2017-12-04, 21:30
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ja, det bör du, ha den i kylen, så borde det även kännas kallt samtidigt.
Annars ställ dig framför speglen

Fundera på denna tråd jag startade för så länge sedan.
I en tid där man inte brydde sig så mycket om CBD alls här i Sverige eller Flashback.
Till fullkomligt exploderat i omfattning i användandet som medicin, och tom i media en del.

I kylen var ju inte dumt! Tack som fan för tipsen! Ja det har blivit en sjukt stor grej. De som har "vitaminshoppar" har tydligen upp till halva omsättningen just på detta preparat.
Citera
2017-12-04, 21:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
I kylen var ju inte dumt! Tack som fan för tipsen! Ja det har blivit en sjukt stor grej. De som har "vitaminshoppar" har tydligen upp till halva omsättningen just på detta preparat.
En sak som jag hoppas lite på, det är att priset pressad ned rejält.
Vilket borde vara möjligt en bit fram.
Så behöver man inte se CD-oljan som lite för dyr att använda i längden.
Citera
2017-12-05, 21:27
Medlem
Spud-boys avatar
Va fan..

Finns det CBD-vape-olja tillgängligt på den svenska marknaden i nuläget?? Hittar ju ingenting, FINNS DET??

Det är ingen av er flasholitos som kan leda en stackars idiot direkt till en bra källa, av CBD-vape-olja??
Citera
2017-12-05, 21:52
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spud-boy
Va fan..

Finns det CBD-vape-olja tillgängligt på den svenska marknaden i nuläget?? Hittar ju ingenting, FINNS DET??

Det är ingen av er flasholitos som kan leda en stackars idiot direkt till en bra källa, av CBD-vape-olja??

Bautaweed har alldeles precis lanserat sin RSO i dosspruta på FS, jag har för mig att de har en legitim hemsida på clearnet också.

Jag har precis själv beställt hem lite RSO från England och den går ju att blanda ut med vilken annan olja som helst för atopiska hudproblem. Jag provade också att käka lite av den men kände inte direkt av ett rus.
Citera
2017-12-05, 23:22
Medlem
Spud-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Bautaweed har alldeles precis lanserat sin RSO i dosspruta på FS, jag har för mig att de har en legitim hemsida på clearnet också.

Oj, vilken trevlig liten shop, hemsida och allt. Dessa Galler, dom vet sina grejer..

RSO - vet jag inte vad det betyder; R-nånting, Spectrum, Oil??
Citera
2017-12-06, 14:27
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Oj, vilken trevlig liten shop, hemsida och allt. Dessa Galler, dom vet sina grejer..

RSO - vet jag inte vad det betyder; R-nånting, Spectrum, Oil??

Rick Simpson Oil - efter kanadensaren som för 20 år sedan var med om en arbetsplatsolycka och
fick både svår tinnitus och ledvärk. Rick är som jag har fattat det, den pionjär som började att raffinera CBD-olja för att inga andra mediciner på recept hjälpte honom.
Citera
2017-12-06, 15:12
Medlem
Citat:
Rick Simpson Oil - efter kanadensaren som för 20 år sedan var med om en arbetsplatsolycka och
fick både svår tinnitus och ledvärk. Rick är som jag har fattat det, den pionjär som började att raffinera CBD-olja för att inga andra mediciner på recept hjälpte honom.
Är rätt säker på att Rick Simpson oil innehåller en mycket olagligt hög thc-halt också, gissar på 6-7% THC utan att googla.
Citera
2017-12-06, 15:39
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Är rätt säker på att Rick Simpson oil innehåller en mycket olagligt hög thc-halt också, gissar på 6-7% THC utan att googla.

Spud-boy får inte ut så mycket av att vaporizera vanlig CBD/hampa-olja eftersom THC:n bara är 0,2%.
Bra RSO ska ha minst 60% THC-halt om det är rätt raffinerat men jag vet inte hur bra min olja är.
Citera
2017-12-06, 16:33
Medlem
Citat:
Spud-boy får inte ut så mycket av att vaporizera vanlig CBD/hampa-olja eftersom THC:n bara är 0,2%.
Bra RSO ska ha minst 60% THC-halt om det är rätt raffinerat men jag vet inte hur bra min olja är.
ja just ja, RSO är ju koncentrerad, man ska väl typ ta en droppe. Jag menar att den är gjord på ex indica med ca THC 7% och CBD 7%.
Citera
2018-01-24, 20:27
Medlem
reveniouzs avatar
Jag har läst att whoopi and mayas produkter ska vara underverk för diverse åkommor. Speciellt för smärta, deras hudkräm "Rub" vart jsg hemskt intresserad av och skulle vilja få tag på den på något vis, frågan är bara hur..
Citera
2018-08-19, 04:25
Medlem
Buttersss avatar
Måste CBD binda sig i olja för att få bäst effekt eller kan man äta det rått och få lika god effekt? Är det bara klorofyllet man får bort genom extrahering? Vad är poängen med att extrahera det i olja förutom att det blir mer lätthanterligt och koncentrerat?
Citera
2018-08-19, 22:24
Medlem
Citat:
Va fan..

Köp hampa-te och vapea i örtvaporizer...

Kan även ätas, drickas i te.
Dekarboxylerat eller rått.

Finns flera sorters hampa att köpa i sverige, med helt ok cbd-halter.

Futura75, finola, fedora17, felina32 är några.

Mycket billigare än olja generellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in