2018-09-05, 21:45
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Liverpool ser riktigt bra ut i år. Bra att Alisson gjorde en tidig tabbe, nu lär han skippa arrogansen. Jag tycker att de ser bäst ut av alla lag.

Chelsea ser redan från början ut som en titelutmanare. Med en bra manager kommer det inte se sämre ut. Topp 3, minst!

City är City, och Guardiola sviker ingen. De lär vinna, men inte överlägset. Hur mycket påverkar De Bruyne-skadan i höst?

Arsenal ser svaga ut, men de kommer utan tvekan hota om CL-platserna till slut. Jag gissar på att de hamnar före United i tabellen.

Alla gnäller om att Spurs inte värvar någon. I mina ögon är det en fördel. En av världens bästa managers anser att han har truppen han behöver. Jätteplus!

United? Nej. Jag tar en tolkning så fort Mourinho sparkats. Under tiden kan vi andra njuta av deras fall. Undre halvan är närmare än topp 4.

Jag kan inte se Wolves hamna på undre halvan. Fin (men kortsiktig) satsning. Jota har inte hittat rätt, men Jimenez ser roligare ut. Kul inslag i PL!

Nej, bara med City. Eller PSG. Eller Real. Hejar inte alla på dem? Tragiskt...

Ja han har väl vunnit månadens tränare i PL 3-4 gånger. Det borde väl kvalificera honom till en av världens bästa tränare
Citera
2018-09-05, 23:00
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ja han har väl vunnit månadens tränare i PL 3-4 gånger. Det borde väl kvalificera honom till en av världens bästa tränare

Absolut!

Haha, nej jag menar på fullt allvar att Tottenham är en titelutmanare. Pochettino är en läskig jävel som kan plocka fram sina vapen i rätt tid.

Som Liverpoolfan tror jag mer på topp 4 för Spurs är topp 2 för Liverpool. Båda lär hända, men Spurs är mest troligt. City, Chelsea, Liverpool och Spurs hade jag nog gissat på som topp 4 utan ordning.
Citera
2018-09-06, 00:40
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Absolut!

Haha, nej jag menar på fullt allvar att Tottenham är en titelutmanare. Pochettino är en läskig jävel som kan plocka fram sina vapen i rätt tid.

Som Liverpoolfan tror jag mer på topp 4 för Spurs är topp 2 för Liverpool. Båda lär hända, men Spurs är mest troligt. City, Chelsea, Liverpool och Spurs hade jag nog gissat på som topp 4 utan ordning.

Jag har här på FB eller på Twitter redogjort för Pochettinos så kallade framgångar i alla turneringar. Den som letar finner ganska skrala resultat, om än med mindre budget än övriga topplag. Hypen är inte berättigad, om man säger så.
Citera
2018-09-06, 08:50
Medlem
Dessutom har inte Spurs truppen för att vinna Premier League,inte om man jämför med Pool och City.

Deras transferfönster var av det löjliga slaget.Ett par väl avvägda nyförvärv och de skulle ha varit riktigt seriösa utmanare om titlen.Nu blir det tredjeplats som bäst.
Deras val,men hade Wolves befunnit sig i motsvarande position så hade jag varit riktigt sne på ickeaktiviteten i fönstret.
Citera
2018-09-06, 08:57
Medlem
Citat:
Liverpool ser riktigt bra ut i år. Bra att Alisson gjorde en tidig tabbe, nu lär han skippa arrogansen. Jag tycker att de ser bäst ut av alla lag.

Chelsea ser redan från början ut som en titelutmanare. Med en bra manager kommer det inte se sämre ut. Topp 3, minst!

City är City, och Guardiola sviker ingen. De lär vinna, men inte överlägset. Hur mycket påverkar De Bruyne-skadan i höst?

Arsenal ser svaga ut, men de kommer utan tvekan hota om CL-platserna till slut. Jag gissar på att de hamnar före United i tabellen.

Alla gnäller om att Spurs inte värvar någon. I mina ögon är det en fördel. En av världens bästa managers anser att han har truppen han behöver. Jätteplus!

United? Nej. Jag tar en tolkning så fort Mourinho sparkats. Under tiden kan vi andra njuta av deras fall. Undre halvan är närmare än topp 4.

Jag kan inte se Wolves hamna på undre halvan. Fin (men kortsiktig) satsning. Jota har inte hittat rätt, men Jimenez ser roligare ut. Kul inslag i PL!

Nej, bara med City. Eller PSG. Eller Real. Hejar inte alla på dem? Tragiskt...

