem
develis avatar
Kan vi få en repris på Herstedvester?
Citat:
Peter Madsen måtte syes med adskillige sting, efter han blev overfaldet af en medfange i Storstrøm Fængsel.

"Det gik voldsomt for sig, da en 18-årig mand - ifølge politiets sigtelse - angreb den livstidsdømte ubådsbygger Peter Madsen i Storstrøm Fængsel."

Efter at være blevet tildelt mindst ét knytnæveslag blev Peter Madsen fragtet til sygehuset. Der blev han ifølge B.T.s oplysninger syet med ni sting. Derudover havde han blodudtrædninger omkring begge øjne - det der populært kaldes sæbeøjne."
https://www.bt.dk/krimi/peter-madsen-overfaldet-i-faengslet-saadan-skete-det
Citat:
Peter Madsen måtte en tur på hospitalet, efter han i august fik bank af en medfange i Storstrøm Fængsel."

»Min klient nægter sig skyldig i juridisk forstand,« siger Nima Nabipour.

Han ønsker ikke at uddybe, hvad han klient har forklaret om episoden, eller hvorfor han nægter sig skyldig.

»Om min klients forklaring kan jeg sige, at han nægter sig skyldig, fordi han ser det som nødværge. Han erkender de faktiske forhold, at han har udøvet en eller anden form for vold,« siger Nima Nabipour.

Han forventer, at sagen snart kommer for retten.

»Vi arbejder på at få sagen berammet hurtigst muligt,« siger han.

Hvad der præcis skete mellem Peter Madsen og den 18-årige på cellen den 8. august, vil han ikke udtale sig om. Det vil den 18-årige muligvis forklare, når sagen kommer for retten.
https://www.bt.dk/krimi/naegter-sig-skyldig-i-overfald-paa-raket-madsen-det-var-selvforsvar
Senast redigerad av develi 2018-09-07 kl. 17:53.
Citera
2018-09-07, 17:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kan vi få en repris på Herstedvester?

Men vad fan, ljuger media, enligt uppgifter i tråden var det ju bara en lätt örfil och en del av Madsens geniala masterplan för att få förflyttning till "Paradise Hotel" nu vet jag inte vad jag ska tro.

Det här var ju ytterst märkligt, här krävs nog en utredning.
Senast redigerad av Reimer 2018-09-07 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in