Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Nej, jag är liberal. Men om SD:are överväger att rösta på AfS för att det förefaller nytt och fräscht avråder jag dem från det:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Varför ägna massa energi åt att förmå människor att inte rösta på AfS om du ändå inte tror att de kommer attrahera väljare?

Sedan, varför bör invandringsmotståndare ta råd från en liberal hur man ska rösta? Vore som att vänstermänniskor tog råd från SD:are huruvida man ska rösta på S eller V.
Citera
2018-09-05, 22:51
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Tack för den gratisreklamen Kanal 5.

Exakt-mannen gick från en mem till nationell tv på några veckor.

Ja, det var kul att se! De sände ju klipp från återvandringsturnen! Detta är ett fall för all uppmärksamhet är bra uppmärksamhet
Citera
2018-09-05, 22:53
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Nej, jag är liberal. Men om SD:are överväger att rösta på AfS för att det förefaller nytt och fräscht avråder jag dem från det:

(FB) Röst på AfS eller SD - hur tänker ni?

Det du länkar till är ju helt opartiskt och en mycket subjektiv bild på det hela, du är som du säger libertarian, nämn det i början av ditt inlägg så ovetandes folk förstår din "demokratiska" agenda. Du försöker upplysa, men faller pladask på citatet nedan, hur får du det till att Jeff Ahl stödjer NMR?? Han sa ju precis det motsatta och jag som oparisk försår exakt vad han menar, man kan endast ifrågasätta hans trovärdigthet ifall han INTE svarade liknande om t.ex islamistisk extrimism. Minuspoäng till dig.

Citat:
@Jeff_Ahl Hej. Stämmer det att du sagt att du inte tar avstånd från Nordiska motståndsrörelsen? Nordfront tog bort sin artikel om det.

Jeff Ahl (AfS)‏ @Jeff_Ahl Jul 29

Replying to @hejjaghetermoha

Jag tar inte avstånd från något parti. I en demokrati står man upp för sitt parti och dess politik, varför ska jag ta avstånd från andra partier?
Citera
2018-09-05, 22:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Otippat att en liberal uppmanar människor att inte rösta på ett fosterländskt sinnat parti...

Jag skrev att de väljare som tvekar mellan SD och AfS bör välja SD. Anser du att SD inte är ett "fosterländskt sinnat parti"?
Citera
2018-09-05, 22:57
Medlem
Citat:
Jag skrev att de väljare som tvekar mellan SD och AfS bör välja SD. Anser du att SD inte är ett "fosterländskt sinnat parti"?

Det är ju klart att du som liberal föredrar om människor röstar på ett liberalare parti.

SD är enligt mig inget fosterländskt sinnat parti. Helt klart ett steg i rätt riktning, men når inte ända fram.
Citera
2018-09-05, 22:57
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
En frivillig återvandringspolitik bekostat och uppmuntrat av vårt stora bistånd hade varit bättre än att tvångsavisa de som faktiskt är medborgare. Också större chans att länder tar emot dem om de kommer frivilligt.

En miljon per individ skulle få många att återvända hem eller flytta till ett tredje land. Då kan 40 000 skickas bort/hem varje år för vårt 40 miljardersbistånd. Men den budgeten skulle man kunna dubbla till 80 miljarder och 80 000 individer eftersom det är en win win situation för Sverige och de som får bidraget. SD:s frivilliga återvandringsbudget är dock på tok för liten.

Eller så slutar regeringen rulla tummarna och bestämmer sig för att skicka ut alla illegala, kriminella och bidragsberoende.

Svenska skattebetalare ska inte behöva stå för så höga kostnader, bara för att något skäggbarn har ljugit sig till ett uppehållstillstånd.
Senast redigerad av robotgura 2018-09-05 kl. 23:04.
Citera
2018-09-05, 22:59
Medlem
Citat:
Tack för den gratisreklamen Kanal 5.

Exakt-mannen gick från en mem till nationell tv på några veckor.

