Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-05, 11:16
  #73
Medlem
Legimitations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Årskurs 6??!! När man går i årskurs 6 ska man leka med dockor och sparka boll. Vart f_n är Sverige på väg?
Åt det håll politikerna har bestämt.
Citera
2018-09-05, 11:16
  #74
Medlem
Dexter.Pointdexters avatar
om det bara hade funnits fler fritidsgårdar.... är samhällets fel! ....ja jag är ironisk
Citera
2018-09-05, 11:18
  #75
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Hur ligger läget? Går afghanska fullvuxna skäggbarn ända nere i mellanstadiet? Jag har inte följt den idiotin i detalj, men på bilder man sett finns 25-30-åringar som leker med nallar eller plaskar i vattnet med badankor... bredvid på bilderna brukar det stå en sinnessjuk svensk som tror på hela bluffen.
Citera
2018-09-05, 11:18
  #76
Medlem
Skulle mer tippa på att det är en kille med adhd. Just för att jag själv var med om att en vanlig kille i detta fall svensk med adhd stod och högg omkring sig och hotade oss andra elever. Det slutade med att jag plockade loss kniven från han.
Citera
2018-09-05, 11:28
  #77
Medlem
Riksnytts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLotus3
Skulle mer tippa på att det är en kille med adhd. Just för att jag själv var med om att en vanlig kille i detta fall svensk med adhd stod och högg omkring sig och hotade oss andra elever. Det slutade med att jag plockade loss kniven från han.
Måhända, men när det är invandrare (föräldrar) som går ut och säger att det känns som Syrien i media känns sannolikheten rätt hög att det är en icke-svensk GM.
Citera
2018-09-05, 11:34
  #78
Medlem
SvenAbdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Årskurs 6??!! När man går i årskurs 6 ska man leka med dockor och sparka boll. Vart f_n är Sverige på väg?

Jag fick visserligen en avrunkning i 6an men du har en poäng i att det spårar ur
Citera
2018-09-05, 11:35
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det vet man inte. Men sannolikheten är stor. Bildgoogla på Råslättsskolan, det ser ganska helmörkt ut på de bilderna. Men en & annan lintott kan man hitta.
Råslätt är Jönköpings motsvarighet till Rinkeby/Rosengård så du är rätt ute där.
Citera
2018-09-05, 11:35
  #80
Medlem
jag gissar på afghan

då dessa brukar vara utrustade med kniv
Citera
2018-09-05, 11:37
  #81
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueLotus3
Skulle mer tippa på att det är en kille med adhd. Just för att jag själv var med om att en vanlig kille i detta fall svensk med adhd stod och högg omkring sig och hotade oss andra elever. Det slutade med att jag plockade loss kniven från han.

Skämtare där! Högst ovanligt att svenska barn knivar andra barn. Eller? men det är säkert önsketänkande från din sida. Skaka lite på huvudet så kanske det klarnar.
Citera
2018-09-05, 11:41
  #82
Medlem
Beaver14s avatar
Finns ju inget underlag för att denna tråd ska kunna bli vettig.

En minderårig (12-årsåldern) har tagit kniv till skolan och lindrigt skadat två andra elever.
GM är omhändertagen

Oavsett etnicitet på GM så kommer inget mer att komma ut i media, var så säkra på det. Eftersom det inte blir tal om några häktningar eller rättegång så blir det ingen offentlig FUP. Socialtjänsten har strikt sekretess.
Citera
2018-09-05, 11:43
  #83
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Detta är en sjuk gärning oavsett etnicitet, förstår inte vara diskussionen alltid fastnar i gärningsmannens etnicitet.

Man kommer inte till ett land och har "flytt från krig" och begår brott. Självklart är det stor skillnad. Fattar du inte det. Dessa afghaner kostar oss massa skattepengar. Varför i h-vete importera brottslingar. Vi har nog med våra egna. De ska vara tacksamma och helst slicka våra fötter. Men ne, här våldtas det och rånar gamlingar, knivar folk. Bär sej åt som de barbarer de är. Stick till era länder och bete er! Jag tänker inte betala för era fängelsevistelser. Afgankräk.
Citera
2018-09-05, 11:50
  #84
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Man kommer inte till ett land och har "flytt från krig" och begår brott. Självklart är det stor skillnad. Fattar du inte det. Dessa afghaner kostar oss massa skattepengar. Varför i h-vete importera brottslingar. Vi har nog med våra egna. De ska vara tacksamma och helst slicka våra fötter. Men ne, här våldtas det och rånar gamlingar, knivar folk. Bär sej åt som de barbarer de är. Stick till era länder och bete er! Jag tänker inte betala för era fängelsevistelser. Afgankräk.

Hur vet du att det rör sig om en afghan som är gärningsman?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback