2018-09-06, 00:37
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Där har ni det, jag sa det.

Jag tror på fullaste allvar att detta påstående är sant, detta baserat på vad jag märker på universitet eller i min umgängeskrets.

En STOR del av killar får inget sex, men så här brukade det inte vara.

För bara 10 år sedan så var det annat, men nu för tiden så känner jag till så extremt många helt normala vanliga killar som ser helt vanlig ut, som inte får ett dugg.

Det är något som har hänt och jag vet inte vad.

När man säger detta, då kommer genast en hel drös med människor och säger: "neej nej detta är inte sant, se dig omkring!! de flesta killar har förhållanden och får sex eller hur?" ... nej ,det är inte sant, vissa killar är i förhållanden ja men många av dessa förhållanden är helt sexlösa och killen är undergiven och överkörd av tjejen.

Online dating är i stort sett helt kört, brudar som för 5 år sedan var normala och schyssta svarar nu för tiden inte ens, till och med RIKTIGT FETA OCH FULA TJEJER får enormt mycket uppmärksamhet och boostat ego.

Jag vidhåller därmed att den största delen av killar i dagens sverige inte får komma till, när dom väl får det så är det väldigt sällan. När dom väl får ett förhållande så har tjejen makten och dumpar ofta inom något år.

Tycker ni detta stämmer, inte, varför inte? Tror ni det är ett växande problem med manlig ensamhet och att bli utstött från samhället?

Jag märker fler och fler killar blir bittra, inklusive mig själv, det är något i hela atmosfären som förändrats de senaste åren, jag kan känna det tydligt.
Nä, bara att du och dina vänner inte får sex, eller killar på Flashback så är ni fortfarande i minoritet. De flesta män knullar. Trist om ni inte gör det. Dock är ni inte jättemånga i jämförelse.
Citera
2018-09-06, 00:55
Medlem
Jag vet bara att inte gillar något jag ser med kvinnor längre.
Det är feminismen säger jag.
Det är för konstigt och jobbigt så man blir inte kåt eller kär
och vill inte anstränga sig längre.
Citera
2018-09-06, 00:58
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Nä, bara att du och dina vänner inte får sex, eller killar på Flashback så är ni fortfarande i minoritet. De flesta män knullar. Trist om ni inte gör det. Dock är ni inte jättemånga i jämförelse.

Om tjejerna på Tinder tycker att 80 procent av killarna är fula så är det nog fler än du tror.
All uppmärksamhet ni får via sociala medier och dejting appar har gett er hybris. Många av fuckboysen på Tinder har ju långa listor på tjejer som de kan få hem lika lätt som en pizza, köttbitar att penetrera som duger i brist på annat.
Citera
2018-09-06, 01:04
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kgjj
Hur är det för en man då?

Det går inte att förklara för en kvinna som fortfarande lever i illusionen att hon är heterosexuell eftersom det inte finns något att jämföra med. Lite som att beskriva en färg för en blind. Först när du blir lesbisk kan du förstå.
Citera
2018-09-06, 01:10
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det går inte att förklara för en kvinna som fortfarande lever i illusionen att hon är heterosexuell eftersom det inte finns något att jämföra med. Lite som att beskriva en färg för en blind. Först när du blir lesbisk kan du förstå.
Beskriv bara hur det är utan att fokusera på mig och hur du tror att jag är och vad du tror att jag förstår. Det finns andra som läser också.
Citera
2018-09-06, 01:33
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kgjj
Beskriv bara hur det är utan att fokusera på mig och hur du tror att jag är och vad du tror att jag förstår. Det finns andra som läser också.

Borde inte det vara något av det första en feminist lär sig. Vi behöver kvinnor för att bli mjukare, då snackar jag inte bara sex. En man som aldrig umgås med kvinnor blir hård, nollställd, tappar sin lekfullhet, blir mer fantasilös, lite mer zombielik och i längden lite mer könlös och i slutänden impotent. Det här handlar inte enbart om sex. Vi behöver det feminina för att balansera upp det maskulina.
Men det kanske är såna män ni vill ha förutom fuckboysen då, lite mer lättkontrollerade och passiva.
Citera
2018-09-06, 02:02
Medlem
Kgjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easterman
Borde inte det vara något av det första en feminist lär sig. Vi behöver kvinnor för att bli mjukare, då snackar jag inte bara sex. En man som aldrig umgås med kvinnor blir hård, nollställd, tappar sin lekfullhet, blir mer fantasilös, lite mer zombielik och i längden lite mer könlös och i slutänden impotent. Det här handlar inte enbart om sex. Vi behöver det feminina för att balansera upp det maskulina.
Men det kanske är såna män ni vill ha förutom fuckboysen då, lite mer lättkontrollerade och passiva.
Tack för din input.

