2018-09-05, 17:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
SDs egna ord i sin geocachelog tyder på att de träffades en dryg månad innan mordet iaf. Jag ser ingen anledning att han skulle ljuga offentligt om det ifall han är oskyldig.
Ja, de var ju ute på cachejakt den 30/3 2018. Men finns det inga andra uppgifter alls?
Citera
2018-09-05, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ett exempel är när du skrev att alla dina känslor
försvann för det ex när hen var otrogen.
För att sedan skriva att din partner varit otrogen
men du förlät hen.

Du ändrar dig hela tiden för att passa din agenda för dagen
och för damage control när du blir ifrågasatt.
Driver du med mig, eller är det din tur att köra samma ifrågasättande igen, fast jag har svarat väldigt tydligt?

Jag ska inte komma med några personangrepp mot dig och er, det klara ni av bra själva.

Skriver exet, och skriver partnern. Tror du att det är samma person?
Citera
2018-09-05, 18:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Driver du med mig, eller är det din tur att köra samma ifrågasättande igen, fast jag har svarat väldigt tydligt?

Jag ska inte komma med några personangrepp mot dig och er, det klara ni av bra själva.

Skriver exet, och skriver partnern. Tror du att det är samma person?

Jag har inte sett något svar.
Tror att det är borttaget.

Vad är det som gör att känslorna dör för den ena
medan du förlåter den andra?
Låter lika inkonsekvent som dina inlägg här.
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-05 kl. 18:11.
Citera
2018-09-05, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ok. Vet du om SD och LW ens träffades själva någon gång det senaste året? Och vad är det i så fall som tyder på att de så sent som 2018 skulle haft en sådan här kärleksrelation som du vill antyda?

Jag tror inte de hade en ömsesidig kärlekshistoria 2018. En ville mer än den andra. Det finns inga spår av SD på hennes frekventa och öppna inlägg på socialamedia. Utom tummetott inlägget där hon snarare visade förakt och där han svarade med att skära bort henne, på ett demonstratibt sätt, ur sin bild. Skulle de ha en relation fanns inga skäl att smyga med den. HD hade flyttat och skilsmässoansökan var inlämnad. LW geocachade och reste med andra, mest med gode vännen AL som tog med henne till fjällen och efter skadorna hon fick där drog henne i pulka. Hon hade dessutom sagt att hon inte var intresserad av en relation. Men jag har inte mer info än er andra, utan bygger detta på uppgifter tråden och sociala medier.
Citera
2018-09-05, 18:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Apropos att vilja mer än den andra. Till sina vänner o bekanta som skrivit i tråden, bla filttoffla, har SD sagt att han och HD jobbade på äktenskapet, dock var det ingen av dessa som hört detta från HD. Sedan finns en ansökan om skilsmässa inlämnad så sent som i mars vilket motsäger ett ”ihoplappande”. Min tolkning är att han inte klarar att erkänna för omvärlden att han faktiskt är lämnad. Kanske rasade hans grandiosa självbild och lämnade ett stort svart hål. Jag tycker synd om HD. Funderar på om man verkligen har rätt till delad vårdnad under tiden som man ingår som skäligen misstänkt i en mordutredning?

Det har jag glömt/missat.
Kanske ändå inte så dumt att vi diskuterar och ältar om allt på nytt. Det kommer fram andra saker ibland i tredje/fjärde vändan .

Om det stämmer som filttoffla säger, att ingen hört HD säga att hon önskade jobba på äktenskapet kan det vara ett tecken på att detta inte stämmer. Behöver dock inte vara det.

Man funderar lite på den USA resa som de (?) gjorde tillsammans. Vet vi att HD åkte med? kanske är det svärföräldrarna som också vill att allt ska vara bra? SD kanske har varit och övertygat dom?

Och jag tänker att hur mycket du än tror på din man om att han är oskyldig, kommer nog en tanke då och då om att; tänk om. Tänk om...
Jag tänker som du. Att det är synd om HD. Tror faktiskt att även om hon är ganska övertygad om SDs oskuld (säger hon), anar hon nog hur det ligger till. Hon kan ha någon slags förnekelse. En slags självbevarelsedrift.

Som jag tidigare sagt; jag tror inte att en starkt kontrollerande person blir en helt annan i ett annat förhållande. Självklart är varje förhållande unikt, och sidan behöver inte vara lika tydlig i alla situationer. Men när personen blir pressad, klarar inte han att kontrollera sig. Tror även att en partner som är van att hantera denna kontrollerande person, kan ha varit utsatt både en och två gånger. Jag tror inte som Rosamund, att man är som två helt olika personer med två olika kvinnor. Sidan finns där, även om den ena partnern kanske inte triggar kontrollbehovet lika hårt.

I nuläget är det nog bäst för HD att ligga väldigt lågt. Mer pressad situation än denna är kanske svår att tänka sig?

Jag vet inte, men har lite svårt att tro att man skulle kunna förlora vårdnaden om man inte har en dom? Det vore ju också förskräckligt.
Citera
2018-09-05, 18:07
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, de var ju ute på cachejakt den 30/3 2018. Men finns det inga andra uppgifter alls?

