2018-09-06, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easterman
Tycker det låter som hybris i mina öron. De flesta män tror jag vet sitt attraktionsvärde. Varför försöker du i te med någon som har det mått av attraktion som du anser dig ha i så fall?
Varför har inte männen samma hybris och är det inte jag och andra som försöker när det inte finns något, som bidrar till deras självuppskattning av högre värde?

Majoriteten av män, även många som ser bra ut eller inte har några större fel på utseende uppger att det inte är enkelt att hitta någon. Sexmissbrukare talar inte för alla män.

Jag blir ju för fan aldrig attraherad utan hamnar i relationer där JAG ensam försöker som in i helvete med allt för att bygga upp en stämning männen redan känner naturligt. Är det då verkligen mig det brister hos?
Citera
2018-09-06, 06:57
Medlem
Citat:
Jo, din inställning till killar verkar ju vara lite stukad för att uttrycka det milt så då förstår jag att det kan vara svårt, men många av oss är rätt okej människor om vi får en chans att visa det och det finns faktiskt såna som inte är helt porrskadade och hjärntvättade av stereotyp manlighet, kanske inte så många men de finns.

Jag har ingen allmän inställning om varken män eller kvinnor. Jag vill inte klumpa ihop människor genom att säga att alla män är si och alla kvinnor är så eftersom det inte stämmer. Vi är alla olika individer som fungerar på olika sätt.
Citera
2018-09-06, 08:45
Medlem
Citat:
Sen makulerad är väl den stora frågan om majoriteten inte är attraktiva, alltså fula i era ögon. Tror du att de alltid har varit det eller har den uppfattningen kommit i takt med att din brevkorg blivit större och större?

Hur kan 80 procent av de svenska männen anses vara för fula för att ens ges en chans. Har inte något ganska konstigt hänt då?

Jag tror du har missförstått det här med livet. Det är inte ett dugg konstigt att 80% av männen kan bedömas som oattraktiva, det är så vårat samspel har utvecklats till att fungera.

Att det blir tydligare nu är för att våran kultur tillåter det. Kvinnor måste inte hitta en man för att överleva här och nu.

Ur evolutionär synvinkel: Varför skulle en kvinna slösa nio månader som gravid, samt flera år med en bäbis, om hon blivit befruktad med gener som inte har visat sig framgångsrika i miljön. Hade det inte då varit naturligt att sträva efter att bära på ett barn med så anpassade gener som möjligt?

Nä livet är inte rättvist, naturen är inte rättvis
Citera
2018-09-06, 11:10
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Varför har inte männen samma hybris och är det inte jag och andra som försöker när det inte finns något, som bidrar till deras självuppskattning av högre värde?

Majoriteten av män, även många som ser bra ut eller inte har några större fel på utseende uppger att det inte är enkelt att hitta någon. Sexmissbrukare talar inte för alla män.

Jag blir ju för fan aldrig attraherad utan hamnar i relationer där JAG ensam försöker som in i helvete med allt för att bygga upp en stämning männen redan känner naturligt. Är det då verkligen mig det brister hos?

Fast du svarade ju inte på min fråga om du lyckas dejta folk som är lika snygga som du. För de flesta tjejer borde inte det vara någon större svårighet, med andra ord verkar det som att du siktar alldeles för långt över din egen nivå och behöver komma ner lite på jorden. Du säger ju själv att det inte finns något värt att ha och det är vad dejtingsajterna har lett till, tjejer som fått så sjukt mycket uppmätksamhet från killar ( antagligen många i deras egen skönhetsnivå) att de till slut tror att de kan ro hem vem som helst och sätta bo med. Många av tjejerna i fuckboysens ”harem” tror att att bara för att HAN vill ha dom i sängen så har de chans att fixa till en relation med honom. Men det är en illusion eftersom fuckboysen oftast har låga krav på sina många haremsdamer.
Så fungerar 80/20-regeln i praktiken. Är ni stolta över att 80 procent av er går runt hos 20 procent av killarna? Är det jämställdhet? Är det bra för feminismen att bli utnyttjad som en sexdocka.
Citera
2018-09-06, 11:23
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggLinus
Jag tror du har missförstått det här med livet. Det är inte ett dugg konstigt att 80% av männen kan bedömas som oattraktiva, det är så vårat samspel har utvecklats till att fungera.

Att det blir tydligare nu är för att våran kultur tillåter det. Kvinnor måste inte hitta en man för att överleva här och nu.

Ur evolutionär synvinkel: Varför skulle en kvinna slösa nio månader som gravid, samt flera år med en bäbis, om hon blivit befruktad med gener som inte har visat sig framgångsrika i miljön. Hade det inte då varit naturligt att sträva efter att bära på ett barn med så anpassade gener som möjligt?

