2018-09-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Bra gissning. Jag skrev Staffan Danielsson tidigare men Skyttedal är en lika bra gissning. Dessutom så var det ett (halv)tungt avhopp från KD till SD tidigare, nämligen Charlie Weimers flickvän som säkert är nära vän med Skyttedal. Charlie Weimers är Lars Adaktussons stabschef/politisk rådgivare i Bryssel.

I helvete heller att det är Skyttedal. https://twitter.com/skyttedal/status/1030819996006588421
Citera
2018-09-06, 01:50
Medlem
Eutopia95s avatar
Gustav Fridolin kanske har insett att Sverigedemokraterna har en bättre miljöpolitik.
Miljöpartiet hamnade på 3,6% i senaste YouGov och möjligheten finns att dom blir mindre än Alternativ för Sverige. Dom har kört hårt med Fridolin i debatterna senaste tiden men i kvällens debatt var han utbytt.
Citera
2018-09-06, 01:53
Medlem
Akb? Hon ville ju samarbeta med SD..
Citera
2018-09-06, 01:56
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troett
Nämnde honom i TS. Du tänker på Staffan Danielsson. Det är troligt. Tveksamt att man hade gjort en grej om det dock. Man kanske skulle kolla upp om han bor i Motalatrakten?

Vad är grejen menar du? Gjort ett inlägg på mynewsdesk? Jag tror vi blir besvikna.
Citera
2018-09-06, 01:57
Medlem
Kravmaskin2018s avatar
En politiker i alliansen som kan övertyga de borgerliga partierna att samarbeta med SD?
Senast redigerad av Kravmaskin2018 2018-09-06 kl. 02:00.
Citera
2018-09-06, 01:58
Medlem
Skyttedal som någon nämnde, vore det bästa som kunde hända SD (trots hennes historia av anti-SD uttalanden), men det är kanske inte så realistiskt tyvärr.
Citera
2018-09-06, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Vad är grejen menar du? Gjort ett inlägg på mynewsdesk? Jag tror vi blir besvikna.

Såhär skriver aftonbladet:
"Sverigedemokraterna skriver i ett pressmeddelande att Jimmie Åkesson imorgon torsdag kommer att presentera sin största värvning någonsin från ett annat riksdagsparti.

Uttalandet kommer att äga rum på ett torgmöte på Centrala stora torget i Motala klockan 12.00. "

Att man går ut med det 23:00 och presenterar personen under ett torgmöte i Motala tyder på att det är på väldigt kort varsel tänker jag.
Citera
2018-09-06, 02:02
Medlem
Göran Persson.
Citera
2018-09-06, 02:06
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Såhär skriver aftonbladet:
"Sverigedemokraterna skriver i ett pressmeddelande att Jimmie Åkesson imorgon torsdag kommer att presentera sin största värvning någonsin från ett annat riksdagsparti.

Uttalandet kommer att äga rum på ett torgmöte på Centrala stora torget i Motala klockan 12.00. "

Att man går ut med det 23:00 och presenterar personen under ett torgmöte i Motala tyder på att det är på väldigt kort varsel tänker jag.

Var inte citatet "ett av de största" eller liknande? Jag har inte läst pressreleasen om jag ska vara ärlig.
Citera
2018-09-06, 02:07
Medlem
Väldigt konstigt att de som förespråka öppna era hjärtan nu börjar vända kappan med vinden..
Citera
2018-09-06, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Var inte citatet "ett av de största" eller liknande? Jag har inte läst pressreleasen om jag ska vara ärlig.

Stämmer bra. Men hade man verkligen gjort en grej utav det där 3 dagar innan valdagen om det är nån okänd mupp?
Citera
2018-09-06, 02:12
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Stämmer bra. Men hade man verkligen gjort en grej utav det där 3 dagar innan valdagen om det är nån okänd mupp?

Vi vet om några timmar, men i slutet på en valrörelse gör partier allt för att blåsa upp saker och ting. Hade det varit en riktig dänga hade man kunnat formulera pressreleasen med betydligt större klipphängare.

Jag gissar att jag kommer behöva googla namnet när det blir offentligt. Tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in