Citat:
Ursprungligen postat av
Netherworld
Vad har ni fått det ifrån att LimeTime påstått att hen gjort bilden? Det är Rosamund som missuppfattat det så. LimeTime länkade endast till bilden:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Så Limetime har inte, såvitt jag kan se, tagit åt sig av äran för att ha skapat den bilden.
Precis, Rosamund uppfattade det så eftersom det var så det var meningen att det skulle uppfattas. Tycker du inte att det om inte annat hör till någon form av hyfs och kutym att man redogör för källan till en bild som man postar, när den alltså är skapad av någon annan på forumet?
Man kan väl fråga sig varför/hur det kom sig att Lime 'glömde' detta?
Om det 'faller bort' går det ju bra att editera.
Bakgrunden var ju också så att jag ifrågasatte en postare som påstod sig ha varit på FP och postade bilden, MED källa.
Sedan mer eller mindre kopierade Lime min frågeställning/invändning till samme postare och 'råkade' då även också välja att posta samma bild, då helt utan att nämna vem som gjort den.
Jag tackade då, ironiskt, Lime för den fina bilden som hen hade gjort. Lime valde, av någon anledning, att inte svara på det.🤔
Och när sedan Rosamund påtalar att Lime har gjort en bra bild så väljer Lime åter att tiga still.
Sedan skrev jag att Lime indirekt, enligt mitt förmenande, tagit åt sig äran för bilden genom att helt enkelt utelämna vem som gjort den.