2018-09-05, 08:39
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
En man skrev på sociala medier om Kassel (efter Uddevalla) att han "skulle vilja skjuta honom i pannan" och "var jag där skulle jag slå ihjäl honom", en polisanmälan skall vara gjord. Mannen är anställd av...Stockholms stad

(FB) Gustav Kasselstrand mordhotas på sociala medier.
Citera
2018-09-05, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
En man skrev på sociala medier om Kassel (efter Uddevalla) att han "skulle vilja skjuta honom i pannan" och "var jag där skulle jag slå ihjäl honom", en polisanmälan skall vara gjord. Mannen är anställd av...Stockholms stad

(FB) Gustav Kasselstrand mordhotas på sociala medier.
Det här blir bara bättre och bättre.
Citera
2018-09-05, 08:47
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Det här blir bara bättre och bättre.
Mm, och igår, i Karlskrona, gjorde en ung kvinna "skära halsen av dig"- tecknet åt Viktor, minst två gånger. Samtidigt låter polisen folk passera fritt bakom Kassel, bara någon enstaka meter ifrån. Naturligtvis borde polisen avdela två man som hela tiden står ett par meter bakom den som talar, allt annat är undermåligt.

@Polisen
Citera
2018-09-05, 08:49
Medlem
Citat:
Mm, och igår, i Karlskrona, gjorde en ung kvinna "skära halsen av dig"- tecknet åt Viktor, minst två gånger. Samtidigt låter polisen folk passera fritt bakom Kassel, bara någon enstaka meter ifrån. Naturligtvis borde polisen avdela två man som hela tiden står ett par meter bakom den som talar, allt annat är undermåligt.

@Polisen
Ja, jag såg också det. Säkerhetstänkandet från polisens sida var bedrövligt i Karlskrona.
Citera
2018-09-05, 08:52
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Ja, jag såg också det. Säkerhetstänkandet från polisens sida var bedrövligt i Karlskrona.
Det är Markus och Rasmus som får sköta säkerheten, jag bara väntar på någon typ av attack. Stockholms stad-mannen som vill skjuta Kassel bor i Hägersten och på fredag är det Kungsan som gäller...
Citera
2018-09-05, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Jag är inte lierad med någon part själv. Men jag håller koll på dem. Hela Varg och Carlqvist grejen känner jag till, men inte Dan och Magnus förflutna.

Jag är främst här som en vän till Kasselstrand, och jag har för avsikt att stötta partiet och honom. Om det är någon eller något som jag omnämner som kan ses som bagage så har jag inga problem med att släppa det. Men då får du även motivera tydligt varför jag bör göra så.

Förutom att de är sunkiga bondfångare (läs DFS-tråden!) så har ju jag och Guillounism redan förklarat vad det stora problemet är. De drog igång det sinnessjuka Ukrainafiaskot, saboterade för sitt eget parti SvP under valåret 2014 genom att fullständigt ta över showen från partiet med sina egna dumheter och genom dessa aktiviteter skapade de mycket kontrovers, förvirring och splittring inom den bredare nationella rörelsen i Sverige. Ukrainafiaskot kommer aldrig att glömmas eller förlåtas. Alla som tog ställning på fel sida där och som inte tydligt har bett om ursäkt och ändrat sig (och visat att de har förstått varför) kommer av de flesta tänkande och medvetna nationalister att för all framtid betraktas som brända och persona non grata.

Tyvärr är det lite för få inom rörelsen i Sverige som har tillräckligt hög intelligens, tillräcklig integritet och tillräckligt bra koll för att det ska upprätthållas en fungerande "cordon sanitaire" gentemot dessa figurer. Även Nordisk Alternativhöger som jag tycker gör en del bra har för dålig koll/integritet då de glatt hänger med ökända dårar, för att inte tala om att de bjöd in den extremt svenskfientlige jugge-juden Boris Benulic. Där kan vi snacka hål i huvudet hos NA.

Dessa typer är som de är och det bästa vi kan göra just nu är att se till att hålla dem utanför AfS.

Nu har vi varnat er, igen, så kom inte och gnäll sen om ett par år när allt har gått åt helvete, pga att ni inte lyssnade på våra varnande ord!
Citera
2018-09-05, 09:01
Medlem
Citat:

@Polisen

Fast så har det ju varit på alla torgmöten utom ett par stycken. På alla möten så hade vem som helst när som helst kunnat komma väldigt nära Gustav och andra personer i partiledningen. När som helst hade någon från nära håll kunnat gå till attack med en morakniv. Säkerheten har varit helt obefintlig. AfS borde ha haft åtminstone ett par egna säkerhetskillar som inte jobbade med något annat under turnén.