Nä livet är inte rättvist, naturen är inte rättvis

Det är inte naturen, det är teknologin som har gått om naturen.
Citera
2018-09-06, 11:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
OK, sex som sex, vem man har det med är alltså irrelevant enligt dig?

Ja det finns ju människor som inte har mat på bordet eller tak över huvudet så därför bör män vara nöjda med att ha sex med flodhästar..
I trådstarten hävdar TS att majoriteten av alla killar inte får komma till alls eller väldigt sällan.
Om det beror på att de tjejer som vill ha sex med dem inte duger för dem, så är ju problemet att killarna är för kräsna. De nöjer sig inte med de tjejer de kan få och blir därför utan sex.
Ett rent lyxproblem.

För män som ingen kvinna öht bil ligga med är sexlösheten naturligtvis ett reellt problem.

Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Där har ni det, jag sa det.

Jag tror på fullaste allvar att detta påstående är sant, detta baserat på vad jag märker på universitet eller i min umgängeskrets.

En STOR del av killar får inget sex, men så här brukade det inte vara.

För bara 10 år sedan så var det annat, men nu för tiden så känner jag till så extremt många helt normala vanliga killar som ser helt vanlig ut, som inte får ett dugg.

Det är något som har hänt och jag vet inte vad.

När man säger detta, då kommer genast en hel drös med människor och säger: "neej nej detta är inte sant, se dig omkring!! de flesta killar har förhållanden och får sex eller hur?" ... nej ,det är inte sant, vissa killar är i förhållanden ja men många av dessa förhållanden är helt sexlösa och killen är undergiven och överkörd av tjejen.

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego.

Jag vidhåller därmed att den största delen av killar i dagens sverige inte får komma till, när dom väl får det så är det väldigt sällan. När dom väl får ett förhållande så har tjejen makten och dumpar ofta inom något år.

Tycker ni detta stämmer, inte, varför inte? Tror ni det är ett växande problem med manlig ensamhet och att bli utstött från samhället?

Jag märker fler och fler killar blir bittra, inklusive mig själv, det är något i hela atmosfären som förändrats de senaste åren, jag kan känna det tydligt.
Citera
2018-09-06, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
I trådstarten hävdar TS att majoriteten av alla killar inte får komma till alls eller väldigt sällan.
Om det beror på att de tjejer som vill ha sex med dem inte duger för dem, så är ju problemet att killarna är för kräsna. De nöjer sig inte med de tjejer de kan få och blir därför utan sex.
Ett rent lyxproblem.

För män som ingen kvinna öht bil ligga med är sexlösheten naturligtvis ett reellt problem.

Om du är nyfiken på hur en man skulle ha det på en dating sida så testa gärna göra en profil och ljug att du är man.Du kan gärna få en bild av mig bara hojta till så får du en ,men ärlighet berätta din upplevelse.
Citera
2018-09-06, 11:58
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurfiix
Om du är nyfiken på hur en man skulle ha det på en dating sida så testa gärna göra en profil och ljug att du är man.Du kan gärna få en bild av mig bara hojta till så får du en ,men ärlighet berätta din upplevelse.
Vad skulle det ge utöver det som är allmänt känt, menar du?

TS hävdar att en majoritet av män inte har sex öht eller väldigt sällan.
Mina inlägg var ett svar till en användare som klagade över att de kvinnor som var intresserade var för oattraktiva att ligga med. Det anser jag vara ett lyxproblem i sammanhanget.
Citera
2018-09-06, 12:19
Medlem
Mooons avatar
Klart att du inte ska ha sex med flodhästar, det skulle ju inte funka.

Men om du inte vill ha sex med en kvinna som du inte är attraherad av, vilket är helt förståeligt, varför ska då kvinnor förväntas ha sex med män som de inte anser vara attraktiva?

Det är vad många av trådarna handlar om i denna forumdel.

Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
OK, sex som sex, vem man har det med är alltså irrelevant enligt dig?

