Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 10:08
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det där tror jag inte stämmer, har du något exempel?

FOI-rapporten. Enligt denna så har AfS och SD stöd av 29 respektive 47 procent av alla bottar som uttrycker partipolitiska sympatier (s. 6). De båda har starkt stöd också bland genuina konton.

https://www.foi.se/report-search/pdf?fileName=D%3A%5CReportSearch%5CFiles%5Ca5c7713 6-7eb4-44db-ac7e-a335752ca1b2.pdf

(Observera att bot här inte nödvändigtvis är en robot/algoritm.)
Citera
2018-09-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Jasså, inte ens Kasselstrands egna taktik duger för er. AfS till riksdag och SD till kommun och landsting. Nåväl, jag får väl sluta hänga här.

Det är en sak att rösta på SD i Kommun och landsting eftersom det inte finns något annat men att som dig lägga sin röst på SD i riksdagsvalet med motiveringen att det är en pik mot 7klövern, ett parti som gör allt i sin makt för att bli en del av 7klövern, en del av etablissemanget.

Om du är ute efter en pik. Nu har vi AfS, större pik kan du inte hitta och dessutom för första gången på mycket länge så har vi ett parti som faktiskt sätter Sverige och svenska folket främst.
Citera
2018-09-08, 10:11
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Ja precis, det är FOI-terminologin jag använder. Håller med om att på en teknisk nivå har Uvell en poäng, men FOI-rapportens syfte är inte att undersöka om/vilken teknologi som ligger bakom AfS och SD:s dominans på Twitter.

Min poäng var att AfS-dominansen på Twitter ger en så grovt felaktig bild av opinionen. Sedan spelar det mindre roll om någon manuellt loggar in på tio konton för att RT:a (typ 50 klick), eller om han använder någon form av automatiserat verktyg (tio klick) för att göra det samma.

Nämns inget om det i rapporten heller. Man har inte ens bemödat att undersöka så många som tio konton i rapporten.

Men vill du köra vidare på dina spekulationer, för all del gör det.

Dina inlägg har iallafall för det mesta diskussionsvärde tillskillnad för nattens spammande.
Citera
2018-09-08, 10:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
FOI-rapporten. Enligt denna så har AfS och SD stöd av 29 respektive 47 procent av alla bottar som uttrycker partipolitiska sympatier (s. 6). De båda har starkt stöd också bland genuina konton.

https://www.foi.se/report-search/pdf?fileName=D%3A%5CReportSearch%5CFiles%5Ca5c7713 6-7eb4-44db-ac7e-a335752ca1b2.pdf

(Observera att bot här inte nödvändigtvis är en robot/algoritm.)
Jag såg ditt svar ovan.

Jag följer AfS och jag kan inte se att de får så mycket "gilla" och retweets, men såklart måste man vara medveten om fenomenet när man hänger på sociala medier...
Citera
2018-09-08, 10:12
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rajnfelt
Naturligtvis så fattar väl dem flesta att återvandringen mm aldrig kommer genomföras. Men det kommer bli fruktansvärt obekvämt för dem övriga korrupta landsförrädarna i 7-klövern när AFS ställer dem till svars i talarstolen om förfallet i Sverige dem ställt till med.

Genom att försämra villkoren drastiskt så kan AfS och SD göra det förmånligt att resa tillbaka till hemländerna. Det finns många demokratiska sätt att göra detta på. AfS förespråkar en sund nationalism som även tilltalar invandrare. Sverige åt svenskarna, Irak åt irakier osv...Det mest akuta är dock att stoppa islamisering och ökande gängkriminalitet och där kommer det inte vara lika frivilligt.
Citera
2018-09-08, 10:15
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Nämns inget om det i rapporten heller. Man har inte ens bemödat att undersöka så många som tio konton i rapporten.

Men vill du köra vidare på dina spekulationer, för all del gör det.

Dina inlägg har iallafall för det mesta diskussionsvärde tillskillnad för nattens spammande.

Nej precis, det nämns inget om det i rapporten, vilket var min poäng. Rapportens syfte är inte att undersöka vilken teknik som använts, och just därför diskuterar man inte det.

