Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 12:06
Medlem
SKOP tendens för Övriga partier

Sista
mätdag
2 sept 2,3%
31 aug 1,9%
30 aug 1,6%
29 aug 1,5%
28 aug 1,7%
27 aug 1,7%
jun-juli 1,2%

https://skop.se/main/wp-content/uploads/2018/09/SKOPs-Valjarbarometer-2-september-2018.pdf
Citera
2018-09-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleCore
Nej, jag håller med om att det bör förbli nationalistiskt och en av de största anledningarna till att jag röstar på dem är att man till skillnad från SD erkänner svenskar som folk och inte larvar sig med öppen svenskhet. Däremot har jag svårt för idén att en etnisk svensk inte ska tillåtas gifta sig med någon från utlandet.

Etniska svenskar bör inte utan vidare få gifta sig och ta hit icke-vita partners och deras anhöriga. Det är min personliga uppfattning och jag anser att även AfS bör ta steg i den riktningen vad det lider. Det kan inte vara en rättighet att fylla landet med icke-svenskar. Det är verkligen inget begränsat fenomen heller längre.

Citat:
Min poäng är att jag som etnopluralist är stolt över mitt eget arv, men trots det respekterar folk som är olika mig. Jag tycker de har rätt att bevara sin särart och sin kultur i sina egna länder. Jag kan ha missförstått dig, men jag tolkade det som att du gärna ville spy galla över alla som inte ser ut exakt som du.

Jag skulle inte kalla mig etnopluralist. För mig ligger det lite för nära någon sorts halvblöt humanism och föreställningar om allas lika värde och liknande, även om jag såklart förstår tankegången. Det betyder inte att jag spyr galla över alla som inte är vita. Jag har inga negativa uppfattningar om thailändare i Thailand, tvärtom. Det är fenomenet med thai- och importfruar jag tycker är så vidrigt. Och alla dessa rasblandade, rotlösa stackars barn som kommer ur det. Det borde diskuteras mer, kanske också av AfS vad det lider.

Citat:
Om partiet lockar till sig allt för många sådana personer som precis som du säger sig vilja radikalisera partiet tror jag det kan gå utför rätt snabbt.

Fast vad är det du ser framför dig då, NMR? Det brukar ofta vara det när folk skriver sådant. Den radikalisering jag pratar om tror jag till att börja med inte kommer att komma ur enskilda personers engagemang och handlar snarare om att partiet ska bli vad det är, vilket jag skulle säga är ett mer eller mindre explicit etnonationalistiskt parti. Om man sympatiserar med AfS i dag förstår jag inte varför man skulle vara rädd för en sådan utveckling.
Citera
2018-09-04, 12:09
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det är väl lite lustigt, samtidigt har jag svårt för att se något positivt med en kung som släppte in massa judar i Sverige och gav dem olika privilegier. Att släppa in judar väger tyngre i den negativa vågskålen än vad allt positivt han kanske gjorde väger i den positiva vågskålen. Sen var han väl bög dessutom...

Du är väl bäst att du skriver Gustavs tal framöver, eftersom du vet bättre än Gustav själv vad AfS står för.
Citera
2018-09-04, 12:15
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Visst kommer alla stockholmare till Kungsan på fredag? Det är dags att markera mot det antidemokratiska samhälle vi lever i. Det är fem dagar kvar, det är nu det gäller. Ju högre energi, desto bättre. Alternativ För Sverige är framtiden och det gör etablissemanget desperata.
Citera
Har tänkt på detta ett par dagar. När jag var yngre och bodde på landet var det nästan bara svenskar, några blandade äktenskap och barn och välintegrerade invandrare. Vi lekte ute utan problem, det var tryggt tråkigt och säkert.

Är så trött på kaoset som dom här parasiterna orsakar landet. Har kollat youtube klipp och det är fan mest ensamma män som vill ha pengar. Det är helt sjukt att dom ska få allt serverat. Jag tror att det är många som vaknat upp nu och ser verkligheten. Jag önskar verkligen att tryggheten skulle komma tillbaka men det känns tyvärr hopplöst. Partier som afs/SD kommer inte ha inflytande p.ga ingen annan vill samarbeta med dom tyvärr. Det ända man kan hoppas på är att parasiterna frivilligt åker hem.
Citera
Medlem
Bergreses avatar
Citat:
AfS har ingen politik på det området. Det är enstaka användare i tråden som går till hård attack mot folk som inte automatiskt är med på tåget kring en viss rasretorik kring anhöriginvandring för etniska svenskar.
Du har ett obehagligt sätt att förskjuta och baka om lösryckta uttalanden från vem som helst till en slags utsagor eller åsikter från partiet. Det är förmodligen högst avsiktligt.
Citera
2018-09-04, 12:17
Medlem
Det är väldigt viktigt att "blond och blåögd" inte blir kontroversiellt i AfS. Och att premissen med att "blond och blåögd" handlar om rasbiologi och godsfinkor helt kategoriskt avfärdas. Svensk härkomst och uppfattningar om svenskt stereotypt utseende är inte kontroversiellt. Om man inte tillåter det att vara kontroversiellt.

Så snart dessa frågor kommer på tal så är det UPPFATTNINGEN att "blond och blåögd" handlar om rasism som ska angripas. Varför ska vi acceptera ett problematiserande av det specifikt svenska, utan att varenda annan etnicitet/kultur/nation/utseende också aggressivt ifrågasätts? Varför är Bullerbyn som idé mer hatisk än det fiktiva Wakanda?

