2018-09-04, 21:33
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Detta är en sanning med modifikation. Det man också har sagt, och skrivit, är att alla som har fuskat eller ljugit om identitet, bakgrund, flyktingskäl m.m. när de kom till Sverige ska ut. Detta innefattar alltså nästan alla blattar och kulturberikare i Sverige, inklusive de som har "skött sig" efter att de ljög sig in i Sverige. Om du eller dina föräldrar ljög eller fuskade när ni kom hit så spelar det alltså ingen roll att ni har "skött er" sedan dess. Då ska ni ut.

Nu kommer ju AfS inte att få någon makt inom överskådlig framtid, även om de kommer in i riksdagen, så man bör nog inte stirra sig blind på detaljer kring vilka som måste åka ut och vilka som kan få stanna. Det som räknas är att man stoppar inflödet och sätter igång ett utflöde, sen kan man justera politiken och låta alla möjliga slinka med i utflödet, som man ursprungligen inte omfattade med sin politik.

Det är också viktigt med signalpolitik. Bara Trumps prat om muren, som fortfarande inte har börjat byggas, fick massa bruna människor söder om gränsen till USA att börja tveka och stanna hemma istället för att försöka ta sig in i USA. På samma sätt kommer det bli med invandringsstopp och återvandring. Ryktet kommer sprida sig om att festen är över i Sverige och det samhällsklimat som uppstår när återvandringen drar igång kommer skrämma många till att självmant lämna Sverige.

Är du dum?

Du tror på riktigt att när Afs får inflytande år 2036 så kommer de att skicka ut miljontals laglydiga icke-svenskar som fötts här, vars föräldrar fötts i Sverige, för att far- och morföräldrar ljög om sin identitet för 40-50 år sedan?

Står Afs-anhängare på jorden eller är de i Lala-land? Förstår du hur orimligt det låter? Det kommer inte att ske.
Citera
2018-09-04, 21:33
Medlem
loqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
En frågar på Afs hemsida om ni skall sparka ut det tjuvaktiga Östats packet men han får inga svar..Kan ni här i tråden svara?..Det är ju känt att Öststatarna stjäl allt som är löst tex utombordare i hamnar..Tacksam för svar så man kan bestämma hur man skall rösta..

Vet inte exakt, men AfS är i mina ögon ett pragmatiskt parti som säkert skulle ta tag i sådana speciella problem. Dessutom vill AfS lämna EU och med det följer väl att vi kan ha permanenta gränkontroller hur vi vill.
Citera
2018-09-04, 21:37
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
En frågar på Afs hemsida om ni skall sparka ut det tjuvaktiga Östats packet men han får inga svar..Kan ni här i tråden svara?..Det är ju känt att Öststatarna stjäl allt som är löst tex utombordare i hamnar..Tacksam för svar så man kan bestämma hur man skall rösta..

AfS är det partiet som skickar ut folk som inte följer lag och ordning.

Redan 10.000 östeuropeiska lönedumpare ska skickas ut:
https://alternativforsverige.se/alternativ-f%C3%B6r-sverige-lanserar-%C3%A5tervandringsverket/
Citera
2018-09-04, 21:39
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g4mbler
Googlesökningar på "Alternativ för Sverige" har ökat exponentiellt de senaste veckorna:
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%203-m&geo=SE&q=%22Alternativ%20f%C3%B6r%20Sverige%22

Och det där är innan Stockholms Stad bjöd på gratispress genom att slänga ut dem från scenen i kungsan.

Med de siffrorna och Facebook-likesens oerhört snabba tillväxt så är jag egentligen inte orolig för att AfS inte skulle ha en helt dominerande andel av de 4,8% "Övriga" i YouGovs mätning. Självklart hade jag gärna sett en särredovisning för ytterligare uppmärksamhet, men tydligen bestämde YouGov sig för att slopa den. Hur som helst: trendkurvan ser mycket bra ut för partiet. Skulle sätta sannolikheten för ett riksdagsinträde till strax över 50% i nuläget.

Håller med. Och fortfarande 5 ggr pengarna på Betfair. Så det är fortfarande rätt att spela.
Citera
2018-09-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Måndagen kommer att bli helt underbar. Att gå runt på stan och kolla in alla tomma blickar. Folk som sitter på parkbänkar och stirrar håglöst ner i marken. Folk som går runt som zombies. Folk som skriker upp mot skyn.

Också ska jag köpa tidningar för en gångs skull

Glöm inte att läsa Fylkes Allehanda.

Även om AfS faktiskt kommer in (jag hoppas men vågar absolut inte ta det för givet) så kommer det förmodligen inte bli samma typ av masspsykosscener som utspelade sig runt om i landet 2010 när SD kom in. Det är ett annat och mycket mer polariserat och splittrat samhälle nu.

