2018-09-06, 01:05
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nej. SlajmTime har inte gjort någon bra bild över FP. Däremot har hen indirekt påstått sig ha skapat en sådan bild genom att ej citera den användare som är den som verkligen har gjort bilden.
Kallas väl bedrägligt beteende. Undrar om det är förenligt med reglerna här på FB?

Titta noga på bilden i nederkant. Där finns signaturen tillhörande den som ursprungligen postade bilden.

Ära den som äras bör!

Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag har varit borta från tråden ett tag, och så är det här det första jag ser när jag går in i den för att kolla.
Tack.
Det är ju verkligen ingen stor grej, men ändå trist när andra mer eller mindre snor det man gör. Tur att det då finns Flashbackare med huvudet på skaft

Vad har ni fått det ifrån att LimeTime påstått att hen gjort bilden? Det är Rosamund som missuppfattat det så. LimeTime länkade endast till bilden:

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Citat:
Nu har den här diskussionen pågått en hel dag. Det är utrett sedan länge i tråden var kroppen låg. Du kan omöjligt ha varit på platsen.
Här är en bild som visar hur det ser ut med planket och stängslet vid fyndplatsen:

https://minfil.com/m7a9E9e0be

Så Limetime har inte, såvitt jag kan se, tagit åt sig av äran för att ha skapat den bilden.
Citera
2018-09-06, 01:24
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Eller också ville hon ge SD en sista chans att tillbringa tid med barnen innan han blir inlåst...

Så du menar att hon vet att SD är skyldig
och ändå lämnar honom ensam med deras barn?!
Citera
2018-09-06, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad har ni fått det ifrån att LimeTime påstått att hen gjort bilden? Det är Rosamund som missuppfattat det så. LimeTime länkade endast till bilden:

Så Limetime har inte, såvitt jag kan se, tagit åt sig av äran för att ha skapat den bilden.

Precis, Rosamund uppfattade det så eftersom det var så det var meningen att det skulle uppfattas. Tycker du inte att det om inte annat hör till någon form av hyfs och kutym att man redogör för källan till en bild som man postar, när den alltså är skapad av någon annan på forumet?
Man kan väl fråga sig varför/hur det kom sig att Lime 'glömde' detta?

Om det 'faller bort' går det ju bra att editera.

Bakgrunden var ju också så att jag ifrågasatte en postare som påstod sig ha varit på FP och postade bilden, MED källa.
Sedan mer eller mindre kopierade Lime min frågeställning/invändning till samme postare och 'råkade' då även också välja att posta samma bild, då helt utan att nämna vem som gjort den.
Jag tackade då, ironiskt, Lime för den fina bilden som hen hade gjort. Lime valde, av någon anledning, att inte svara på det.🤔
Och när sedan Rosamund påtalar att Lime har gjort en bra bild så väljer Lime åter att tiga still.

Sedan skrev jag att Lime indirekt, enligt mitt förmenande, tagit åt sig äran för bilden genom att helt enkelt utelämna vem som gjort den.
Senast redigerad av Rubar 2018-09-06 kl. 02:23. Anledning: han bytt till hen
Citera
2018-09-06, 02:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Precis, Rosamund uppfattade det så eftersom det var så det var meningen att det skulle uppfattas. Tycker du inte att det om inte annat hör till någon form av hyfs och kutym att man redogör för källan till en bild som man postar, när den alltså är skapad av någon annan på forumet?
Man kan väl fråga sig varför/hur det kom sig att Lime 'glömde' detta?

Om det 'faller bort' går det ju bra att editera.

Bakgrunden var ju också så att jag ifrågasatte en postare som påstod sig ha varit på FP och postade bilden, MED källa.
Sedan mer eller mindre kopierade Lime min frågeställning/invändning till samme postare och 'råkade' då även också välja att posta samma bild, då helt utan att nämna vem som gjort den.
Jag tackade då, ironiskt, Lime för den fina bilden som hen hade gjort. Lime valde, av någon anledning, att inte svara på det.🤔
Och när sedan Rosamund påtalar att Lime har gjort en bra bild så väljer Lime åter att tiga still.

Sedan skrev jag att Lime indirekt, enligt mitt förmenande, tagit åt sig äran för bilden genom att helt enkelt utelämna vem som gjort den.

Jag tycker då inte att man tar åt sig äran bara för att man delar en bild utan att säga vem som har gjort den. Men vi tycker väl olika.
Citera
2018-09-06, 07:10
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Det här är nog bara ett litet missförstånd. Den sista burken, finalen, är inte nummer sju utan en avslutande burk nummer åtta som man kan räkna fram om man tagit de sju svåra burkarna. Antagligen så ligger den helt nära parkeringsplatsen som är angiven som lämplig start för turen. Den är också korrekt nätloggad av de båda personer som står efter på remsan, koden till cachen står på loggremsan.

