Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-05, 14:25
Medlem
Incendios avatar
En annan komisk sak var att två tiggare gick runt i bakgrunden med en pappmugg, som de sträckte fram mot folk och sa "please" med huvudet på sned. Efteråt kom de fram mot mig med sällskap, de fick inga slantar kan jag säga
Citera
2018-09-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Bra sammanfattning. Giftgänget förstörde så mycket för svp, var helt oresonliga och framhärdade så länge (de har fortfarande inte ändrat sig) att man till sist nästan måste fråga sig ifall inte en eller flera av dem helt enkelt är nån form av infiltratör/säpo-agent som bara har som mål att splittra så mycket som möjligt. Hur det än är med den saken är det extremt viktigt att de inte tillåts på något sätt verka inom AfS. HÅLL DESSA PERSONER PÅ AVSTÅND!

Ukrainafiaskot och gruppen "ukrainafrivilliga" som motgift skapade är det absolut mest sinnessjuka jag någonsin upplevt inom svensk nationalism.

Nu tror jag dock inte det är aktuellt med de här personerna i AfS. AfS verkar för smarta för det.

Var det inte en i giftgänget (Magnus någonting) som tillsammans med svenska högt uppsatta företrädare inom PK-etablissmangets olika institutioner, punktmarkerades av ryska underrättelsetjänsten FSB. Det fanns tydligen som jag minns det, misstankar om att det rörde sig om hemliga agenter från väst (Läs: ZOG).

Inte alls otroligt. Har länge funnits misstankar om kontrollerad opposition och ZOG-agenter på den yttersta högerkanten.
Senast redigerad av goyimcuck 2018-09-05 kl. 14:33.
Citera
2018-09-05, 14:30
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det finns nog inte en enda människa som väljer att visa sympati för AfS i syfte att godhetssignalera, vilket fallet med Fi var alldeles uppenbart...

Är fullt upptagen med att ondhetssignalera. Typ Gandalf som inte ville låta orcherna få fullvärdigt medborgarskap i Midgård!

Alla de stackars hungriga orcherna!
Citera
2018-09-05, 14:32
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Bortsett från alla stödlikes från SD-väljare, så är Facebooklikes ett enkelt sätt att stödja ett icke-riksdagsparti som man sympatiserar med och hoppas på att de kommer in, utan att engagera sig själv eller faktiskt ge dem sin röst. Det krävs ju ingen större ansträngning att trycka på gilla knappen liksom. F! lider ju av samma effekt: F! har ju 138 tusen Facebooklikes, inte långt från sossarna som har 193 tusen. Om vi utgår från att varken AfS eller F! har köpt likes, så innebär detta att rent statistikt sett, är dessa likes från sympatisörer som ändå kommer rösta på de rödgröna, men gärna hade sett att F! kom in i riksdagen och blev en del av det rödgröna blocket. Att totalt utesluta att situationen är likartad för AfS är inte särskilt realistiskt eller objektivt.

Sedan måste man också ha i åtanke, att både F! och AfS väljare, och även PP väljare, i högre utsträckning är måna om att gilla på Facebook än vad riksdagspartiernas väljare är, eftersom dessa partier redan finns i riksdagen, och därför har riksdagspartierna bland vanligt folk inte riktigt samma behov av Facebooklikes. Så även om vi ponerar att AfS-likesen på fejjan kommer från väldigt få SD-väljare som stödlajkar, så kommer dessa likes inte att representera samma proportion av faktiska väljare som t.ex. sossarnas eller SD:s likes. SD hade ju 206 tusen likes senast jag kollade häromdagen (det har ökat till 228 tusen såg jag nu, men jag kör på 206 tusen i den här beräkningen), och kommer enligt opinionsundersökningarna få mellan 1.25 till 1.56 miljoner röster, vilket alltså är 6 till 7.5 gånger fler röster än Facebooklikes på valdagen. Med 57 tusen Facebooklikes för AfS och 138 tusen Facebooklikes för F!, innebär det alltså med samma mått att AfS kommer få 342 (5.47%) till 427 tusen (7.5%) röster. Och enligt samma statistiska mått på SD:s likes och opinionsundersökningar, alltså 6 till 7.5 gånger fler likes än röster, kommer då F! att få 828 (13%) tusen till 1.035 miljoner (16.5%) röster. Detta är ju förstås absurt. Piratpartiet har ju 73 tusen Facebooklikes, det fattar väl vem som helst att PP inte kommer få mellan 438 till 547 tusen röster i år, lol.

