2018-09-06, 10:59
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glacke
Kanske är det Bali?

Jimmie Åkesson skriver såhär på sin facebooksida:

Visar det sig att det är Bali kommer varje kontroversiellt uttalande från honom uppmärksammas i media och riktas mot sd. Man kommer visa att SD i och med denna värvning inte alls är det parti de vill utge att vara.

Fast det kan man tänka sig bli svårt då Hanif är 'invandrare'. Det slår potentiellt åt helt fel håll då.
Citera
2018-09-06, 11:00
Medlem
bestammer-senares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihateme
Han skrev det på Discord
Haha, denna timme innan SD:s presentation måste vara guld för trollare
Citera
2018-09-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Fast det kan man tänka sig bli svårt då Hanif är 'invandrare'. Det slår potentiellt åt helt fel håll då.

Ett iranskt flyktingbarn!
Citera
2018-09-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Jag är faktiskt nyfiken på vem det kan vara. Tror det finns stor chans att SD gör pannkaka av alltihopa.

Går man ut med en pressträff så ska det vara en allmänt känd politiker eller debattör. Det blir pinsamt om det är någon fritidspolitiker, bloggerska eller okänd kommunpolitiker.

De flesta av förslag som getts i tråden är bara skrattretande och där jag vet att det inte kommer vara dem. Sedan kan man ju fundera på om Bali skulle göra mest nytta som en länk mellan SD - M eller som renodlad Sverigedemokrat. Det skulle i alla fall vara en väldigt jobbig övergång för han. Ska han ta sin plats för M och sätta sig hos SD riksdagsgrupp?

Sara Skyddendahl är en av de absolut mest otrevliga politiker jag träffat på och är en riktig karriärspolitiker. Förstår att många SD killar drömmer våta drömmar om henne, men hur bra är det med att rekrytera karriärpolitiker som mest vill åt riksdagsledamot lönen och få synas på teve? Hade jag varit gammal sd medlem hade jag hellre sett att man lyft fram någon som gjort hundåren i partiet.
Jag hoppas lite på att det är Skyttendal, för då kan hon äntligen få mer skit officiellt.

Heberlein lär knappast gå från M till SD då hon har stor chans att komma in i riksdagen för M. Hon känns också lite som en som är ute efter att få synas och sugen på lönen från riksdagen. Jag är inte så förtjust i henne men hon har åtminstone ett imponerande CV.

Heberlein skulle i stort sett kunna vara med i de flesta politiska partierna, beroende på vad hon vill betona. Just nu är det att kritisera integrationen o flyktingar men hon skulle lika gärna kunna vara miljöetiker eller kritisera orättvisor i arbetslivet eller något annat.

Hanif Bali är en opportunist. Men han vet hur snacket går ute i stugorna.
Citera
2018-09-06, 11:04
Medlem
Citat:
Han skrev det på Discord

Ge mig länken till en screen på det!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Haha, denna timme innan SD:s presentation måste vara guld för trollare
Orkar inte ens "försvara mig", enklare att bara vänta en timme och låta SD själva säga det :P
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Mycket taktik nu, kallar man till PK och har pressen samlad kan man göra ett politiskt utspel innan man presenterar personen.

Det vore en dum strategi. Journalister kommer till SD pressträffar ändå. Att samtidigt ge ett löjesskimmer över sig vore knappast någon bra taktik. Alt skulle SD kunna göra utspelet i samband med debatten ikväll.

En timme kvar nu tills vi får veta. Nyfiken. Känner mig lite nervös faktiskt. Vet inte varför, men komma ut som SD är ju åtminstone något inom de rödgröna som är som att komma ut som seriemördare så när jag tänker på det så blir jag lite knäsvag. För personens egen skull så hoppas jag att det är någon som är trygg i sitt val.

Går det att se presskonferensen på nätet?
Citera
Medlem
Citat:
Orkar inte ens "försvara mig", enklare att bara vänta en timme och låta SD själva säga det :P
Men du orkade skriva här?
Citera
2018-09-06, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Det vore en dum strategi. Journalister kommer till SD pressträffar ändå. Att samtidigt ge ett löjesskimmer över sig vore knappast någon bra taktik. Alt skulle SD kunna göra utspelet i samband med debatten ikväll.

En timme kvar nu tills vi får veta. Nyfiken. Känner mig lite nervös faktiskt. Vet inte varför, men komma ut som SD är ju åtminstone något inom de rödgröna som är som att komma ut som seriemördare så när jag tänker på det så blir jag lite knäsvag. För personens egen skull så hoppas jag att det är någon som är trygg i sitt val.

Går det att se presskonferensen på nätet?

Antagligen på YouTube och Facebook! Fatta besvikelsen om det är Göran Hägglund eller Alf Svensson😂
Citera
Medlem
svenabs avatar
Vem bevakar detta evenemang? Talet i Motala menar jag då. Någon lokalradio eller så?
Citera
Medlem
Klart det inte är Hanif Bali, han har andra saker att göra senare idag
https://twitter.com/hanifbali/status/1036956017769238529
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Vem bevakar detta evenemang? Talet i Motala menar jag då. Någon lokalradio eller så?

Alla stora journalister som inte redan är i Gävle?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in