Citat:
Ursprungligen postat av
Apesina
För några år sedan påbörjade jag en gymnasiekurs (på 100p) som jag fick csn för. Jag avslutade inte den kursen så jag fick heller inga poäng avklarade.
Har sedan dess läst några år på högskolenivå och fått csn för det också.
Jag undrar nu om jag har möjlighet att söka nytt csn för studier på gymnasienivå eller måste jag klara av de antal poäng (100p) som jag redan fått csn för innan jag kan göra det?
Om du klarade dina poäng på högskolenivå så tror jag att du skall få CSN för din gymnasiekurs.
Sen med gymnasiestudier så tror jag att man får max ligga efter med 200 gymnasiepoäng, så studieresultatskravet är lite annorlunda där.
Sen tror jag inte att ditt förra misslyckande på komvux spelar någon roll då CSN kollar efter din senaste period med CSN, och om du har klarat dom högskolepoängen så skall det inte vara några problem.
Kan ju finnas något finstilt på CSN som jag missat.
https://www.csn.se/fragor-och-svar/h...5cce36b423ec0e
"Du har rätt till studie*medel utifrån hur mycket du ska läsa under en period. CSN har satt upp krav på studie*resultat, och du måste uppfylla de kraven för att få nya studie*medel. Du måste alltså ha klarat de studier du senast har fått studie*medel för, om du ska kunna fortsätta studera med studie*medel."
"Om du inte uppfyller kraven på studie*resultat, kan du ändå ha rätt till studie*medel i vissa fall. Det gäller om du ligger efter med högst 200 poäng under hela den tid du har haft studie*medel och om du har klarat minst hälften av de poäng som du senast fått studie*medel för."