Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 11:53
  #85
Medlem
SvenAbdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Finns ju inget underlag för att denna tråd ska kunna bli vettig.

En minderårig (12-årsåldern) har tagit kniv till skolan och lindrigt skadat två andra elever.
GM är omhändertagen

Oavsett etnicitet på GM så kommer inget mer att komma ut i media, var så säkra på det. Eftersom det inte blir tal om några häktningar eller rättegång så blir det ingen offentlig FUP. Socialtjänsten har strikt sekretess.


Fast jag tänker att eftersom detta hände på en skola så lär det förmodligen komma ut vem det var.
Citera
2018-09-05, 11:53
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFin
Råslätt är Jönköpings motsvarighet till Rinkeby/Rosengård så du är rätt ute där.

Det enda Råslätt har gemensamt med Rosengård/Rinkeby är att det är ett område med många medborgare från utlandet. En ytterst liten minioritet går på socialen (främst har denna minioritet ökat på sistone pga Somalisk invandring). Invånare som har bott där i 10 år+ har jobb och beter sig hederligt. Inga gängproblem med skjutningar (förutom ett par särsklida händelser med serber och syrianer inblandade).

Luktar främst som någon vrickad unge har blivit impad av vad som sker i USA/tjaffs mellan ungarna har lett till detta. Våld med vapen har tyvärr normaliserats nu för tiden.
Citera
2018-09-05, 11:55
  #87
Medlem
Smultronstallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Hur vet du att det rör sig om en afghan som är gärningsman?

Det vet han inte. Han vill att det ska vara det.
Citera
2018-09-05, 11:55
  #88
Medlem
Dög inte (FB) Polis till skola i Jönköping - misstänkt knivbråk ?
Citera
2018-09-05, 12:00
  #89
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAbdi
Fast jag tänker att eftersom detta hände på en skola så lär det förmodligen komma ut vem det var.

Varför tänker du det? Skolan eller kommunen lär ju knappast gå ut med det. Eleverna på skolan snackar säkert men de är 12 och hänger inte på Flashback. Det enda jag ser är om någon förälder tycker att det är kul att hänga ut en 12-åring på nätet.

Jag ser inte relevansen med det och därför inte möjligheten för denna tråd. Sen kan det ju vara intressant att spekulera i varför en 12-åring tar kniv till skolan men då är det väl ett annat forum?
Citera
2018-09-05, 12:01
  #90
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuldmanSaeck
Det enda Råslätt har gemensamt med Rosengård/Rinkeby är att det är ett område med många medborgare från utlandet. En ytterst liten minioritet går på socialen (främst har denna minioritet ökat på sistone pga Somalisk invandring). Invånare som har bott där i 10 år+ har jobb och beter sig hederligt. Inga gängproblem med skjutningar (förutom ett par särsklida händelser med serber och syrianer inblandade).

Luktar främst som någon vrickad unge har blivit impad av vad som sker i USA/tjaffs mellan ungarna har lett till detta. Våld med vapen har tyvärr normaliserats nu för tiden.
Råslätt finns med på polisens lista av 53 "Utsatta områden". Men visserligen på plats 52, där Rinkeby är nummer 5 & Rosengård är nummer nummer 7. Så du har nog rätt i att det inte är lika illa i Råslätt som i Rosengård/Rinkeby.

Lite kul att arkitekten som ritade betonghusen i Råslätt hette Lars Stalin.

https://nyheter24.se/nyheter/brott-s...dena-i-sverige
Citera
2018-09-05, 12:01
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
"Karim Alaloush. Han har två döttrar på skolan. "Jag kom hit direkt" säger han
(under bilden)

Karim Alaloush är dagdrivare alltså?
Ser även misstänkt nöjd ut med sitt hånflin i ögat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...la-i-jonkoping
Skevt inlägg. Nu handlar inte tråden om vad fan den där Karim gör eller inte gör på dagarna. Eller du kanske brukar bedriva studier på stan och fråga vad folk gör ute?
Citera
2018-09-05, 12:02
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstallet
Det vet han inte. Han vill att det ska vara det.
Det vore en dröm asså, sd valkampanj absolut
Citera
2018-09-05, 12:02
  #93
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
"Karim Alaloush. Han har två döttrar på skolan. "Jag kom hit direkt" säger han
(under bilden)

Karim Alaloush är dagdrivare alltså?
Ser även misstänkt nöjd ut med sitt hånflin i ögat

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...la-i-jonkoping

Korkat inlägg.
Hade det hänt mina barn något allvarligt på skolan hade jag lämnat min arbetsplats omgående och åkt hem, och det hade varit helt ok med mitt jobb. Så man behöver inte vara dagdrivare för att kunna va på plats rätt snabbt om något hänt ens anhöriga. Det är bara något du vill insinuera för att driva på din agenda.
Jag ser inget hånflin i blicken heller.
Eftersom du förmodligen varken har jobb eller barn tycker jag inte du skall uttala dig om hur man som anhörig reagerar eller varför man släpper allt annat och tar sig till platsen.

Den slutsatsen drar jag utifrån intelligensnivån på ditt inlägg.
__________________
Senast redigerad av Peter77 2018-09-05 kl. 12:07.
Citera
2018-09-05, 12:03
  #94
Medlem
Med tanke på att mindre än hälften av innevånarna i Råslätt är svenska och dessutom de flesta är pensionärer är det väl ingen högoddsare om ungen inte är född av svenska föräldrar.
Citera
2018-09-05, 12:05
  #95
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLotus3
Skulle mer tippa på att det är en kille med adhd. Just för att jag själv var med om att en vanlig kille i detta fall svensk med adhd stod och högg omkring sig och hotade oss andra elever. Det slutade med att jag plockade loss kniven från han.
Vanlig kille med speciella drag (add/asberger är min gissning) spelar tv-spel och har inte så många vänner. Pratglad och snäll mot sina klasskamrater. Lite udda i sitt samspel med andra men ändå inte så man kunde ens gissa att detta hände. Barnen i hans klass säger att "han tror nog att han spelade tv spel eller nåt "
Citera
2018-09-05, 12:06
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenAbdi
Fast jag tänker att eftersom detta hände på en skola så lär det förmodligen komma ut vem det var.

Fast mellanstadieelever hänger inte på Flashback och har sällan patologiskt intresse av att sprida sina kompisars personuppgifter på nätet.

Själv får jag väldigt mycket Trollhättanvibbar av det här. Utklädd och beväpnad med lång kniv, det är ju copycat som heter duga. Jag tror det handlar om en svensk kille som skyller sin oförmåga på invandrarna och lackar ur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback