2018-09-04, 21:19
Medlem
Gnomegirls avatar
Om någon frågat mig för en vecka sedan hade jag svarat "nej, jag tror inte de kommer in" men efter senaste sossemyglet med indraget scentillstånd och fejkanmälning tror jag faktiskt det finns en chans.

Vanligt folk (inte bara AfS och SD:are) börjar bli riktigt förbannade på deras självgodhet och överförmynderi. T.o.m. en vänstermupp jag chattade med tyckte det var ett övergrepp på yttrandefriheten även om det drabbade ett av hennes främsta hatobjekt.
AfS kommer in tack vare sossarnas självgodhet, vilken underbar ironi.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2018-09-04, 21:21
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gest
Här kommer ytterligare en låt. Håll till godo!

https://www.youtube.com/watch?time_continue=72&v=oNu4lf3a--s
Röjig låt.

På "related" så finns även AfS Thailands kamplåt: https://www.youtube.com/watch?v=0FrCzYCwF5I

En falang inom AfS som funnits åtminstone sedan 2008!

Citera
2018-09-04, 21:22
Medlem
Jobbigt att hänga med i farten när man en timme efter att AfS passerade Centerpartiet ökat med YTTERLIGGARE 250 gilla-markeringar. Är det här vad man kallar momentum?
Citera
2018-09-04, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Detta är en sanning med modifikation. Det man också har sagt, och skrivit, är att alla som har fuskat eller ljugit om identitet, bakgrund, flyktingskäl m.m. när de kom till Sverige ska ut. Detta innefattar alltså nästan alla blattar och kulturberikare i Sverige, inklusive de som har "skött sig" efter att de ljög sig in i Sverige. Om du eller dina föräldrar ljög eller fuskade när ni kom hit så spelar det alltså ingen roll att ni har "skött er" sedan dess. Då ska ni ut.

Nu kommer ju AfS inte att få någon makt inom överskådlig framtid, även om de kommer in i riksdagen, så man bör nog inte stirra sig blind på detaljer kring vilka som måste åka ut och vilka som kan få stanna. Det som räknas är att man stoppar inflödet och sätter igång ett utflöde, sen kan man justera politiken och låta alla möjliga slinka med i utflödet, som man ursprungligen inte omfattade med sin politik.

Det är också viktigt med signalpolitik. Bara Trumps prat om muren, som fortfarande inte har börjat byggas, fick massa bruna människor söder om gränsen till USA att börja tveka och stanna hemma istället för att försöka ta sig in i USA. På samma sätt kommer det bli med invandringsstopp och återvandring. Ryktet kommer sprida sig om att festen är över i Sverige och det samhällsklimat som uppstår när återvandringen drar igång kommer skrämma många till att självmant lämna Sverige.

Precis så. Signalpolitik är extremt viktigt. Varför har inte de baltiska staterna stora problem med att försöka hålla borta invandrare från Mellanöstern och Afrika? Jo, för att de länderna inte är kända som ger allt åt alla och således skapas inget stort tryck på att ta sig dit.
Citera
2018-09-04, 21:26
Medlem
En frågar på Afs hemsida om ni skall sparka ut det tjuvaktiga Östats packet men han får inga svar..Kan ni här i tråden svara?..Det är ju känt att Öststatarna stjäl allt som är löst tex utombordare i hamnar..Tacksam för svar så man kan bestämma hur man skall rösta..
Citera
2018-09-04, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
En frågar på Afs hemsida om ni skall sparka ut det tjuvaktiga Östats packet men han får inga svar..Kan ni här i tråden svara?..Det är ju känt att Öststatarna stjäl allt som är löst tex utombordare i hamnar..Tacksam för svar så man kan bestämma hur man skall rösta..

AfS kommer sparka ut ALLA kriminella utlänningar!
Citera
Medlem
Googlesökningar på "Alternativ för Sverige" har ökat exponentiellt de senaste veckorna:
https://trends.google.com/trends/explore?date=today%203-m&geo=SE&q=%22Alternativ%20f%C3%B6r%20Sverige%22

Och det där är innan Stockholms Stad bjöd på gratispress genom att slänga ut dem från scenen i kungsan.

Med de siffrorna och Facebook-likesens oerhört snabba tillväxt så är jag egentligen inte orolig för att AfS inte skulle ha en helt dominerande andel av de 4,8% "Övriga" i YouGovs mätning. Självklart hade jag gärna sett en särredovisning för ytterligare uppmärksamhet, men tydligen bestämde YouGov sig för att slopa den. Hur som helst: trendkurvan ser mycket bra ut för partiet. Skulle sätta sannolikheten för ett riksdagsinträde till strax över 50% i nuläget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
Jobbigt att hänga med i farten när man en timme efter att AfS passerade Centerpartiet ökat med YTTERLIGGARE 250 gilla-markeringar. Är det här vad man kallar momentum?
Riktigt bra snurr på videovisningarna på Facebook också. Fullt normalt nu att ett torgmöte når 20t visningar redan samma dag som det läggs upp, och 30t på två dagar är inget speciellt. Sedan har vi hits som Göteborg och Uddewallah som når ännu högre. Det separata klippet med bråket i Uddevalla har 300 000 visningar.
Citera
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, ni slår in öppna dörrar med mig här. Men tydligen har de nån ny cannabis-idol som partiledare, och fan vet vad som händer i den världen. Det alla undviker att ta upp är hur PP stabilt kan ha 1% hos Sentio. Det blir mycket confirmation bias i resonemangen.

I förra riksdagsvalet så fick övriga partier 0,97 procentenheter. Även om det är fler deltagande partier den här gången, så tror jag inte att det blir någon större skillnad för partierna som deltog år 2014.

Om man kollar på opinionsundersökningar för ett år sedan, så låg snittet för övriga partier på 1,1 procentenheter. Sedan dess så har de övriga partierna ökat vid varje mätning. Det är svårt att veta riktigt var AFS ligger i dag på grund av bristen på mätningar. Om man går på Yougovs mätningar, så kan opinionen mycket väl ligga nära riksdagsspärren. Det krävs naturligtvis också att folk röstar på partiet och det lär väl visa sig om en vecka när övriga partier har räknats.
Citera
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
Den här gången kommer det inte gå.

Vad baserar du det på?
Citera
2018-09-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellirstreymr
AfS kommer sparka ut ALLA kriminella utlänningar!
Tack för svaret vi skulle ha en mur runt hela Norden..
Citera
2018-09-04, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
AfS driver att icke-medborgare som döms för brott automatiskt ska utvisas. Så kriminella östeuropéer ryker också, ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in