Min gissning är snarast att våra huvudpersoner verkligen varit ute och loggat på plats, men att man blivit osams vid detta tillfälle vilket gjort att nätloggarna uteblivit eller fördröjts.

Väldigt hemliga personer som inte vill vara med på bild. Någon som känner de verkliga personerna bakom geo-nicken P**sm* (o, i ,e ) S*na1949 ( i )?
Citera
2018-09-06, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Driver du med mig, eller är det din tur att köra samma ifrågasättande igen, fast jag har svarat väldigt tydligt?

Jag ska inte komma med några personangrepp mot dig och er, det klara ni av bra själva.

Skriver exet, och skriver partnern. Tror du att det är samma person?
Poängen var nog att den ena förlät Du vid otrohet, den andra som var otrogen skriver Du att känslorna försvann...
Tror alla förstod att det inte är samma person Du skriver om.
Citera
2018-09-06, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tror inte de hade en ömsesidig kärlekshistoria 2018. En ville mer än den andra. Det finns inga spår av SD på hennes frekventa och öppna inlägg på socialamedia. Utom tummetott inlägget där hon snarare visade förakt och där han svarade med att skära bort henne, på ett demonstratibt sätt, ur sin bild. Skulle de ha en relation fanns inga skäl att smyga med den. HD hade flyttat och skilsmässoansökan var inlämnad. LW geocachade och reste med andra, mest med gode vännen AL som tog med henne till fjällen och efter skadorna hon fick där drog henne i pulka. Hon hade dessutom sagt att hon inte var intresserad av en relation. Men jag har inte mer info än er andra, utan bygger detta på uppgifter tråden och sociala medier.
Jag tycker Lena hade en stark anledning att hålla kontakt med SD hemlig. Vem vill visa att man har någon som helst kontakt med en man som man själv anmält till polisen två ggr? Detta vet nog både barn och kompisar om...
Citera
2018-09-06, 07:39
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tycker Lena hade en stark anledning att hålla kontakt med SD hemlig. Vem vill visa att man har någon som helst kontakt med en man som man själv anmält till polisen två ggr? Detta vet nog både barn och kompisar om...
Och SD var nog heller inte intresserad med att flagga om att de träffades ensamma om han samtidigt hade intentionen att lappa ihop det med HD. Till och med för en inbiten geocachare så kan det nog finnas saker som är viktigare än att logga en cache.
Citera
2018-09-06, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Och SD var nog heller inte intresserad med att flagga om att de träffades ensamma om han samtidigt hade intentionen att lappa ihop det med HD. Till och med för en inbiten geocachare så kan det nog finnas saker som är viktigare än att logga en cache.
Håller med Dig... båda hade nog svårt att hålla sig från varandra, trots alla omständigheter.
Ps såg att tjackarn tagit semester en månad... ds
Citera
2018-09-06, 07:55
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Väldigt hemliga personer som inte vill vara med på bild. Någon som känner de verkliga personerna bakom geo-nicken P**sm* (o, i ,e ) S*na1949 ( i )?

Det är iofs inte ovanligt - eller för den delen konstigt - att geocachare väljer att inte skylta med foton och uppgifter om sina "riktiga" liv på forumet. (Undantaget är snarare SD, LW, ML, JH som skriver väldigt mycket om sina privatliv på geocacheloggarna).

Hursomhelst, så skrev LW om när hon lärde känna P**sm* och S*n*1949 och deras möte ägde, intressant nog, rum den 28 mars 2018 (dvs. två dagar innan SD's "bakdaterade" Nordsjö-loggar):

Senast redigerad av GilGrissom82 2018-09-06 kl. 07:59.
Citera
2018-09-06, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Mot kvinnor man har kärleksrelation med kan man inte vara två personligheter, svärmorsdrömmen och demonen. I relationen kommer den senare alltid fram är ju det jag säger! Det är i relationer med kvinnor män inte kan ha två olika motsatta personligheter.

Ja, jag borde veta och om ni kunde sluta ifrågasätta sådana här saker kunde vi kanske ha kommit något vart med det här fallet, om vi slagit våra kloka huvuden ihop istället för att använda knytnävarna.
Om kvinnorna MGM umgås med är två helt olika personligheter så är det väl inte helt osannolikt att han beter sig olika gentemot de två. Den ena ifrågasätter den andra kanske inte gör det...
Citera
2018-09-06, 08:39
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
LimeTime har gjort en bra bild på platsen och markerat ut exakt fyndstället, hur staket och bullerplank går m.m. Har du inte sett den?

Bilden är inte gjord av mig. Den är postad tidigare i tråden av DilsNacke. Jag postade om bilden men den är inte min. Ber om ursäkt för förvirringen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in