Hur ser man dessa inslag?
Citera
2018-09-05, 23:00
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelloEnjoy
Hur ser man dessa inslag?

https://www.dplay.se/program/breaking-news

Ungefär 5 minuter in i programmet.
Citera
2018-09-05, 23:12
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:

Eller så slutar regeringen rulla tummarna och bestämmer sig för att skicka ut alla illegala, kriminella och bidragsberoende.

Svenska skattebetalare ska inte behöva stå för så höga kostnader, bara för att något skäggbarn har ljugit sig till ett uppehållstillstånd.

Förresten vad tycker du om följande till Sverige hyllande låt?

Kanske något för AFS att spela i pauserna/före talen.
Citera
2018-09-05, 23:14
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
@Jeff_Ahl Hej. Stämmer det att du sagt att du inte tar avstånd från Nordiska motståndsrörelsen? Nordfront tog bort sin artikel om det.

Jeff Ahl (AfS)‏ @Jeff_Ahl Jul 29

Replying to @hejjaghetermoha

Jag tar inte avstånd från något parti. I en demokrati står man upp för sitt parti och dess politik, varför ska jag ta avstånd från andra partier?

Tag lärdom av Jeff Ahl. Dom här kraven på ständigt avståndstagande är judeliberalers sätt att leda in politiska motståndare i fållan och måla in dem i ett hörn. Det är precis det dom lyckats göra med Jimmie som ska utesluta alla och ta avstånd från allting när judeliberalerna blåser i sina antisemitism- nazism- eller andra moralkakevisselpipor.

Om man ser detta och vet att inte låta sig ledas in i fållan kan liberaler av alla slag stå och meta utan mask gång på gång på gång utan att lyckas få någon nationalist på kroken. Det slutar bara med "men vore det inte antisemitism?" och den undrande smileyn - men det är stopp där för tar vi inte självmant första steget in i cuck-fållan kan dom inte fortsätta knuffa. Och då blir det ingenting kvar.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-09-05 kl. 23:18.
Citera
2018-09-05, 23:14
Medlem
Citat:
Om du lyssnat på något av Jeff Ahls tal vet du mycket väl var han står när det gäller islamistisk extremism. Det behöver ingen tidning fråga om.

Det är den iögonfallande frånvaron av ett avståndstagande från nazism och rasism som jag kritiserar, inte bara hos Ahl utan hos AfS i stort. Den kritiken är relevant, precis som kritiken mot vissa muslimska politiker som inte tydligt tagit avstånd från islamistisk extremism är relevant.

Som Jan Olof Bengtsson påpekade på sin blogg måste alla partier dra ideologiska gränslinjer, och det är extra viktigt för ytterkantspartier som vill vinna politisk legitimitet och väljarnas förtroende:

https://janolofbengtsson.com/2018/08/15/om-ideologisk-gransdragning/

Nej, det är cuck-fasoner att ta massa avstånd hela tiden.

Jeff Ahl vinner på att inte cucka. De enda som blir sura är människor som du själv som ändå aldrig hade röstat på AfS.
Citera
2018-09-05, 23:16
Medlem
RealMcGoys avatar
Citat:
Om du lyssnat på något av Jeff Ahls tal vet du mycket väl var han står när det gäller islamistisk extremism. Det behöver ingen tidning fråga om.

Det är den iögonfallande frånvaron av ett avståndstagande från nazism och rasism som jag kritiserar, inte bara hos Ahl utan hos AfS i stort. Den kritiken är relevant, precis som kritiken mot vissa muslimska politiker som inte tydligt tagit avstånd från islamistisk extremism är relevant.

Som Jan Olof Bengtsson påpekade på sin blogg måste alla partier dra ideologiska gränslinjer, och det är extra viktigt för ytterkantspartier som vill vinna politisk legitimitet och väljarnas förtroende:

https://janolofbengtsson.com/2018/08/15/om-ideologisk-gransdragning/

Nej inte alls. Själva poängen med AfS är att de INTE är mellanmjölk och säger vad en stor del av befolkningen tycker och är rakt fram med sitt budskap. Att du sedan vill concern-trolla AfS till en SD kopia är rätt puckat - ingen köper det.

AfS och partiets framgångar är ju svaret på SD's liberalisering som många starkt ogillar (mig själv inkluderad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in