2018-09-05, 22:04
Medlem
Citat från Rosamumd:
Nej, ingen förälder förlorar vårdnad om barn enbart på grund av skälig misstanke för mord om det inte finns något annat att anmärka på i deras föräldraskap.[/quote]

Min kommentar:
Jag tycker inte det är så ”enbart” att vara skäligen misstänkt för mord. Man förvägras inresa till USA men har rätt att ha vårdnaden om hjälplösa barn.
Citera
2018-09-05, 22:07
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller att HD är gärningspersonen.

Jag tycker inte ett dugg synd om henne.
Hon lämnade sina barn med SD hela semestern
medan hon var ute och geocachade.

Det tyder på en mycket självupptagen person.
Eller så tog HD igen för alla år som SD har varit ute på egen hand och geocachat medan hon tillbringat all tid med barnen.
Säger inte att det är så men att det mycket vi inte vet. Vi vet tex inte heller hur HD mår, hon kanske är kanske helt förstörd efter allt som hänt.
Jag vet av egen erfarenhet att har man en gång råkat ut för utmattningsdepression så är det svårt att komma tillbaka till samma stresstålighet som innan nånsin igen och den situationen som blivit runt henne hade nog tagit knäcken på de flesta...
Därmed inte sagt att jag håller henne som helt osannolik som GM
Citera
2018-09-05, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Som flera andra här har skrivit så undrar man ju varför LW skulle ge sig ut så sent och utan att låsa dörren. Antagligen tänkte hon bara stå utanför huset och prata med vem-det-nu-var för att inte störa barnen. I ett sådant fall hade man knappast tagit på sig så mycket, kanske bara en tröja och tofflor. Men av någon anledning har de sedan börjat vandra ner mot planket. (Varför?) När det förslaget kom upp tycker man ju att hon borde vänt tillbaka, hämtat nycklarna. Och låst. Kanske även att hon ville ta mer kläder på sig.

Hade LW varit förbannad på SD, om vi leker med tanken, och han hade gått iväg och hon efter - varför skulle han gått den vägen? Hade han inte vänt hemåt istället?

Och om SD varit förbannad på henne, varför gick hon inte bara in och stängde dörren igen? Skulle hon verkligen följt med en ilsken SD om han föreslagit att de skulle gå in i mörkret i buskarna? Låter inte så troligt.

Tycker fortfarande det är märkligt hur de "landade" nere vid planket och hur jag än tänker får jag inte riktigt ihop det.

Kanske var LW ute på en 'prata-ut-promenad' med GM och ankom plankhörnan/FP från det andra hållet och det var där allt spårade ut?
Att dörren var olåst kan ju ha berott på att barnen var hemma hos LW.
Citera
2018-09-05, 22:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Citat från Rosamumd:
Nej, ingen förälder förlorar vårdnad om barn enbart på grund av skälig misstanke för mord om det inte finns något annat att anmärka på i deras föräldraskap.

Min kommentar:
Jag tycker inte det är så ”enbart” att vara skäligen misstänkt för mord. Man förvägras inresa till USA men har rätt att ha vårdnaden om hjälplösa barn.[/quote]

Det är inte min personliga åsikt utan hur Socialförvaltningen tänker, vad jag vet.
Citera
2018-09-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det finns sannolika skäl att misstänka att SD har tagit sig till Nordsjöns ön och skrivit i loggarna efter mordet. Det ser även ut som att de två efterkommande loggarna är skrivna av samma person med samma penna. Titta på färg, bläckets tjockhet och tryck mot papperet. Ser helt klart ut som att en och samma person fyllt i detta.

Efter efterloggen kommer kanske fängelsebloggen...?

Det här är nog bara ett litet missförstånd. Den sista burken, finalen, är inte nummer sju utan en avslutande burk nummer åtta som man kan räkna fram om man tagit de sju svåra burkarna. Antagligen så ligger den helt nära parkeringsplatsen som är angiven som lämplig start för turen. Den är också korrekt nätloggad av de båda personer som står efter på remsan, koden till cachen står på loggremsan.

Min gissning är snarast att våra huvudpersoner verkligen varit ute och loggat på plats, men att man blivit osams vid detta tillfälle vilket gjort att nätloggarna uteblivit eller fördröjts.
Citera
2018-09-05, 22:30
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kanske var LW ute på en 'prata-ut-promenad' med GM och ankom plankhörnan/FP från det andra hållet och det var där allt spårade ut?
Att dörren var olåst kan ju ha berott på att barnen var hemma hos LW.