I alla fall, för att sammanfatta här då: medan det finns en relativ statistiskt korrekt representation mellan Facebooklikes och faktiska väljare för riksdagspartierna, gäller inte detta för de mindre partierna utanför riksdagen. Detta bland annat eftersom deras väljare är mer entusiastiska och engagerade att visa stöd där de kan och där det är enkelt, som t.ex. en Facebooklike. Så man bör inte dra på för stora trummor kring Facebooklikesen. Jag har tidigare gissat på att AfS kommer få som mest omkring 50 tusen röster (0.8%), detta gäller fortfarande, vilket också kan vara en förklaring till att medan vi har fått se både F! och PP särredovisas kring eller strax över 1% i en del opinionsundersökningar, så har detta inte gällt AfS. Visst finns censurfaktorn också att ha i åtanke i det sammanhanget, men det är nog inte bara den det hänger på.

Och ni som har bettat på AfS eller att ett nytt parti kommer in i riksdagen, tycker jag ni bör ta tillbaka pengarna medan ni fortfarande kan. Jag hade inte satsat pengar på AfS i alla fall. Jag bettade på Trump och vann en mycket fin slant; så säker var jag på Trump trots alla opinionsundersökningar som påstod att Trump skulle förlora osv, men AfS är absolut inte lika magiska som Trump var (eller rättare sagt, AfS har inte samma synkromystiska aura som Trump hade under valet).

Nu kan det vara så att jag har fel och att AfS kommer in trots allt, och det vore ju coolt, häftigt, radikalt osv, men ett välmenat tips för er som inte vill bli av med en tiotusentals kronor eller hur mycket ni har bettat, är att dra er ur spelandet medan ni fortfarande kan.

Nu kanske vissa här tycker, men vafan Elias, varför ska du hela tiden vara så negativ och trycka ner AfS, osv, men jag säger er, de ser verkligen inte ut att komma in! Åltrajt- och Trumpretorik funkar inte alls lika bra på svenskar pga ideologiska (Sverige är långt mer vänstervridet) och kulturella (jantelagen) skäl, detta har SD förstått. Och det är en helt objektiv analys. Hade de sett ut att komma in så hade jag själv gått och bettat på AfS och rekommenderat andra att göra det också, men i dagsläget kan jag inte rekommendera någon att betta på AfS. You have been warned! Ni kan tacka mig senare för att jag räddade era pengar.

Däremot om SD inte hade funnits, ja då hade AfS kommit in i år utan några större problem.

Visst finns stigmafaktorn, men den är inte så relevant nuförtiden som den var förr. Den verkar i alla fall inte gälla på SD, som ju har cirka 6 till 7.5 gånger mindre Facebooklikes än vad de kommer få väljare baserat på opinionsundersökningarna, och samma gäller för sossarna, som, om vissa opinionsundersökningar stämmer där SD är större än sossarna, också kommer få ca 6-8 gånger fler väljare än deras Facebooklikes. SD har ju faktiskt fler Facebooklikes än sossarna.

Dessutom orkar nog folk inte bry sig lika mycket om social stigma och arbetsgivare idag som förr, plus att man kan ställa in så att Facebookvänner inte kan se vad man har lajkat (inklusive AfS-likes) om man nu är orolig över sånt. Så den mer sannolika förklaringen här, per Ockham's rakkniv, är helt enkelt att AfS-likesen i betydligt högre utsträckning än riksdagspartierna, representerar faktiska AfS-väljare (om vi exkluderar SD-väljarna som stödlajkar, och jo, det finns faktiskt rätt många såna också).

http://www.friatider.se/fi-ljuger-k-pte-minst-45000-f-ljare-p-facebook

SD som stod utanför riksdagen i 3 år efter det att facebook slog igenom till riksdagsinträdet borde då också uppvisa samma entusiasm. Men det gjorde de inte, Sd hade 38 000 likes när de kom in på 5,7% 2010.
Citera
2018-09-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Nyss hemkommen från mötet i mitt Växjö. Handflatorna flagar av allt applåderande och rösten är det inte mycket med, med yes!

Hyffsad uppslutning, men inte alls som mötet i Maj. Ett par babbisar som gormade, några vänstrare med knutna nävar i luften, regnbågisar med flagga skriven på undermålig svenska,så svenska feministerna var,( TACK Jeff för att du påtalade detta, det retade mig till fnitter under hela mötet). Mest störande var babben som försökte stirra ut mig i min entusiasm och gänget med invandrarbarn i 10-13 årsåldern, som stod mitt framför talarna och kacklade om annat(en av dem föll i hysterisk gråt när Gustav talade).
Polisen väldigt flata i att dämpa mötesstörarna(också detta var de bättre på i maj).
Diskuterade efteråt med flera i publiken som var mycket intresserade, men inte visste mycket om partiet eftersom att de bara läser vaniljmedia, men nu skulle de rösta afs!

