2018-09-06, 08:42
Medlem
1970-01-01s avatar
Eftersom personen ska presenteras i Motala så undrar jag vem som bor i trakten...
Citera
2018-09-06, 08:44
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
http://www.mynewsdesk.com/se/sverigedemokraterna/pressreleases/jimmie-aakesson-presenterar-stor-vaervning-fraan-ett-riksdagsparti-2678659, nyss

Stor är det knappast. SD överdriver antagligen. Men det är kanske någon man känner till..

Så från vilket parti har de rekryterat? Vem? Motivera era spekulationer.

Vilka politiker finns det som kommer från Östergötland ? Med tanke på att personen skall presenteras i Motala så ligger det väl nära till hands att det är en politiker från den regionen.. Knappast nåhgn från Luleå eller Burträsk.
Citera
2018-09-06, 08:44
Bannlyst
Finn Bengtsson (M) följer många sverigedemokrater på Facebook.
Citera
2018-09-06, 08:47
Medlem
Racquel.Darrians avatar
Det kommer bli ett antiklimax, speciellt efter alla spekulationer i tråden

(Jag hoppas jag har fel dock och att det blir ett så kallat "jaw dropping moment")
Citera
2018-09-06, 08:48
Medlem
Lian.Vendls avatar
Morgan Johansson
Citera
2018-09-06, 08:51
Medlem
Troligen nån relativt okänd riksdagsledamot, möjligen en ett av de mer profilerade kommunalråden nånstans?
Citera
2018-09-06, 08:53
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Vilka politiker finns det som kommer från Östergötland ? Med tanke på att personen skall presenteras i Motala så ligger det väl nära till hands att det är en politiker från den regionen.. Knappast nåhgn från Luleå eller Burträsk.

Sara Skyttedal bor inte hon i Östergötland ?
Inte vet jag vad hon skulle tillföra SD som skulle vara så stort
Citera
2018-09-06, 08:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Sara Skyttedal bor inte hon i Östergötland ?
Inte vet jag vad hon skulle tillföra SD som skulle vara så stort

Det skulle vara jättestort om det var hon. Hoppas det! Hon är grym!

Edit: hon är visserligen kommunpolitiker i Östergötland. Men hon uppdaterade instagram med KD-propaganda för 30 minuter sedan.
Senast redigerad av Hamsterboll 2018-09-06 kl. 08:56.
Citera
2018-09-06, 08:54
Medlem
”I samband med detta kommer han att presentera en av Sverigedemokraternas största värvningar hittills från ett av de andra riksdagspartierna.”

Om man marknadsför det som ”en av” snarare än DEN största hittills, får man utgå från att det är i nivå med tidigare, t ex Reslow. Om SD skulle ha värvat Bali eller någon av övriga storfiskar som det spekuleras om så skulle de vara sprickfärdiga av lycka på ett sätt som inte syns här.

Mitt stalltips, om det nu skulle vara ett känt namn trots allt, är Staffan Danielsson. Han blev nerpetad till 4:e plats på Östgötacenterns riksdagslista vilket innebär att hans chanser att fortsätta i riksdagen var mikroskopiska även när C låg över 10%. Nu när det lutar åt att Annie peakade för tidigt och dalar mot 7-8% är Danielsson helt rökt och vill då ”göra en Reslow” fem i tolv.

Å andra sidan skulle han vara DEN största värvningen från 7K, så det handlar sannolikt om ett mindre känt namn, men vi får väl se.

(Glöm Skyttedal, hon skriver debattartiklar för KD så pennan ryker, en släpptes senast idag. Man kampanjar inte för sitt gamla parti om man planerar gå över till ett annat.)
Senast redigerad av CrispyKreem 2018-09-06 kl. 08:57.
Citera
2018-09-06, 08:55
Medlem
Det är Finn Bengtsson. Kommer ändå ut 12.00
Citera
2018-09-06, 08:56
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det skulle vara jättestort om det var hon. Hoppas det! Hon är grym!
Ja det var vart magiskt! gillar henne skarpt!

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
”I samband med detta kommer han att presentera en av Sverigedemokraternas största värvningar hittills från ett av de andra riksdagspartierna.”

Om man marknadsför det som ”en av” snarare än DEN största hittills, får man utgå från att det är i nivå med tidigare, t ex Reslow. Om SD skulle ha värvat Bali eller någon av övriga storfiskar som det spekuleras om så skulle de vara sprickfärdiga av lycka på ett sätt som inte syns här.

Mitt stalltips, om det nu skulle vara ett känt namn trots allt, är Staffan Danielsson. Han blev nerpetad till 4:e plats på Östgötacenterns riksdagslista vilket innebär att hans chanser att fortsätta i riksdagen var mikroskopiska även när C låg över 10%. Nu när det lutar åt att Annie peakade för tidigt och dalar mot 7-8% är Danielsson helt rökt och vill då ”göra en Reslow” fem i tolv.

Å andra sidan skulle han vara DEN största värvningen från 7K, så det handlar sannolikt om ett mindre känt namn, men vi får väl se.

Han har ju gått ut på Twitter idag och tydligt indikerat att det inte är honom det handlar om!
Citera
2018-09-06, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggson
Staffan Danielsson hade varit väldigt bra. SD:s potentiella väljare finns i S, M och delvis C (i form av de lantbrukare och småföretagare på landsbygden som fortfarande röstar på dem).

Jag kan tänka mig att, som någon skrev, Danielsson är en av få i Centern som landsbygdsbefolkningen fortfarande har förtroende för. Sen har man bara samma skitväljargrupper som V, Fi, MP, L och delvis S har kvar i Centern.
Det måste nästan vara Staffan Danielsson. Han bor inte långt från Motala och sade tidigare i somras att han sätter punkt som riksdagsman för Centerpartiet. SD är bara att gratulera i så fall. Denne hedersman har varit långt modigare än många sverigedemokrater i sin kritik mot den förda invandringspolitiken trots att han behandlats mycket illa av sitt eget parti och hudflängts i media. Gymnasieamnestin för afghaner blev droppen för honom.

Citat:
Staffan Danielsson (C) sätter punkt i riksdagen

Riksdagsledamoten Staffan Danielsson (C) har blivit nedflyttad till fjärde plats på partiets riksdagslista för Östergötland. Han skriver i ett pressmeddelande att han i och med det, samt hållningen i migrationsfrågan, endast ser en liten chans att behålla sin plats i riksdagen.

Danielsson kommer från Bankekind, sydost om Linköping, och har suttit i riksdagen i 13 år. Han har varit kritisk till hur delar av migrationspolitiken förts inom Centerpartiet. I meddelandet berättar han att kritiken blev stark när han för fem till sex år sedan opponerade sig mot att Migrationsverket inte kontrollerade åldern på asylsökande som uppgav sig vara barn.
Citat:
I frågan om lagförslaget gällande amnesti för ensamkommande som det ska röstas om i riksdagen på torsdag skriver Danielsson så här:

”Det innebär att över 3 000 av de som idag kan ges möjlighet att studera på gymnasium är vuxna män mellan 20 och 30 som uppgivit sig vara barn under 18 år. För mig är detta djupt problematiskt och ett huvudskäl till att jag kommer lägga med min röst.”
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/staffan-danielsson-c-satter-punkt-i-riksdagen

Edit: Missade att han tydligen dementerat (?). Då kan det kanske handla om Skyttedal.
Senast redigerad av Nebeltag 2018-09-06 kl. 09:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in