Man kan inte lita på eller räkna med polisen och det är inte heller deras jobb att agera personskydd åt partiledningen.
Citera
2018-09-05, 09:03
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Fast så har det ju varit på alla torgmöten utom ett par stycken. På alla möten så hade vem som helst när som helst kunnat komma väldigt nära Gustav och andra personer i partiledningen. När som helst hade någon från nära håll kunnat gå till attack med en morakniv. Säkerheten har varit helt obefintlig. AfS borde ha haft åtminstone ett par egna säkerhetskillar som inte jobbade med något annat under turnén.

Man kan inte lita på eller räkna med polisen och det är inte heller deras jobb att agera personskydd åt partiledningen.
Klart det är önskvärt att ha nära till åhörarna och att kunna interagera, men man måste vara realist också, vi har haft ett statsministermord och ett mord på en utrikesminister i modern tid + flertalet "tårtningar"...
Citera
2018-09-05, 09:04
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Förutom att de är sunkiga bondfångare (läs DFS-tråden!) så har ju jag och Guillounism redan förklarat vad det stora problemet är. De drog igång det sinnessjuka Ukrainafiaskot, saboterade för sitt eget parti SvP under valåret 2014 genom att fullständigt ta över showen från partiet med sina egna dumheter och genom dessa aktiviteter skapade de mycket kontrovers, förvirring och splittring inom den bredare nationella rörelsen i Sverige. Ukrainafiaskot kommer aldrig att glömmas eller förlåtas. Alla som tog ställning på fel sida där och som inte tydligt har bett om ursäkt och ändrat sig (och visat att de har förstått varför) kommer av de flesta tänkande och medvetna nationalister att för all framtid betraktas som brända och persona non grata.

Tyvärr är det lite för få inom rörelsen i Sverige som har tillräckligt hög intelligens, tillräcklig integritet och tillräckligt bra koll för att det ska upprätthållas en fungerande "cordon sanitaire" gentemot dessa figurer. Även Nordisk Alternativhöger som jag tycker gör en del bra har för dålig koll/integritet då de glatt hänger med ökända dårar, för att inte tala om att de bjöd in den extremt svenskfientlige jugge-juden Boris Benulic. Där kan vi snacka hål i huvudet hos NA.

Dessa typer är som de är och det bästa vi kan göra just nu är att se till att hålla dem utanför AfS.

Nu har vi varnat er, igen, så kom inte och gnäll sen om ett par år när allt har gått åt helvete, pga att ni inte lyssnade på våra varnande ord!

Bra sammanfattning. Giftgänget förstörde så mycket för svp, var helt oresonliga och framhärdade så länge (de har fortfarande inte ändrat sig) att man till sist nästan måste fråga sig ifall inte en eller flera av dem helt enkelt är nån form av infiltratör/säpo-agent som bara har som mål att splittra så mycket som möjligt. Hur det än är med den saken är det extremt viktigt att de inte tillåts på något sätt verka inom AfS. HÅLL DESSA PERSONER PÅ AVSTÅND!

Ukrainafiaskot och gruppen "ukrainafrivilliga" som motgift skapade är det absolut mest sinnessjuka jag någonsin upplevt inom svensk nationalism.

Nu tror jag dock inte det är aktuellt med de här personerna i AfS. AfS verkar för smarta för det.
Senast redigerad av Tercio 2018-09-05 kl. 09:07.
Citera
2018-09-05, 09:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Lite komiskt att se dig argumentera för en cordon sanitaire gentemot brunhögern i Svegot.

Givetvis håller jag med om att AfS har allt att vinna på att klippa banden till brunhögern. Inga fler intervjuer, inga podcasts, inga NMR:are och nyfascister på AfS valmöten.

Det är dock för sent för dem att göra det i årets valrörelse, och det kommer att avspegla sig i valresultatet.
Citera
2018-09-05, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Läs här: (FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden) eller här: (FB) Radio Svegot med Dan Eriksson, Ingrid Carlqvist, Daniel Frändelöv mfl

Du påstår dig känna till bakgrundshistoriken och ändå INTE av detta kunna dra rätt slutsatser?

Och läs här, den som orkar.

Svenska nationalister rekryteras till Ukraina?

Man fick reklam för ZOG-projektet från Bonniers, SVT m.fl. och man fick även frikort från Säpo.

Svenskarnas parti tråden, allt om SvP

Läs från början av 2014 om du vill spara tid.
Citera
2018-09-05, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Lite komiskt att se dig argumentera för en cordon sanitaire gentemot brunhögern i Svegot.

Mjo, det kanske man kan tycka, men detta handlar ju inte om att de är "för bruna" utan om att de har en lång historia av att sabba olika projekt och hålla på med dumheter och oegentligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in