Citat:
Ursprungligen postat av
flashbackfollower
Apropos att vilja mer än den andra. Till sina vänner o bekanta som skrivit i tråden, bla filttoffla, har SD sagt att han och HD jobbade på äktenskapet, dock var det ingen av dessa som hört detta från HD. Sedan finns en ansökan om skilsmässa inlämnad så sent som i mars vilket motsäger ett ”ihoplappande”. Min tolkning är att han inte klarar att erkänna för omvärlden att han faktiskt är lämnad. Kanske rasade hans grandiosa självbild och lämnade ett stort svart hål. Jag tycker synd om HD. Funderar på om man verkligen har rätt till delad vårdnad under tiden som man ingår som skäligen misstänkt i en mordutredning?
Det har jag glömt/missat.
Kanske ändå inte så dumt att vi diskuterar och ältar om allt på nytt. Det kommer fram andra saker ibland i tredje/fjärde vändan

.
Om det stämmer som filttoffla säger, att ingen hört HD säga att hon önskade jobba på äktenskapet kan det vara ett tecken på att detta inte stämmer. Behöver dock inte vara det.
Man funderar lite på den USA resa som de (?) gjorde tillsammans. Vet vi att HD åkte med? kanske är det svärföräldrarna som också vill att allt ska vara bra? SD kanske har varit och övertygat dom?
Och jag tänker att hur mycket du än tror på din man om att han är oskyldig, kommer nog en tanke då och då om att; tänk om. Tänk om...
Jag tänker som du. Att det är synd om HD. Tror faktiskt att även om hon är ganska övertygad om SDs oskuld (säger hon), anar hon nog hur det ligger till. Hon kan ha någon slags förnekelse. En slags självbevarelsedrift.
Som jag tidigare sagt; jag tror inte att en starkt kontrollerande person blir en helt annan i ett annat förhållande. Självklart är varje förhållande unikt, och sidan behöver inte vara lika tydlig i alla situationer. Men när personen blir pressad, klarar inte han att kontrollera sig. Tror även att en partner som är van att hantera denna kontrollerande person, kan ha varit utsatt både en och två gånger. Jag tror inte som Rosamund, att man är som två helt olika personer med två olika kvinnor. Sidan finns där, även om den ena partnern kanske inte triggar kontrollbehovet lika hårt.
I nuläget är det nog bäst för HD att ligga väldigt lågt. Mer pressad situation än denna är kanske svår att tänka sig?
Jag vet inte, men har lite svårt att tro att man skulle kunna förlora vårdnaden om man inte har en dom? Det vore ju också förskräckligt.