Citat:
Ursprungligen postat av
NorthernAngel
Att försöka få med alla åsikter i sitt parti gör just M och S; hur tycker du det går? Jag tror tiden är förbi där man kan samla alla i samma parti. Din mer liberala linje finns i MED. Det är bättre med fler nationalistiska partier med lite olika ideologi så finns något för alla men de kan samarbeta i de viktigaste frågorna för Sveriges överlevnad. Skulle vi ha MED, SD och ett nationalistiskt vänsterparti i riksdagen så skulle det finnas majoritet för en nationalistisk politik så kan folk välja parti efter andra sakpolitiska frågor. I ditt fall verkar MED närmast, några som i dag är V skulle vilja ha ett parti mer till vänster etc.
Nja, det handlar trots allt om att inte ge motståndarna vatten på kvarn.
Det finns några heliga kor i Sverige, Monarkin och aborträtten är två.
EU ser ut att segla upp och bli ytterligare en kossa.
Då ideologierna får styra trots att verkligheten ser annorlunda ut, då får Sverige en riksdag med olika teoretiska inriktningar där det istället hade varit lämpligare med en verklighetsanpassad politik.
S och M försöker inte att "få med alla åsikter", Nya M har sedan länge vänt sin konservativa väljargrupp ryggen till. Detsamma gäller sossarna, arbetarrörelsen har blivit en aktiviströrelse där väljarna tillslut kommer att utföras av de som lever på andras arbete.
Det var klumpigt och onödigt att peta på aborträtten, även om syftet var gott. Enbart rubriken "inskränkt aborträtt" får en hel del kvinnor att vända ryggen till (även män för den delen).
Personligen så är jag för ett SWEXIT men jag anser att det är synnerligen otaktiskt att föra den frågan i nuläget.
Nummer ett för mig är att SD får en dominant ställning i riksdagen. Petandet på aborträtten skrämmer bort en del presumtiva väljare, SWEXIT en del andra och NATO-nekandet ser till att Nya M får behålla vad de har kvar av de konservativa väljarna.