Edit: Antagligen är det också väldigt svårt för en utomstående att undersöka vilken typ av programvara som använts för postningar. Dräller av botar på Twitter (främst typ porreklam), så till och med Twitter själva verkar ju ha svårt.
Senast redigerad av Troian 2018-09-08 kl. 10:27.
Citera
2018-09-08, 10:18
Medlem
Nycticoraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Det är en sak att rösta på SD i Kommun och landsting eftersom det inte finns något annat men att som dig lägga sin röst på SD i riksdagsvalet med motiveringen att det är en pik mot 7klövern, ett parti som gör allt i sin makt för att bli en del av 7klövern, en del av etablissemanget.

Har inte sagt något om SD till riksdagen. Svarade direkt på någons fråga om hur han/hon inte ville rösta SD i landsting och kommun.

AfS 2022 menar jag som en naturlig följd, och då kan man köra AfS race hela vägen utan att bry sig om vissa individer i andra partier.
Senast redigerad av Nycticorax 2018-09-08 kl. 10:22.
Citera
2018-09-08, 10:22
Medlem
Vryzass avatar
Oj, här har man fått en god natts sömn och ser att Sverigedemokraterna fått fullständig panik efter gårdagen.

Valfinalen var verkligen en monumental succé från början till slut.
Citera
2018-09-08, 10:24
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Jasså, inte ens Kasselstrands egna taktik duger för er. AfS till riksdag och SD till kommun och landsting. Nåväl, jag får väl sluta hänga här.

Röstade faktiskt AfS/SD/SD men efter Mattias Karlssons fylleinlägg om AfS valfinal kommer jag ändra till AfS/blankt/blankt imorgon

Klart partiledaren måste uppvisa sammarbetsvilja (något Karlsson, Jomshof och Åkesson borde lära sig av) och all respekt till honom för det men jag är inte partiledare så jag ser det inte som nödvändigt att visa upp någon sammarbetsvilja. Jag kan lika gärna uttrycka mitt missnöje med SD och dess politik när jag får chansen.
Citera
2018-09-08, 10:25
Medlem
Citat:
Har inte sagt något om SD till riksdagen. Svarade direkt på din fråga om hur du inte ville rösta SD i landsting och kommun.

AfS 2022 menar jag som en naturlig följd, och då kan man köra AfS race hela vägen utan att bry sig om vissa individer i andra partier.

Okej, då missförstod jag nog dina intentioner. Trodde du var ännu en i raden av SDare som härjat i tråden den senaste tiden. Jag har själv röstat på SD i kommun och landsting så jag har full förståelse för alla som gör så.
Citera
2018-09-08, 10:27
Medlem
Felstavarens avatar
Huruvida AfS kommer in i riksdagen eller inte är egentligen inte det viktiga imo. AfS är i dagsläget en liten, aggressiv och populistisk rörelse och som sådan bör man fokusera på att synas, höras och sprida medvetenhet om rörelsens existens och idéer ute bland folket. Detta gör AfS oerhört effektivt genom sina torgmöten, även om det för min del upplevs som att det pågår en medveten underrapportering i medierna om dessa (möjligen har man slutligen lärt sig ett och annat efter SD, Trump osv?)

Man kan säga att Afs och F! liknar varandra i det här avseendet. F! får betydligt mycket mer uträttat när de agerar som en utomparlamentarisk ideologisk motor som driver upp sina frågor på de andra partiernas agendor, jämfört med hur de förmodligen skulle köras över i votering efter votering på fjorton mandat i riksdagen. Nu har dessutom deras energinivå gått i botten och de ser ut att lyckas med konststycket att både missa riksdagen och partistödet samtidigt som de blivit irrelevanta i det offentliga samtalet. Så kan det gå när man inte förstår hur man passar in i det politiska landskapet och navigerar därefter.

Om AfS kommer in i riksdagen blir det givetvis svårare för medierna att ignorera dem, men det blir det även om de når 2-3% efter att ha bildats för bara några månader sedan. Ett uppseendeväckande resultat är mission accomplished och kommer att innebära att AfS kommer att finnas i tankarna hos både väljare och politiker en bra tid framöver.
Citera
2018-09-08, 10:31
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Wadenbäcks inlägg skrevs för 1 år sedan, det vill säga innan partiet existerade. Dessa inlägg är mer irrelevanta än dina åsikter men du gör, precis som Expo, en höna av en fjäder.

Så han var antisemit fram tills för ett år sedan, men har nu släppt dessa idéer? Inte särskilt trovärdigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in