Citat:
Ursprungligen postat av
flowersour
Har använt CBD-olja exakt en vecka idag och tog idag ett urinprov på mig själv med thc-sticka. Den visade positivt! Herregud, trodde inte det redan efter 1 vecka. Nu vågar jag inte fortsätta med oljan då jag är så rädd att behöva lämna urinprov på mitt arbete. Känns som att man oavsett dess laglighet skulle bli stämplad som en pundare. Jättetråkigt då jag är nöjd med effekten och dessutom betalat 1000 kr för en flaska 😪.
Du kan ha ett kryphål och säga du har ätit industrihampa, och att denna är urtagen ur narkotikalagstiftningen.
Att säga du tagit CBD-olja, så kan man hävda medicinskt "missbruk", då man klassade den som medicin.
Men efter det så vet jag inte vad som sker, men väljer man att tro du ljuger rätt igenom.
Så menar dom på att lagen inte spelar någon roll, och det är ett rätt stort påstående man gör.
Kanske det går säkerställa med fackets hjälp, men hitta någon som hjälper en med detta känns svårt.
Och ni har överraskningsurinprov?
Eller bara vid misstanke?
Mer och mer företag går över till salivprov som inte är så integritetskränkande som urinprov.
Dessa som jag förstått det bara klarar av att dekretera 2-4h efter intag, vilket borde betyda man kan ta efter jobb och på kvällen.
Och utan fastna i denna screening.