Du frågade ju: "Vet du om de ens träffades själva någon gång det senaste året? "
Citera
2018-09-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
SDs egna ord i sin geocachelog tyder på att de träffades en dryg månad innan mordet iaf. Jag ser ingen anledning att han skulle ljuga offentligt om det ifall han är oskyldig.

Men den loggen 30/3 verkar vara efterkonstruerad, vilket gör honom extremt suspekt. Säkert bygger SD sitt försvar nu på att de fortfarande umgicks, och försöker bortförklara tekniska fynd. Hjälp honom inte! Tidigt sade han (vis ombud i tråden) att de inte haft ngn kontakt sedan 2017- så varför skulle han nu vara svartsjuk? Men efter att ha konfronterats med både SMS och tekniska spår har han ändrat historien och låtit påskina att de fortfarande träffades. Smart, men hoppas polisen är smartare.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-09-05 kl. 18:18.
Citera
2018-09-05, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Vad säger ni, blir det någon skilsmässa om tio dagar?

Den 15:e september går halvårsfristen ut för SD och HD’s ansökan om äktenskapsskillnad.

Själv är jag beredd att satsa en liten slant på att HD fått nog av sin otrogne karl.
Ja man vet aldrig..Återstår att se.
Citera
2018-09-05, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har jag glömt/missat.
Kanske ändå inte så dumt att vi diskuterar och ältar om allt på nytt. Det kommer fram andra saker ibland i tredje/fjärde vändan .

Om det stämmer som filttoffla säger, att ingen hört HD säga att hon önskade jobba på äktenskapet kan det vara ett tecken på att detta inte stämmer. Behöver dock inte vara det.

Man funderar lite på den USA resa som de (?) gjorde tillsammans. Vet vi att HD åkte med? kanske är det svärföräldrarna som också vill att allt ska vara bra? SD kanske har varit och övertygat dom?

Och jag tänker att hur mycket du än tror på din man om att han är oskyldig, kommer nog en tanke då och då om att; tänk om. Tänk om...
Jag tänker som du. Att det är synd om HD. Tror faktiskt att även om hon är ganska övertygad om SDs oskuld (säger hon), anar hon nog hur det ligger till. Hon kan ha någon slags förnekelse. En slags självbevarelsedrift.

Som jag tidigare sagt; jag tror inte att en starkt kontrollerande person blir en helt annan i ett annat förhållande. Självklart är varje förhållande unikt, och sidan behöver inte vara lika tydlig i alla situationer. Men när personen blir pressad, klarar inte han att kontrollera sig. Tror även att en partner som är van att hantera denna kontrollerande person, kan ha varit utsatt både en och två gånger. Jag tror inte som Rosamund, att man är som två helt olika personer med två olika kvinnor. Sidan finns där, även om den ena partnern kanske inte triggar kontrollbehovet lika hårt.

I nuläget är det nog bäst för HD att ligga väldigt lågt. Mer pressad situation än denna är kanske svår att tänka sig?

Jag vet inte, men har lite svårt att tro att man skulle kunna förlora vårdnaden om man inte har en dom? Det vore ju också förskräckligt.

Precis, vilken mardröm för HD, men jag tycker att hon ändå ska fullfölja sin skilsmässa, om hon vill ha ett gott råd av mig .
Citera
2018-09-05, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag tror inte de hade en ömsesidig kärlekshistoria 2018. En ville mer än den andra. Det finns inga spår av SD på hennes frekventa och öppna inlägg på socialamedia. Utom tummetott inlägget där hon snarare visade förakt och där han svarade med att skära bort henne, på ett demonstratibt sätt, ur sin bild. Skulle de ha en relation fanns inga skäl att smyga med den. HD hade flyttat och skilsmässoansökan var inlämnad. LW geocachade och reste med andra, mest med gode vännen AL som tog med henne till fjällen och efter skadorna hon fick där drog henne i pulka. Hon hade dessutom sagt att hon inte var intresserad av en relation. Men jag har inte mer info än er andra, utan bygger detta på uppgifter tråden och sociala medier.
"En ville mer än den andra"..det var väl så det uttalades i tidningarna i samband med att SD blev häktad..
Citera
2018-09-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
"En ville mer än den andra"..det var väl så det uttalades i tidningarna i samband med att SD blev häktad..

Precis och statistiskt sätt borde det inte vara LW som ville mer. Däremot har många försökt framställa henne som en sexgalen, mansslukerska. Det spelar också SD rakt i händerna. Kan vara så att många i omgivningen faktiskt har trott på den bild han har spridit, manipulationens mästare. Ett oskyldigt offer för en sammansvärjning hos polisen...
Citera
2018-09-05, 18:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ja, "en av parterna ville mer än den andra". Men då syftade ju polisen på bilbråket 2017:
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/lena-vigde-sin-misstankte-mordare-pa-hans-brollop/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in