2018-09-05, 23:01
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
LimeTime har gjort en bra bild på platsen och markerat ut exakt fyndstället, hur staket och bullerplank går m.m. Har du inte sett den?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Tack Rosamund, så snällt. Jag har följt tråden sporadiskt och blir liksom helt trött ibland när jag ser hur mycket som skrivits och så mycket av allt som är - ursäkta mig här - mestadels "tjafs". Så det där postades nog när jag var inne i en trötthetsperiod
Citera
2018-09-05, 23:02
Medlem
Citat:
LimeTime har gjort en bra bild på platsen och markerat ut exakt fyndstället, hur staket och bullerplank går m.m. Har du inte sett den?

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Nej. SlajmTime har inte gjort någon bra bild över FP. Däremot har hen indirekt påstått sig ha skapat en sådan bild genom att ej citera den användare som är den som verkligen har gjort bilden.
Kallas väl bedrägligt beteende. Undrar om det är förenligt med reglerna här på FB?

Titta noga på bilden i nederkant. Där finns signaturen tillhörande den som ursprungligen postade bilden.

Ära den som äras bör!
Citera
2018-09-05, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dels så motsäger resonemanget sig själv, men vad jag reagerar på är SMS? Vart har det framkommit?

Eller var det kanske bara uppgifter om någon form av kommunikation, tror rentav du rättat mig förut😉
Citera
2018-09-05, 23:03
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jag uttryckte mig lite slarvigt. Menar att LW (och GM) kanske var ute på en lite längre promenad i kvarteren och ankom FP från Rättarevägen som går längst med E18/20; att de ankom 'hörnet'/där Rättarevägen då (från det hållet) svänger upp höger 90 grader mot LW:s bostad. Alltså där planket slutar, där man kan gå runt planket.
FP var väl en liten bit in runt/bakom planket.

Vet inte om det blev klarare. Kanske notknapparens karta kan visualisera min tanke:

Tack, tack! Då förstår jag hur du tänker. Tja, allt är ju möjligt. Ibland känns det dock som allt är omöjligt.
Citera
2018-09-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Som flera andra här har skrivit så undrar man ju varför LW skulle ge sig ut så sent och utan att låsa dörren. Antagligen tänkte hon bara stå utanför huset och prata med vem-det-nu-var för att inte störa barnen. I ett sådant fall hade man knappast tagit på sig så mycket, kanske bara en tröja och tofflor. Men av någon anledning har de sedan börjat vandra ner mot planket. (Varför?) När det förslaget kom upp tycker man ju att hon borde vänt tillbaka, hämtat nycklarna. Och låst. Kanske även att hon ville ta mer kläder på sig.

Hade LW varit förbannad på SD, om vi leker med tanken, och han hade gått iväg och hon efter - varför skulle han gått den vägen? Hade han inte vänt hemåt istället?

Och om SD varit förbannad på henne, varför gick hon inte bara in och stängde dörren igen? Skulle hon verkligen följt med en ilsken SD om han föreslagit att de skulle gå in i mörkret i buskarna? Låter inte så troligt.

Tycker fortfarande det är märkligt hur de "landade" nere vid planket och hur jag än tänker får jag inte riktigt ihop det.
Varför måste han promt ta till höger utanför LW:s hem för att gå hem. Han kan väl lika gärna ta åt vänster och gå vägen runt radhusen..
Citera
2018-09-05, 23:07
Medlem
Citat:
Nej. SlajmTime har inte gjort någon bra bild över FP. Däremot har hen indirekt påstått sig ha skapat en sådan bild genom att ej citera den användare som är den som verkligen har gjort bilden.
Kallas väl bedrägligt beteende. Undrar om det är förenligt med reglerna här på FB?

Titta noga på bilden i nederkant. Där finns signaturen tillhörande den som ursprungligen postade bilden.

Ära den som äras bör!

NilsDacke och nedladdat av rikspolisstyrelsen.
Citera
2018-09-05, 23:11
Medlem
Citat:
Jag vill nog vara med om det vadet i sä fall.... (inte att dom skiljs, utan att hon fått nog).
Dom umgås väldigt mycket för att vara på väg ifrån varandra.

Jag fick en aha upplevelse. Dom/hon kan ju ha skilt sig för att gifta om sig senare, om dom hittar tillbaka till varandra (läs satt hon får tillbaka tilliten till honom efter otroheten).
Då skulle dom gifta sig med en annan vigselförrättare.

Morbid humor, men kanske behövligt
Citera
2018-09-05, 23:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Ära den som äras bör!

Oj, är DilsNacke signatur på den som gjort bilden? Trodde det var området nedanför som kallades så. Då får vi tacka hen för bilden.
Citera
2018-09-05, 23:22
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Varför måste han promt ta till höger utanför LW:s hem för att gå hem. Han kan väl lika gärna ta åt vänster och gå vägen runt radhusen..

Jo, det kan han förstås göra. Om LW hängt sig på honom och krävt ett svar eller en reaktion, så kan han naturligtvis gått överstyr nere vid kröken och dragit in henne i buskaget. Tycker ändå det är lite märkligt att GM (eller GK) fått henne runt planket. (Om vi utgår från att FP är mordplats).
Citera
2018-09-05, 23:47
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Jag vill nog vara med om det vadet i sä fall.... (inte att dom skiljs, utan att hon fått nog).
Dom umgås väldigt mycket för att vara på väg ifrån varandra.

Jag fick en aha upplevelse. Dom/hon kan ju ha skilt sig för att gifta om sig senare, om dom hittar tillbaka till varandra (läs satt hon får tillbaka tilliten till honom efter otroheten).
Då skulle dom gifta sig med en annan vigselförrättare.
Kanske bäst med en manlig vigselförrättare denna gång för säkerhet skull Men det kanske räknas som könsdiskriminering att kräva sånt? Det var inte det de tänkt att göra i USA då? LAX känns väldigt avigt att åka till om man skulle dit de skulle. De kanske tänkte passera Vegas på vägen?
Senast redigerad av Linxieloo 2018-09-05 kl. 23:51.
Citera
2018-09-06, 00:00
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Dels så motsäger resonemanget sig själv, men vad jag reagerar på är SMS? Vart har det framkommit?
Först beskrevs det bara som en "digital kontakt", vilket (av bl.a. mig) översattes till "sms eller chatt". Framgick av senare inlägg att det handlade om en chatt:
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen.
Senast redigerad av Draifos 2018-09-06 kl. 00:17.
Citera
2018-09-06, 00:26
Medlem
Citat:

Ära den som äras bör!
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
NilsDacke och nedladdat av rikspolisstyrelsen.
Citat:
Oj, är DilsNacke signatur på den som gjort bilden? Trodde det var området nedanför som kallades så. Då får vi tacka hen för bilden.
Jag har varit borta från tråden ett tag, och så är det här det första jag ser när jag går in i den för att kolla.
Tack.
Det är ju verkligen ingen stor grej, men ändå trist när andra mer eller mindre snor det man gör. Tur att det då finns Flashbackare med huvudet på skaft
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in