Men visst, det kanske blir några som tappar det.

SCREAM HELPLESSLY AT THE SKY

https://www.youtube.com/watch?v=Zv_eOMyhtms

Liberal Protester screams in agony as Trump sworn in
https://www.youtube.com/watch?v=q2R2btO4MEo
Citera
2018-09-04, 21:42
Medlem
vänsterextremister som stör karlskrona mötet,
https://youtu.be/v33RpBp89pc?t=1984
Citera
2018-09-04, 21:45
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Är du dum?

Du tror på riktigt att när Afs får inflytande år 2036 så kommer de att skicka ut miljontals laglydiga icke-svenskar som fötts här, vars föräldrar fötts i Sverige, för att far- och morföräldrar ljög om sin identitet för 40-50 år sedan?

Står Afs-anhängare på jorden eller är de i Lala-land? Förstår du hur orimligt det låter? Det kommer inte att ske.

Du har en bra poäng. D.v.s. att detta blir väldigt mycket tuffare ju längre vi väntar. Därför måste vi starta återvandringen snarast möjligt!

#AfS2018
#Återvandring2022
Citera
2018-09-04, 21:46
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g4mbler
Googlesökningar på "Alternativ för Sverige" har ökat exponentiellt de senaste veckorna:
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%203-m&geo=SE&q=%22Alternativ%20f%C3%B6r%20Sverige%22

Och det där är innan Stockholms Stad bjöd på gratispress genom att slänga ut dem från scenen i kungsan.

Med de siffrorna och Facebook-likesens oerhört snabba tillväxt så är jag egentligen inte orolig för att AfS inte skulle ha en helt dominerande andel av de 4,8% "Övriga" i YouGovs mätning. Självklart hade jag gärna sett en särredovisning för ytterligare uppmärksamhet, men tydligen bestämde YouGov sig för att slopa den. Hur som helst: trendkurvan ser mycket bra ut för partiet. Skulle sätta sannolikheten för ett riksdagsinträde till strax över 50% i nuläget.

...och så kan man komplettera sökningen med 'afs' så blir det dubbelt så många träffar, samt samma tendens för båda sökorden.
Citera
2018-09-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Om någon frågat mig för en vecka sedan hade jag svarat "nej, jag tror inte de kommer in" men efter senaste sossemyglet med indraget scentillstånd och fejkanmälning tror jag faktiskt det finns en chans.

Vanligt folk (inte bara AfS och SD:are) börjar bli riktigt förbannade på deras självgodhet och överförmynderi. T.o.m. en vänstermupp jag chattade med tyckte det var ett övergrepp på yttrandefriheten även om det drabbade ett av hennes främsta hatobjekt.
AfS kommer in tack vare sossarnas självgodhet, vilken underbar ironi.

MVH/Gnomegirl.
Och som lök på laxen genom att ha citerat Per Albin Hanssons "Sverige åt svenskarna". Verkligen en underbar ironi.
Citera
2018-09-04, 21:53
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Även om AfS faktiskt kommer in (jag hoppas men vågar absolut inte ta det för givet) så kommer det förmodligen inte bli samma typ av masspsykosscener som utspelade sig runt om i landet 2010 när SD kom in. Det är ett annat och mycket mer polariserat och splittrat samhälle nu.

Men visst, det kanske blir några som tappar det.

SCREAM HELPLESSLY AT THE SKY

https://www.youtube.com/watch?v=Zv_eOMyhtms

Liberal Protester screams in agony as Trump sworn in
https://www.youtube.com/watch?v=q2R2btO4MEo

SD blir största parti, samtidigt som sossarna kollapsar till lägre nivå än 1911. De som redan fattat detta är innerst inne redan knäckta. På måndag kommer även dumskallarna fatta och den kollektiva masspsykosen kommer att bli manifest på gatorna.

Och inte nog med det! Vi har ju dubbelstöten också! Så fort riksdan har öppnat så kommer de att fatta att det är AfS som är den stora chocken. Och liberal-tears-festen kommer att hålla på ända fram till jul.
Citera
2018-09-04, 21:58
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jeff Ahl snackade om hijab, inte om Krösa-Majas huvudduk.

Nej tyvärr, han sa slöja. Jag reflekterade när han så gjorde - och anade att han va på väg ut på för djupt vatten. Strategiskt va det ingen höjdare.
Citera
2018-09-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -93
vänsterextremister som stör karlskrona mötet,
https://youtu.be/v33RpBp89pc?t=1984

Och de stör exaaakt 1984 sekunder in i klippet! Bra där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in