Jag vet inte vad som definieras som kortsiktig satsning.Wolves har som tidigare påpekats vid upprepade tillfällen en tioårsplan bankrolled av en ägare som har 65,2 Miljarder Pund i tillgångar enligt det färska halvårsbokslutet.
Det som för närvarande hindrar oss är de av topp sex klubbarna omhuldade FFP reglerna.
Vi kan inte göra som Roman gjorde med Chelski eller Mansour gjorde med Shitty.
Det tar helt enkelt längre tid nuförtiden och Wolves måste jobba hårt med att få upp klubbens omsättning för att frigöra extra kapital till nyförvärv.I detta sammanhanget så skulle till exempel en försäljning av Ruben Neves närmast välkomnas.
Citera
2018-09-06, 09:09
Medlem
En B uppställning från oss skall möta en B uppställning från Leicester i Carabao Cup.
Wolves subventionerar kraftigt biljettpriserna för att få lite folk på läktarna inför detta spektakel.
15 Pund adult och det går att köpa i lucka.

Det finns inget hopp om Carabao.FA Cupen borde ha större prispengar,då flera mindre klubbar skulle få fördel av detta,samt att vinnaren,eller bäst placerat lag..skulle få en Champions League plats på bekostad av en i tabellen.Så gör man om man ärligt vill höja FA Cupens status till en position som den historiskt förtjänar.
Citera
2018-09-06, 10:19
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
En B uppställning från oss skall möta en B uppställning från Leicester i Carabao Cup.
Wolves subventionerar kraftigt biljettpriserna för att få lite folk på läktarna inför detta spektakel.
15 Pund adult och det går att köpa i lucka.

Det finns inget hopp om Carabao.FA Cupen borde ha större prispengar,då flera mindre klubbar skulle få fördel av detta,samt att vinnaren,eller bäst placerat lag..skulle få en Champions League plats på bekostad av en i tabellen.Så gör man om man ärligt vill höja FA Cupens status till en position som den historiskt förtjänar.

Carabao Cup är inte FA-cupen, Carabao Cup är Ligacupen, just saying. FA-cupens status är hög och har alltid varit det. Ligacupens status är låg och har alltid varit det. De flesta lag från PL spelar med andra eller tredjeuppställning i Carabao cup/Ligacupen...
Citera
2018-09-06, 15:43
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Carabao Cup är inte FA-cupen, Carabao Cup är Ligacupen, just saying. FA-cupens status är hög och har alltid varit det. Ligacupens status är låg och har alltid varit det. De flesta lag från PL spelar med andra eller tredjeuppställning i Carabao cup/Ligacupen...

jag minns väl häromåret då Liverpool spelade final i ligacupen mot city. city ledde med 1-0, Liverpool kvitterade, och jublade som om de vunnit champions League. inte lika kul när vi sedan vann på straffar, då den gode yaya pangade in segermålet!
Citera
2018-09-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

Inte ens FA Cupen drar A uppställningarna,annat än för lag från division tre och fyra(league one och two på nyspråk).
Min gode Mango...dra dig till minnes när vi slog ut er ur FA Cupen för två säsonger sedan.Vi vann med en B uppställning 2-1 på Anfield emot en B uppsättning Scousers.
FA Cupen är inte ens i samma världsdel som den en gång var.Till skillnad från Carabao är det synd eftersom FA Cupen förtjänar högre status.
Citera
2018-09-06, 16:39
Medlem
För supportrarna smäller en FA-seger fortfarande bra mycket högre än säg CL-spel.
Citera
2018-09-06, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoo1
För supportrarna smäller en FA-seger fortfarande bra mycket högre än säg CL-spel.

Jag skulle vilja påstå att det beror på vilken klubb vi snackar om.
Wigan och Pompey har ju vunnit FA Cupen resonabelt nyligen,men den bittra sanningen är nog att dessa klubbar skulle mått betydligt bättre om de fått ta del av de abnorma CL pengarna jämfört med en silverbuckla och division tre och fyra.
För topp sex klubbar är det enkelt att säga att en titel är en titel.
Alla har emellertid inte den lyxen.

För Wolverhampton Wanderers del så är det inget snack.Jag skulle tro att 90 procent plus av klubbens fans skulle föredra CL framför en vinst i FA Cupen.
Citera
2018-09-07, 00:08
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Jag skulle vilja påstå att det beror på vilken klubb vi snackar om.
Wigan och Pompey har ju vunnit FA Cupen resonabelt nyligen,men den bittra sanningen är nog att dessa klubbar skulle mått betydligt bättre om de fått ta del av de abnorma CL pengarna jämfört med en silverbuckla och division tre och fyra.
För topp sex klubbar är det enkelt att säga att en titel är en titel.
Alla har emellertid inte den lyxen.

För Wolverhampton Wanderers del så är det inget snack.Jag skulle tro att 90 procent plus av klubbens fans skulle föredra CL framför en vinst i FA Cupen.
Även ålder på supportrar.
De yngre fattar inte digniteten av FA-cupen. Detta är tyvärr tragiskt då den på sikt kommer bli ännu en tröstturnering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in