2018-08-23, 02:16
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
till din fråga, ja citys 2 första matcher har spelats med ett klart reservbetonat lag.
Att KDB missade den andra matchen p g a skada innebär inte att man i två matcher spelat med ett reservbetonat lag.

Du är nog rätt ensam om att kalla följande startelva (mot Arsenal i första omgången) för reservbetonad:
Ederson
Walker Stones Laporte Mendy
B. Silva Fernandinho Gündoğan
Mahrez Agüero Sterling
Citera
2018-08-23, 19:27
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Du är nog rätt ensam om att kalla följande startelva (mot Arsenal i första omgången) för reservbetonad:
Ederson
Walker Stones Laporte Mendy
B. Silva Fernandinho Gündoğan
Mahrez Agüero Sterling

Saknas D. Silva och ''kanske'' Sterling, men att säga att city har spelat två matcher med ett betonat b-lag är lite löjligt tycker jag själv som city supporter.

Tydligen ska det flygas runt med en banner när united möter burnely den andra september. Visa missnöjet mot Woodward/Glazer.

Hade det varit för ett årsen hade jag skrattat och roat mig över United... Men nu? Fan två matcher och man har 3 poäng och folk skriker och river av sig håret. Är det egentligen att man spelar så förbannat tråkigt? Borde man kicka Mou innan Oktober för att hoppas på att nästa tränare kan ''rädda'' denna säsong?
Citera
2018-08-23, 20:25
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Hade det varit för ett årsen hade jag skrattat och roat mig över United... Men nu? Fan två matcher och man har 3 poäng och folk skriker och river av sig håret. Är det egentligen att man spelar så förbannat tråkigt? Borde man kicka Mou innan Oktober för att hoppas på att nästa tränare kan ''rädda'' denna säsong?

Ja, definitivt. Finns nog inget lag som spelar tråkigare fotboll i ligan, kanske med undantag för typ Cardiff och något annat bottenlag som inte har resurserna eller en taktisk tränare. Man United har dock spenderat i klass med City och spelar fotboll man hade förväntat sig av typ.. Burnley.

Med det sagt går det ju att spela dödstrist fotboll och ändå nå resultat vilket förra säsongen är bevis på.
Citera
2018-08-24, 08:09
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Ja, definitivt. Finns nog inget lag som spelar tråkigare fotboll i ligan, kanske med undantag för typ Cardiff och något annat bottenlag som inte har resurserna eller en taktisk tränare. Man United har dock spenderat i klass med City och spelar fotboll man hade förväntat sig av typ.. Burnley.

Med det sagt går det ju att spela dödstrist fotboll och ändå nå resultat vilket förra säsongen är bevis på.

Grafik från Sky Sports angående Uniteds spel denna säsong:

https://i.redd.it/r8fhwozn1vh11.jpg
Citera
2018-08-24, 13:06
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Grafik från Sky Sports angående Uniteds spel denna säsong:

https://i.redd.it/r8fhwozn1vh11.jpg

Imponerande!

Jag är för ointresserad av det rent fotbollstaktiska och visst ska Mourinho ha den största delen av kritiken, men förra helgen hade man Lukaku, Martial, Pogba, Lingard och Rashford inne samtidigt, utan att prestera ett dugg. Tycker deras bedrövliga spel också bör kritiseras.

Största problemet jag har med Mourinho är att han tycks vara helt oförmögen att förbättra de spelare han har. Knappast så att truppen är så usel som statistiken visar, samtidigt som man ser spelare under Guardiola, Klopp och Pochettino mfl utvecklas och bli bättre. Man måste ju kunna jobba med det som finns och inte bara gnälla över uteblivna värvningar.
Citera
2018-08-24, 13:24
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Imponerande!

Och detta efter att ha mött Brighton (plats 15 förra säsongen med -20 i målskillnad) och Leicester (plats 9 med -4 i målskillnad).
Citera
2018-08-24, 14:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Och detta efter att ha mött Brighton (plats 15 förra säsongen med -20 i målskillnad) och Leicester (plats 9 med -4 i målskillnad).

Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Imponerande!

Jag är för ointresserad av det rent fotbollstaktiska och visst ska Mourinho ha den största delen av kritiken, men förra helgen hade man Lukaku, Martial, Pogba, Lingard och Rashford inne samtidigt, utan att prestera ett dugg. Tycker deras bedrövliga spel också bör kritiseras.

Största problemet jag har med Mourinho är att han tycks vara helt oförmögen att förbättra de spelare han har. Knappast så att truppen är så usel som statistiken visar, samtidigt som man ser spelare under Guardiola, Klopp och Pochettino mfl utvecklas och bli bättre. Man måste ju kunna jobba med det som finns och inte bara gnälla över uteblivna värvningar.
Fast united är ju numera ett lag som alla andra. Så att peka på att man mött ett visst motstånd funkar inte (i mourinhos värld).

Citat:
"We play against a team that invest more than us. They [Leicester] spent more money than us, so in the Premier League we must get used to teams with players of the same quality that we have.

Men visst spelarna kan ta ett visst ansvar men lägger nog det mesta på mourinho. Laget är så långt ned så när spelarna får bollen får dem hela tiden börja på egen planhalva. Sen är mourinhos offensiva spelide enbart fokuserad på omställningar. När det blir uppställt spel så finns inga direkta mönster eller linjer man kan se i laget, jämfört med tex pep och city. Utan det är hela tiden upp till spelarna. Och är spelarna i glada så presterar dem inte hller lika bra, återigen mourinhos ansvar. Visst kan man prata om spelarna som maskiner som tjänar mycket pengar, men i slutändan är dem människor som alla andra. Är man inte lycklig så presterar man sämre, även om man hela tiden gör sitt bästa.
Citera
2018-08-24, 16:09
Medlem
LordLancasters avatar
Leicester har nettospenderat 5 miljoner pund. Bekvämt av Mourinho att bortse från att Leicester just blev av med sin bästa spelare.

Här är alla värvningar United gjort sedan Ferguson:

https://i.redd.it/1wjn1pusuih11.jpg
Citera
2018-08-24, 18:24
Medlem
Samizdats avatar
Citat:

Hahaha, jag insåg precis att man 2014 alltså värvade Vanja Milinkovic-Savic men inte storebrorsan Sergej (som två månader senare gick till Genk och ett år efter det gick till Lazio). Lyckat!
Citera
2018-08-25, 10:24
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:

United har i teorin köpt både bra och talangfulla spelare men vilka kan i nuläget ses som bra värvningar? Beror ju på vad de bidragit till sett till priset (Pogba har inte varit så dålig som många vill få det till men med tanke på priset så är kraven höga) eller så kan en misslyckad värvning ge vinst vid vidarförsäljning. Det sista är ju mer än förmildrande omständighet än en bra värvning i sig.
Citera
2018-08-25, 13:21
Medlem
bananjukkas avatar
Jag håller med. Skulle säga att de solklara flopparna är Di Maria, Falcao, Schneiderlin och Depay... Mkhitaryan var bra i Europa leauge som man vann, på samma sätt som Hargreaves var grym i CL det pregnans vann mot Chelsea i finalen, vilket gör att jag inte kan se det som en flopp, även om man förväntade sig mer. Resten är ju kvar i princip och eftersom hoppet som bekant inte överger så är det svårt att säga. Intressant dock att på så många värvningar så kan inte en enda påstås ha gjort succé. Grovt underbetyg till de ansvariga.
Citera
2018-08-25, 18:42
Medlem
Känner han sig kränkt igen, för att bänken inte är passande nog?
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/QlkVLR/skakas-av-brak--stjarnan-strejkade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in