Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 19:01
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
FI rasar till 0,6%. I spalten övrigt kanske även MED och PP sjunker.
Det är uppenbart att de gör det. Med och Pp är döda.
Citera
2018-09-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ny Yougov, från idag!

https://www.metro.se/artikel/yougov-sista-m%C3%A4tningen-inf%C3%B6r-valet-s%C3%A5-ligger-partierna-till

"Övriga" 4.8%

Nu är det dax att vi tar AfS till riksdagen på söndag. Alla man ur huse på söndag!!!!

Riktigt tråkigt att det inte blev någon särredovisning. Inte ens en ökning bland övriga fick vi. Nåja, man får väl ta opinionsundersökningarna med en nypa salt. AfS har fortfarande goda möjligheter att komma in på söndag. Det positiva med undersökningen är att Sveriges mest skadliga parti ligger under gränsen.
Citera
2018-09-04, 19:06
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Riktigt tråkigt att det inte blev någon särredovisning. Inte ens en ökning bland övriga fick vi. Nåja, man får väl ta opinionsundersökningarna med en nypa salt. AfS har fortfarande goda möjligheter att komma in på söndag. Det positiva med undersökningen är att Sveriges mest skadliga parti ligger under gränsen.

Äsch, sluta misströsta. AfS kommer in om alla som sett "Återvandringsturnén" och läst här går och röstar mangrant på söndag. På med finkavajen och rösta med ett leende. Jag är övertygad om att AfS fixar det här. Det händer ett paradigmskifte nu. Jag tror vi kommer få se historia skrivas på söndag.
Citera
2018-09-04, 19:06
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Det är uppenbart att de gör det. Med och Pp är döda.

Tidigare hade Katerinamagasin och Nyheter Idag en banner högst upp på deras hemsidor med reklam för MED. Idag är dessa banners borta... kanske säger något om MED.

"Borta är bra men borta banners är bäst" säger jag.
Citera
2018-09-04, 19:07
Medlem
Förtidsröstade idag. Tog med mig en bunt med AfS valsedlar ifall det inte fanns några, men till min överraskning så fanns det ordentligt med valsedlar där redan vid de andra partiernas Samlade på mig en bunt med andra partiers valsedlar också. En invandrarkvinna med kraftig brytning säger bakom mig då jag sträcker mig efter Vänsterpartiets valsedlar: "vem fan röstar på Vänsterpartiet?"
Citera
2018-09-04, 19:08
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ja! Dom särredovisas till 0.6%; "Övriga ändå på 4.8%". Inse!!!

Hur länge särredovisas partier fast dom är under gränsen som var 2%?
Jag vill se under övriga!!!!!
Citera
2018-09-04, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease

Lite synd, men bättre att fokusera på det man kan påverka: att övertala (framförallt) Sverigedemokrater att stödrösta på AfS. Och det lär de ha lättare att göra med YouGovs starka SD-siffra!
Citera
2018-09-04, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
FI rasar till 0,6%. I spalten övrigt kanske även MED och PP sjunker.
PP går mot noll. MED, ett skrivbordsparti, hade lite flyt i somras, nu hörs de inte alls. Deras enda tillgångar är NyheterIdag och Katerine Janusch. Det räcker kanske till 0,5%. Övriga småpartier underviktas, så det ser mycket lovande ut. Det är fyra hela dagar kvar av valrörelsen. MP och KD ut. AfS 4-7% SD 26-28%.
Citera
2018-09-04, 19:12
Medlem
robotguras avatar
Citat:

Hon menade ju på valnatten.
Citera
2018-09-04, 19:15
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:

Men INSE själv din självgoda nolla, personen undrade om Fi kommer att särredovisas under valvakan i tv. (Och ja, Fi får egen stapel då.)
Citera
2018-09-04, 19:17
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Men INSE själv din självgoda nolla, personen undrade om Fi kommer att särredovisas under valvakan i tv. (Och ja, Fi får egen stapel då.)

Ja men min självgoda jävla nolla, jag skiter väl i Fi på valnatten. Din jävla fjant.
Citera
2018-09-04, 19:18
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Hon menade ju på valnatten.

Haha. Jaha, vafan. Ett missförstånd kostar jag gärna på mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in