Ja det finns ju människor som inte har mat på bordet eller tak över huvudet så därför bör män vara nöjda med att ha sex med flodhästar..
Citera
2018-09-06, 12:24
Medlem
Citat:
Fast du svarade ju inte på min fråga om du lyckas dejta folk som är lika snygga som du. För de flesta tjejer borde inte det vara någon större svårighet, med andra ord verkar det som att du siktar alldeles för långt över din egen nivå och behöver komma ner lite på jorden. Du säger ju själv att det inte finns något värt att ha och det är vad dejtingsajterna har lett till, tjejer som fått så sjukt mycket uppmätksamhet från killar ( antagligen många i deras egen skönhetsnivå) att de till slut tror att de kan ro hem vem som helst och sätta bo med. Många av tjejerna i fuckboysens ”harem” tror att att bara för att HAN vill ha dom i sängen så har de chans att fixa till en relation med honom. Men det är en illusion eftersom fuckboysen oftast har låga krav på sina många haremsdamer.
Så fungerar 80/20-regeln i praktiken. Är ni stolta över att 80 procent av er går runt hos 20 procent av killarna? Är det jämställdhet? Är det bra för feminismen att bli utnyttjad som en sexdocka.
Jag är inte med män på min nivå. Förra killen tittade jag nyss på en bild av faktiskt i frågan, och jag skulle kanske inte träffat honom för det yttre när jag var lika gammal men absolut ser han bra ut när jag är äldre. Problemet blir att åldersskillnaden tar bort attraktionen. En kille lite över 20 måste ha väldigt manliga drag om en äldre kvinna som inte är så förtjust i gulligt sexuellt ska gå i gång rakt av. Jag vill nog ändå sätta honom rätt jämlikt. Killen innan, absolut inte!! Men jag är så förtjust i korta män som är normala i kroppsbyggnaden eller något sådant som han hade. Men definitivt utan tvekan under min nivå i utseende precis som 90-95 % av alla män jag träffat. Om jag tänder fler män än vad männen tänder kvinnorna, är jag den snyggaste av oss. Eftersom vissa haft defekta drag medan jag mer har små personliga drag, ligger jag över dem.

Jag är inte någon sexdocka och jag är kvinna och kan gå i god för att snyggare män, oftare uppträder bättre än dem utan utseende.

Relationer är inte efter männens villkor. Jag har brutit helt nu med förra efter någon månads lallande och önskar honom all lycka med att hitta någon som gillar eller accepterar en omogen man utan vilja. Vi hade kontakt dagligen mer eller mindre, i två månader och han försökte friendzona mig efter sex. Det är jag som inte pallar med någon som skriver o tar så lång tid att svara att jag glömt vad vi pratar om. Han tråkade ut mig och kunde inte tända mig, vad ska jag då med honom till? Jag vill ha män som är intressanta och roliga. Sådana som jag spontant blir glad av varje gång jag får ett meddelande, inte sitta och anstränga mig för att komma ihåg meningarna innan. Jag dejtar inte män för att få polare eller någon lös, obetydlig relation och jag är fan inte en knulldocka.

Gillar mitt åldrande men ska nog fylla linjerna i pannan med något och levla upp mig. Om de där 20% är så heta att 80% vill ha dem, vill jag nog helst kolla bland dem. Jag är singel, inte i koma. Jag är 35+ inte död. Ni män suger...

Så mycket internet. Kan ni inte börja googla hur man tillfredsställer kvinnor, uppvaktar dem osv istället för allt jävla trams som kommit efter millennieskiftet.
Senast redigerad av makullerad 2018-09-06 kl. 12:26.
Citera
2018-09-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Vad skulle det ge utöver det som är allmänt känt, menar du?

TS hävdar att en majoritet av män inte har sex öht eller väldigt sällan.
Mina inlägg var ett svar till en användare som klagade över att de kvinnor som var intresserade var för oattraktiva att ligga med. Det anser jag vara ett lyxproblem i sammanhanget.

Nej ja tänkte bara i största allmänhet om du ville veta, du behöver inte känns att jag hoppar på dig vill mer att brudar även ska förstå hur lätt ni har det.
Ofta ser man hur brudar nonchalerar , och säger är det så, gör så här, men men ja lyxproblem osv. Ja hur som helst gav bara en tanke. Ha en trevlig dag.
Citera
2018-09-06, 12:54
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurfiix
Nej ja tänkte bara i största allmänhet om du ville veta, du behöver inte känns att jag hoppar på dig vill mer att brudar även ska förstå hur lätt ni har det.
Ofta ser man hur brudar nonchalerar , och säger är det så, gör så här, men men ja lyxproblem osv. Ja hur som helst gav bara en tanke. Ha en trevlig dag.
Jag tog det inte dom ett påhopp. Mitt svar var heller inte menat som ett påhopp på dig.

Unga och attraktiva kvinnor har inga problem med att få uppmärksamhet på dejtingsiter, men det är inte lika lätt för fula och oattraktiva äldre kvinnor. Gör ett experiment och se vilken respons du får som ful, sliten och överviktig kvinna över 50. Jag kan lova dig att de inte översvämnas av mejl från män, så som unga och snygga kvinnor gör.

Ha en trevlig dag, du med
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Klart att du inte ska ha sex med flodhästar, det skulle ju inte funka.

Men om du inte vill ha sex med en kvinna som du inte är attraherad av, vilket är helt förståeligt, varför ska då kvinnor förväntas ha sex med män som de inte anser vara attraktiva?

Det är vad många av trådarna handlar om i denna forumdel.
Offerkoftan värmer för skönt för att vissa ska vissa ska vilja ta av den. Det blir jobbigt om man inte kan skylla allt på kvinnor eller på mamma och en taskig uppväxt eller på "samhället " osv.
Senast redigerad av DoraF 2018-09-06 kl. 12:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in