Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-09-04, 22:20
Medlem
Ulo2000s avatar
Om vi slipper ett Kiwi-framträdande så kom det ju i alla fall något positivt ur den här soppan.
Citera
2018-09-04, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mumin020203
Förstår inte hypen för antal likes på Facebook, säger väl inte hur många röster de får. Vet endel som gillar afs på facebook men röstar sd ändå.

Med ett parti som AfS är det rimligt att anta att det är många som gillar partiet men som väljer att inte gilla på facebook, eftersom det kan leda till problem med det sociala livet, arbetsgivare m.m. Om det är 50 000 som "gillar" så är det flera gånger fler som känner till det på facebook, gillar det och kommer rösta på det. Detta gäller i viss mån även för SD och i princip inte alls för de vanliga partierna (även om dessa partier givetvis också får många fler röster än vad de har gillamarkeringar. det är dock en helt annan dynamik bakom deras valresultat). Vi vet naturligtvis inget exakt om detta, men för många människor är det väldigt stigmatiserat och därför uteslutet att öppet gilla AfS på facebook.
Citera
2018-09-04, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, majoriteten av dem som röstade på SvP lär rösta på AfS nu.

SvP fick väl bara 4000 röster så det är inte så många men en del röstar säkert på AfS men en stor del tror jag röstar på NMR.
Citera
2018-09-04, 22:32
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
SvP fick väl bara 4000 röster så det är inte så många men en del röstar säkert på AfS men en stor del tror jag röstar på NMR.

NMR går väl också framåt (enligt dem själva iaf) nu. Inte så konstigt.

Globalisterna i det här landet har blivit arroganta och underskattat det motstånd de kommer möta. Fler och fler radikaliseras i dessa dagar, och det med rätta.
Citera
2018-09-04, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Med ett parti som AfS är det rimligt att anta att det är många som gillar partiet men som väljer att inte gilla på facebook, eftersom det kan leda till problem med det sociala livet, arbetsgivare m.m. Om det är 50 000 som "gillar" så är det flera gånger fler som känner till det på facebook, gillar det och kommer rösta på det. Detta gäller i viss mån även för SD och i princip inte alls för de vanliga partierna (även om dessa partier givetvis också får många fler röster än vad de har gillamarkeringar. det är dock en helt annan dynamik bakom deras valresultat). Vi vet naturligtvis inget exakt om detta, men för många människor är det väldigt stigmatiserat och därför uteslutet att öppet gilla AfS på facebook.

Har bjudit in många på min Facebook att gilla afs officiella sida och en av dem ”vågade” inte göra det pga riskerna i sitt jobb att de kan leda till problem. Han röstar sd och inte afs men ifall så tror jag många inte vågar gilla afs eller sd pga olika orsaker. Jag har slutat bry mig utan gillar de jag vill oavsett vad andra tycker.
Citera
2018-09-04, 22:35
Medlem
Hur många tror ni kommer på fredag ?
Citera
2018-09-04, 22:36
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g4mbler
Googlesökningar på "Alternativ för Sverige" har ökat exponentiellt de senaste veckorna:
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%203-m&geo=SE&q=%22Alternativ%20f%C3%B6r%20Sverige%22

Och det där är innan Stockholms Stad bjöd på gratispress genom att slänga ut dem från scenen i kungsan.

Med de siffrorna och Facebook-likesens oerhört snabba tillväxt så är jag egentligen inte orolig för att AfS inte skulle ha en helt dominerande andel av de 4,8% "Övriga" i YouGovs mätning. Självklart hade jag gärna sett en särredovisning för ytterligare uppmärksamhet, men tydligen bestämde YouGov sig för att slopa den. Hur som helst: trendkurvan ser mycket bra ut för partiet. Skulle sätta sannolikheten för ett riksdagsinträde till strax över 50% i nuläget.

Haha, tittade på den länken och ser att det står:
"Relaterade ämnen:
1 Ken Ring - Rappare
2 Invandring - Ämne
3 Jimmie Åkesson - Politiker"

Ständigt denna Ken Ring.
Citera
2018-09-04, 22:36
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Ja, typ så.

Fun fact: 232 av dessa satt här och röstade i pollen 2014
(FB) Flashback Poll™ Vilket parti skulle du rösta på om det vore riksdagsval idag?

232 av 4189 = 5,5%

Makes you think...
Citera
2018-09-04, 22:37
Medlem
Doktor Porks avatar
Apropå många visningar på Facebook så kunde jag inte låta bli att notera antalet visningar på ett klipp som Sanna Rayman delade från starten på mötet i Uddevalla och hennes reaktion. Notera i kommentarsfältet att PK folk har det i sina flöden och att det nästan har 1,3 miljoner visningar. Tror det hade minst hundra tusen färre för ett par timmar sen när jag klickade på länken här i tråden. Kommentarerna här också gått upp från 6600 till 7100 på samma tid.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10155373745171595&id=65755159 4

Men men, det är ju bara vi galna fanatiker på Flashback som känner till dem har jag läst här.
Senast redigerad av Doktor Pork 2018-09-04 kl. 22:39.
Citera
Medlem
robotguras avatar
Citat:

Säkerligen många av de som röstade på SD 2010 också, tror det var 349 000 pers.
Citera
Medlem
fuskas avatar
Hej.
Som gammal M röstare, senare blankt när dom grävde ner sig helt i sossarna.
Så var jag helt inställd på SD, för ett tag sedan berättade en vän om AFS.
Tänkte inte mer på detta förens min nya crush Kasselstrand stog på ett torg och som han pratade! En välklädd herre som hade ett smort munläder. Som svorna dagars talare!
Lyssnade resten av tiden som var kvar och gick sen hem.
Två saker slog mig.
1,Varför gick jag inte fram och skakade hand.
2, jag blev kluven på vart min röst skulle gå.

Vill ju att SD ska bli stora nu. Men AFS passar mig bättre och är faktist ett ännu större finger att peka än SD.
Så jag blev nog en av er den dagen.
Hej hej.
Citera
2018-09-04, 22:38
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleB87
Hur många tror ni kommer på fredag ?

Minst 1000
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera