2018-09-06, 08:05
Medlem
orrtupps avatar
Var det inte någon som skrev att Annie Lööfs pappa var närvarande vid ett SD-torgmöte nyligen
Citera
2018-09-06, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Aftonbladet skrev om det inatt, men någon här säger att man tagit bort artikeln.

OK, jag har inte sett det. Det är konstigt att avhoppet och övergången göres så sent före valet men någon utlösande faktor och missnöje ligger säkert bakom.
Citera
2018-09-06, 08:13
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Staffan Danielsson har varit centerns förankring i landsbygden, inte bara Småland och Östergötland utan bland bönder överallt. Är det han är det 1% från centern som ryker. Deras snack om landsbygden tappar helt trovärdighet.
Citera
2018-09-06, 08:15
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Det skulle kunna vara Hanif, underbart och enormt isåfall! Han har faktiskt anordnat en offentlig utfrågning i morgon eftermiddag. Kanske är det ingen slump, men det är förmodligen önsketänkande.

Roligast och förmodligen bäst för SD vore Göran Persson, Det skulle onekligen slå hårt mot S på Söndag.
Bali är nästan förväntat men det tror jag inte inte ännu iaf.
Citera
2018-09-06, 08:19
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Exil och exil... han är väl ambassadör för Sverige?

På Island. Man kan inte hamna längre in i frysen än så. Men självklart är det inte Ljugholt som är aktuell.
Citera
2018-09-06, 08:19
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Roligast och förmodligen bäst för SD vore Göran Persson, Det skulle onekligen slå hårt mot S på Söndag.
Bali är nästan förväntat men det tror jag inte inte ännu iaf.
Jo, Persson hade ju varit helt fantastiskt, men det finns väl ingenting förutom hans kritik mot invandringsvolymerna som tyder på att han inte är samma gamla sosse?
Citera
2018-09-06, 08:21
Bannlyst
Det är ett urtrist debattklimat i Sverige när en helhjärtad centerpolitiker som anser det nödvändigt att anpassa Sveriges Migrationsregler i EU-riktning, och att kommunerna bör ges rätt att reglera, eller förbjuda, tiggeri, kan misstänkliggöras för att vilja lämna sitt parti.

Staffan Danielsson (C)
https://mobile.twitter.com/staffand/status/1037583446468714497
Citera
2018-09-06, 08:25
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Exil och exil... han är väl ambassadör för Sverige?

Semantik..
Citera
2018-09-06, 08:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
På Island. Man kan inte hamna längre in i frysen än så. Men självklart är det inte Ljugholt som är aktuell.
Det är fint på Island. Jag har själv varit där. Skulle säga att juholtarn har fått rena drömjobbet!

Men så klart är det inte han, även om det faktiskt vore en rätt skön värvning. Jag tror han ensam är smaratare än hela S sammantaget i dagsläget.
Citera
2018-09-06, 08:30
Medlem
Jag hoppas att det är ett namn jag känner igen och inte en ”nobody”
Skulle bli antiklimax..

För egen del hoppas jag på Hanif, jag gillar verkligen hans sätt.
Citera
2018-09-06, 08:32
Medlem
Staffan Danielsson hade varit väldigt bra. SD:s potentiella väljare finns i S, M och delvis C (i form av de lantbrukare och småföretagare på landsbygden som fortfarande röstar på dem).

Jag kan tänka mig att, som någon skrev, Danielsson är en av få i Centern som landsbygdsbefolkningen fortfarande har förtroende för. Sen har man bara samma skitväljargrupper som V, Fi, MP, L och delvis S har kvar i Centern.
Citera
2018-09-06, 08:36
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodhiutah
Det är ett urtrist debattklimat i Sverige när en helhjärtad centerpolitiker som anser det nödvändigt att anpassa Sveriges Migrationsregler i EU-riktning, och att kommunerna bör ges rätt att reglera, eller förbjuda, tiggeri, kan misstänkliggöras för att vilja lämna sitt parti.

Staffan Danielsson (C)
https://mobile.twitter.com/staffand/status/1037583446468714497

Jahaja, då kan vi avskriva honom! Lät ju som en fullt möjlig kandidat, gör det hela än mer spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in