Passade på att rösta innan vi for hem. Både jag och maken fick "hur-kan-ni-vara-dödsknarkarnazisterrasister-blickar" av ett gäng miljömuppskvinnor när vi öppet tog röstsedlar från afs och sd. En av dem fnyste "en kvinna röstar på dem!"och stirrade på mig

Mycket bra arbetat av dej och maken. Så ska det se ut. Fjamåååt AfS!

Idag talade jag med en representant för partiet. Fick nu detta bekräftat, som vi iofs innan har vetat, att detta med vita armbindlar inte är något som AfS har gått ut med. Ursprungligen skulle valfinalen i Kungsan ha varit mellan 12.00 och 20.00. Eftersom den förhyrda stora scenen kom att avbokas av SS så kommer valfinalen att bli något kortare.
Citera
2018-09-05, 14:58
Medlem
robotguras avatar
Det här är några veckor gammalt nu, men tänkte ändå slänga upp dem i fall någon missat.

OSSE har enbart träffat systemmedia (SVT, SR, DN och SVT) som inte berättat om sitt pågående valfusk och massattacker på sociala medier.
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/1031644894505447425

Sossarna sprider lögner om att Ryssland har krävt svenska valobservatörer.
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/1031668993281744896

Fria tider bevisar att sossarna ljög.
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/1031673272499404801

Det här är ju uppenbarligen inte bevis för något, men det är ändå något lurt.
Citera
2018-09-05, 15:00
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Är fullt upptagen med att ondhetssignalera. Typ Gandalf som inte ville låta orcherna få fullvärdigt medborgarskap i Midgård!

Alla de stackars hungriga orcherna!

Jo, jag hänger med i Fylkes Allehanda om detta:

https://twitter.com/fylkesallehanda/status/1018524017530163202

https://twitter.com/fylkesallehanda/status/1015550755208679424
Citera
2018-09-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robotgura
Det här är några veckor gammalt nu, men tänkte ändå slänga upp dem i fall någon missat.

OSSE har enbart träffat systemmedia (SVT, SR, DN och SVT) som inte berättat om sitt pågående valfusk och massattacker på sociala medier.
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/1031644894505447425

Sossarna sprider lögner om att Ryssland har krävt svenska valobservatörer.
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/1031668993281744896

Fria tider bevisar att sossarna ljög.
https://twitter.com/GS_Praktikanten/status/1031673272499404801

Det här är ju uppenbarligen inte bevis för något, men det är ändå något lurt.

Om man är konspiratoriskt lagd hade man nästan kunnat tro att det är valfusk som planeras där man sedan kan hänvisa till att man faktiskt hade valobservatörer.
Citera
2018-09-05, 15:09
Medlem
Efter att ha analyserat och jämfört mönster i Google-sökningar för de olika partierna har jag hittat ett rätt tydligt mönster: de etablerade partierna får mest sökningar på morgonen/förmiddagen, medan AfS får mest vid midnatt eller småtimmarna.

Vad kan det bero på? För de etablerade ligger väl morgonens medieuppmärksamhet nära till hands som förklaring iaf.
Citera
2018-09-05, 15:10
Medlem
robotguras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sdoko
Om man är konspiratoriskt lagd hade man nästan kunnat tro att det är valfusk som planeras där man sedan kan hänvisa till att man faktiskt hade valobservatörer.

Exakt, jag är inte det minsta konspiratorisk överlag. Men det är jävligt svårt att lita på de korrupta makthavarna vi har i Sverige idag.
Citera
2018-09-05, 15:11
Medlem
Enmansdemos avatar
Kalmargubben som talar är lite osammanhängande...han saknar pyroklastiskt flöde
Senast redigerad av Enmansdemo 2018-09-05 kl. 15:14.
Citera
2018-09-05, 15:14
Medlem
Mike.Andersens avatar
Jag har kollat igenom ett antal klipp från deras torgmöten och där dyker det alltid upp en massa personer med regnbågsflaggor som pekar finger. Den självklara frågan dök då upp om dessa personer inte har något bättre för sig än att skandera på torget? Speciellt på vardagar så kan man tycka att folk borde vara på jobbet, men inte dessa tokskallar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in