Hur menar du "från andra hållet"? Tänker du att de kom från det hållet där planket slutar?

Jag skulle ju gissat att LW blev dödad på sidan som vetter mot bostadsområdet men då blir det ologiskt att skriken hördes över planket till motsatta sidan av motorvägen. Så de måste i alla fall ha gått på motorvägssidan. Var FP nära platsen där man rundar slutet av bullerplanket eller var det en bit in?
Citera
2018-09-05, 22:31
Medlem
Citat:
Vet vi något om Sillen, är det hennes nya partner?
Vet massor om honom och det är inte hennes partner.
Citera
2018-09-05, 22:39
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Hur menar du "från andra hållet"? Tänker du att de kom från det hållet där planket slutar?

Jag skulle ju gissat att LW blev dödad på sidan som vetter mot bostadsområdet men då blir det ologiskt att skriken hördes över planket till motsatta sidan av motorvägen. Så de måste i alla fall ha gått på motorvägssidan. Var FP nära platsen där man rundar slutet av bullerplanket eller var det en bit in?

LimeTime har gjort en bra bild på platsen och markerat ut exakt fyndstället, hur staket och bullerplank går m.m. Har du inte sett den?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-05 kl. 22:45. Anledning: La in länk
Citera
2018-09-05, 22:47
Medlem
Citat:
Men den loggen 30/3 verkar vara efterkonstruerad, vilket gör honom extremt suspekt. Säkert bygger SD sitt försvar nu på att de fortfarande umgicks, och försöker bortförklara tekniska fynd. Hjälp honom inte! Tidigt sade han (vis ombud i tråden) att de inte haft ngn kontakt sedan 2017- så varför skulle han nu vara svartsjuk? Men efter att ha konfronterats med både SMS och tekniska spår har han ändrat historien och låtit påskina att de fortfarande träffades. Smart, men hoppas polisen är smartare.
Dels så motsäger resonemanget sig själv, men vad jag reagerar på är SMS? Vart har det framkommit?
Citera
2018-09-05, 22:49
Medlem
Citat:

Jag uttryckte mig lite slarvigt. Menar att LW (och GM) kanske var ute på en lite längre promenad i kvarteren och ankom FP från Rättarevägen som går längst med E18/20; att de ankom 'hörnet'/där Rättarevägen då (från det hållet) svänger upp höger 90 grader mot LW:s bostad. Alltså där planket slutar, där man kan gå runt planket.
FP var väl en liten bit in runt/bakom planket.

Vet inte om det blev klarare. Kanske notknapparens karta kan visualisera min tanke:

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här kan man se hur nära de bor varandra:

(klicka på siffermarkörerna så kommer text upp)

https://kartor.eniro.se/?c=59.290617,15.181561&z=16&d={%22m%22:[[59.292156,15.188255,%22ex%20p%C3%A5%20en%20%C3%A5t erv%C3%A4ndsgr%C3%A4nd%22,0],[59.28888,15.186453,%22FP%22,0],[59.289488,15.184575,%22LWs%20bostad%22,0],[59.290217,15.184232,%22HD%22,0],[59.292353,15.181732,%22SD%22,0],[59.293038,15.181442,%22UW%22,0]]}&q=%22f%C3%A4rdesmansgatan%2045%20%C3%B6rebro%22; geo

Citera
2018-09-05, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vad säger ni, blir det någon skilsmässa om tio dagar?

Den 15:e september går halvårsfristen ut för SD och HD’s ansökan om äktenskapsskillnad.

Själv är jag beredd att satsa en liten slant på att HD fått nog av sin otrogne karl.

Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Vill egentligen inte spekulera om det men jag tror att hon, för sin egen framtids skull, vill gå vidare. De kommer väl ändå att fortsätta som vänner. Förutsatt då att inte MGM faktiskt är GM.

Jag vill nog vara med om det vadet i sä fall.... (inte att dom skiljs, utan att hon fått nog).
Dom umgås väldigt mycket för att vara på väg ifrån varandra.

Jag fick en aha upplevelse. Dom/hon kan ju ha skilt sig för att gifta om sig senare, om dom hittar tillbaka till varandra (läs satt hon får tillbaka tilliten till honom efter otroheten).
Då skulle dom gifta sig med en annan vigselförrättare.
Citera
2018-09-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Vet massor om honom och det är inte hennes partner.

Ok, tack. Jag funderade på det eftersom de semestrade ihop. Någon har tidigare skrivit att hon har en ny partner. Hade ju isåfall varit rimligt semestra med denne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in