2018-09-05, 20:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Nej det framkom inte. De bekanta var lite tagna på sängen över hans sätt. Men inte negativt. Skönt att han tog initiativet att prata tyckte de.

På frågan vad de tror om SD som GM så var deras första spontana svar "absolut inte" m3n eftersom tiden gått har de ändrat uppfattning och har sagt att han (och HD) är lite "konstiga och hemliga" av sig. (Innan detta ens hände alltså..)

Har fått samma svar som dig från personer i SD:s närhet.
Att han är ”speciell, ”konstig” en del blir obekväma i hans närhet.
Dessa egenskaper gör en inte till mördare men ville bara dela att fler har den uppfattningen.
Citera
2018-09-05, 20:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har inte sagt att man kan vara som två olika personer med två olika kvinnor. Utan tvärtom har man bara en sann sida som visar sig förr eller senare, på mer eller mindre sätt. Det går inte alltid till misshandel men kontrollbehovet märks ändå av.
Därför kan inte en genomsnäll omtänksam man vara en kontrollerande misshandlare helt plötsligt. Så stora svängar finns inte i en personlighet såvida den ena bara är en fasad, men det märks ändå av efter ett tag i mannens alla kärleksförhållanden, dock kanske inte på lika sätt.

Nej, ingen förälder förlorar vårdnad om barn enbart på grund av skälig misstanke för mord om det inte finns något annat att anmärka på i deras föräldraskap.

Då missförstod jag dig.
Då är vi ense.
Citera
2018-09-05, 20:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det där vet jag inte om jag håller med dig om?
Läser du verkligen psykologi??
Har på nära håll sett en man som utåt sett, mot sin familj, kollegor, vänner var svärmorsdrömmen nr 1. Alla beskrev honom som otroligt trevlig, social och hjälpsam.
Mot sin sambo var han allt annat än en svärmorsdröm. Kontrollerande, otroligt svartsjuk, psykisk misshandlare, enstaka gånger fysisk misshandlare.

Så din teori om att en man inte kan ha två olika sidor mot kvinnor stämmer inte.
Konstigt att du generaliserar så.
Du som är påläst i ämnet.

Mot kvinnor man har kärleksrelation med kan man inte vara två personligheter, svärmorsdrömmen och demonen. I relationen kommer den senare alltid fram är ju det jag säger! Det är i relationer med kvinnor män inte kan ha två olika motsatta personligheter.

Ja, jag borde veta och om ni kunde sluta ifrågasätta sådana här saker kunde vi kanske ha kommit något vart med det här fallet, om vi slagit våra kloka huvuden ihop istället för att använda knytnävarna.
Citera
2018-09-05, 21:15
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Mot kvinnor man har kärleksrelation med kan man inte vara två personligheter, svärmorsdrömmen och demonen. I relationen kommer den senare alltid fram är ju det jag säger! Det är i relationer med kvinnor män inte kan ha två olika motsatta personligheter.

Ja, jag borde veta och om ni kunde sluta ifrågasätta sådana här saker kunde vi kanske ha kommit något vart med det här fallet, om vi slagit våra kloka huvuden ihop istället för att använda knytnävarna.

Okej jag läste ditt inlägg fel!
Ber om ursäkt 🙏🏻
Då är din slutsats att troligtvis har SD varit på samma sätt mot HD som han verkar ha varit mot Lena?
Citera
2018-09-05, 21:15
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Jag förstår inte riktigt varför det du säger ifrågasätts. Jag tycker det låter rimligt.
Citera
2018-09-05, 21:21
Medlem
Liberty75s avatar
Som flera andra här har skrivit så undrar man ju varför LW skulle ge sig ut så sent och utan att låsa dörren. Antagligen tänkte hon bara stå utanför huset och prata med vem-det-nu-var för att inte störa barnen. I ett sådant fall hade man knappast tagit på sig så mycket, kanske bara en tröja och tofflor. Men av någon anledning har de sedan börjat vandra ner mot planket. (Varför?) När det förslaget kom upp tycker man ju att hon borde vänt tillbaka, hämtat nycklarna. Och låst. Kanske även att hon ville ta mer kläder på sig.

Hade LW varit förbannad på SD, om vi leker med tanken, och han hade gått iväg och hon efter - varför skulle han gått den vägen? Hade han inte vänt hemåt istället?

Och om SD varit förbannad på henne, varför gick hon inte bara in och stängde dörren igen? Skulle hon verkligen följt med en ilsken SD om han föreslagit att de skulle gå in i mörkret i buskarna? Låter inte så troligt.

Tycker fortfarande det är märkligt hur de "landade" nere vid planket och hur jag än tänker får jag inte riktigt ihop det.
Citera
2018-09-05, 21:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag förstår inte riktigt varför det du säger ifrågasätts. Jag tycker det låter rimligt.

Det är helt rimligt!
Det är vi (jag iaf) som missförstod Rosamund i ett tidigare inlägg.
Och jag ber också om ursäkt.
Citera
2018-09-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vill egentligen inte spekulera om det men jag tror att hon, för sin egen framtids skull, vill gå vidare. De kommer väl ändå att fortsätta som vänner. Förutsatt då att inte MGM faktiskt är GM.

Vet vi något om Sillen, är det hennes nya partner?
Citera
2018-09-05, 21:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller att HD är gärningspersonen.

Jag tycker inte ett dugg synd om henne.
Hon lämnade sina barn med SD hela semestern
medan hon var ute och geocachade.

Det tyder på en mycket självupptagen person.

Eller också ville hon ge SD en sista chans att tillbringa tid med barnen innan han blir inlåst...
Citera
2018-09-05, 21:40
Medlem
Rosamunds avatar
Tack alla, nu blev jag ju riktigt rörd av dessa fina ursäkter. Det är säkert mitt fel också att det missförstås ibland då det inte är lätt att förklara djupare saker på rätt sätt med begränsad språkkunskap.

Till flixa81: Ja, jag skulle vilja veta hur SD varit mot HD, om han visat några tendenser till kontroll och svartsjuka där också. (Mycket troligt)
Citera
2018-09-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mirdidjul66
När allt kommer upp på yta så kommer jag att har rätt, SD är den som dödade LW - LW och JH hade en relation, HD lämnade SD och LW ville inget mer med SD som nu förlorat sin älskarinna och sin fru , och är nu helt själv , blev för mycket och han dödade LW.
Odds : 1.05 på det..

Åtminstone trodde SD att LW och JH hade en relation, utifrån att han inte stannade och letade utan åkte vidare till Norge tror jag det dock inte.
Citera
2018-09-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Har fått samma svar som dig från personer i SD:s närhet.
Att han är ”speciell, ”konstig” en del blir obekväma i hans närhet.
Dessa egenskaper gör en inte till mördare men ville bara dela att fler har den uppfattningen.

Det pratas om att några kände sig tvingade att krama SD fast de inte ville och kände sig obekväma med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in