Det skulle vara trevligt om kulturstrateg kunde svara.
Citera
2018-09-06, 02:08
Medlem
Citat:
Om tjejerna på Tinder tycker att 80 procent av killarna är fula så är det nog fler än du tror.
All uppmärksamhet ni får via sociala medier och dejting appar har gett er hybris. Många av fuckboysen på Tinder har ju långa listor på tjejer som de kan få hem lika lätt som en pizza, köttbitar att penetrera som duger i brist på annat.
Även om majoriteten av män inte är attraktiva så måste man ändå ta någon utan attraktionskraft om man vill träffa någon. Om man dejtar över nätet. Jag tror att det är stor orsak till att män påstår att så många kvinnor bara vill ligga. Det vill de inte men de känner ingenting för killen o drar vidare.

Jag har inte känt attraktion till någon av dem jag träffat från nätet under alla år. De däremot verkar anse att de är det naturligt för mig och andra. Sedan heter det att de inte kan få någon, ja mer än när fulla brudar stöter på dem. Alkohol sätter som bekant systemet ur spel genom att höja testosteron och dopamin liksom gör det svårt att fokusera, blicken irrar så pass mycket att ett mindre attraktivt ansikte vinner på att den andra är full, helt enkelt.
Citera
2018-09-06, 03:12
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Även om majoriteten av män inte är attraktiva så måste man ändå ta någon utan attraktionskraft om man vill träffa någon. Om man dejtar över nätet. Jag tror att det är stor orsak till att män påstår att så många kvinnor bara vill ligga. Det vill de inte men de känner ingenting för killen o drar vidare.

Jag har inte känt attraktion till någon av dem jag träffat från nätet under alla år. De däremot verkar anse att de är det naturligt för mig och andra. Sedan heter det att de inte kan få någon, ja mer än när fulla brudar stöter på dem. Alkohol sätter som bekant systemet ur spel genom att höja testosteron och dopamin liksom gör det svårt att fokusera, blicken irrar så pass mycket att ett mindre attraktivt ansikte vinner på att den andra är full, helt enkelt.

Så du kan alltså inte hitta någon som är lika snygg som du själv, eller räcker inte det, eller hur menar du? En kille vill inte någon som är fulare än han själv när det kommer till förhållanden.
Jag har aldrig bjudit ut någon som inte attraherat mig utseendemässigt. Skulle kännas falskt.
Citera
2018-09-06, 03:17
Medlem
Citat:
Så du kan alltså inte hitta någon som är lika snygg som du själv, eller räcker inte det, eller hur menar du? En kille vill inte någon som är fulare än han själv när det kommer till förhållanden.
Jag har aldrig bjudit ut någon som inte attraherat mig utseendemässigt. Skulle kännas falskt.
Jag är inte supersnygg men absolut har jag högre attraktionskraft som kvinna, än vad männen jag träffar har som män. De är som mest söta. Själv vill jag inte ha någon som inte bryr sig om att behålla mig eftersom han tror att han är värd bättre än vad jag är.
Citera
2018-09-06, 03:27
Medlem
eastermans avatar
Sen makulerad är väl den stora frågan om majoriteten inte är attraktiva, alltså fula i era ögon. Tror du att de alltid har varit det eller har den uppfattningen kommit i takt med att din brevkorg blivit större och större?

Hur kan 80 procent av de svenska männen anses vara för fula för att ens ges en chans. Har inte något ganska konstigt hänt då?
Citera
2018-09-06, 03:34
Medlem
eastermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Jag är inte supersnygg men absolut har jag högre attraktionskraft som kvinna, än vad männen jag träffar har som män. De är som mest söta. Själv vill jag inte ha någon som inte bryr sig om att behålla mig eftersom han tror att han är värd bättre än vad jag är.
Tycker det låter som hybris i mina öron. De flesta män tror jag vet sitt attraktionsvärde. Varför försöker du i te med någon som har det mått av attraktion som du anser dig ha i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in