Har AfS förresten tagit upp den tidigare länkade BRÅ-rapporten om att hälften av alla hatbrott drabbar svenskar, men inte anmäls som sådana?
Citera
2018-09-04, 12:20
Medlem
Citat:
En import av hundratusentals bruna sexpartners vore naturligtvis ett samhällsproblem. Jag uppfattar dock inte att detta är en verklighet i Sverige.

Det är en verklighet idag. De är redan här. Jag höftar grovt nu men gissar på att det finns ca 100 000 importerade kvinnor från Thailand i Sverige. Dessa ger ju upphov till många blandade barn också, så bara den thairelaterade befolkningen i Sverige kan säkert uppgå till ett par hundra tusen människor. Hur många negrer och andra färgstarka herrar har batikhäxor och gamla kåtkärringar importerat? Ingen vet, men det lär vara ganska många vid det här laget då det har pågått under flera decennier. Sammanlagt så uppgår alltså förmodligen antalet privatimporterade bruna sexpartners, och deras blandade avkomma, till åtminstone några hundra tusen individer. Det är som hela Norrköping, hela Linköping och hela Borås, enbart befolkade med thai, negrer och diverse blandningar. Detta är vad enbart etniska svenskars privatimport av sexpartners till Sverige har lett till, helt utan övrig invandring! Om vi hade haft noll asylinvandring och besläktad invandring så hade vi alltså enbart pga. Börjes och Birgittas seximportverksamhet haft flera hundra tusen starkt rasfrämmande människor i Sverige. Det är rätt så jävla mycket och att påstå att det inte är ett problem är ju bara löjligt, även om ett par miljoner orcher kanske upplevs som ett ännu mer trängande problem.

Citat:
Nej, jag har däremot sett folk rikta kritik mot Kasselstrand för att han sagt att han har homosexuella vänner. Jag tror inte det vore rätt väg att gå för partiet om man gick hårt ut mot vanliga bögar.

Det har inte jag sett så vitt jag kan komma ihåg. Vanliga bögar (vad det nu är för något) är inget man har något intresse av att angripa, däremot är man givetvis väldigt skeptiskt inställda till hbtq-lobbyn, pride och dylikt.
Citera
2018-09-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag tycker verkligen du ska masa dig iväg till ett AfS-möte eller någon informell träff, där du får träffa riktiga medlemmar. Det skulle göra dig gott. Det är verkligen en räddhågsen "chicken little"-reaktion att påstå att jag hånat folks anonymitet. Behåll anonymiteten, det är inga problem - men träffa riktiga AfS-are! Och så kan ni sitta där kalla deras fruar för "hora". Det är blattedräggnivå på det där pladdret. Vi som inte har denna blattedräggmentalitet skriver inget här i tråden som vi inte också skulle säga öga mot öga till den det berör. Blattedrägg är alltid fega. Tuffa i skyddet av ett drev, men skulle aldrig våga stå själv som en rakryggad svensk man och kalla någon annan mans fru för "hora", öga mot öga. Det är tragiskt vad multikulturalismen gjort med era hjärnor.

Thaigubbars sårade känslor och rätt till sex- och hushållsslavar från tredje världen är alltså viktigare än ett svenskt Sverige för dig. Det är noterat.

Varför skulle man vilja kalla någon annans fru för "hora"? Den som är äcklig är ju thaigubben som tagit steget från att köpa en kropp i Pattaya till att ta hem personen till Sverige och nu ska "integrera" vederbörande, vilket tydligen är fullt förenligt med att, som i ditt och dina kompisars fall, säga sig vara nationalister, rösta på AfS och engagera er som aktivister inom partiet.

Vilken fars. Vilket hyckleri. Ett sådant kräk du är.
Citera
2018-09-04, 12:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Vad tror gänget här om AfS chanser till Europaparlamentet? Jag tror dessvärre att de hamnar något under spärren detta val, men att de kommer ha guldläge inför 2019 med den ökade publicitetsknuffen efter att man kommer tvingas erkänna dem i etablerad media.

Folk tenderar ju att rösta bra mycket mer radikalt i EU-valen och nu när både V och SD backar en del från EU-kritiken tror jag man har potential att nå chocksiffror. Jag kan även tänka mig att drivor av systemkritiska soffliggare samt piratpartister skulle kunna tänka sig att gå till urnan för att skicka dit ett par svenska Nigel Farage-typer.

Just det. Folk röstar mycket vildare och yvigare i EU-valen. En massa SD:are kommer att lossa på handbromsen och rösta på AfS. Det skulle kunna bli så mycket som 15% för AfS (lägre om man inte kommer in i riksdan nu).

Angående riskdagsvalet. Om man håller samma frekvens som 2010 och 2014 så borde det komma en ny Yougov när som helst. I så fall lär AfS vara särredovisade och få c:a 3%. Det skulle öppna floddammarna för stödröstandet.
Citera
2018-09-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Detta måste rimligtvis även avse procent av det totala skatteuttaget, annars är det nästan på nivå med Moderaternas käbblande om några procent hit eller dit.

Flera länder i Europa har redan skattenivåer som är mycket lägre än detta och dessa länder har inte kollapsat.
Statsbudgetens inkomster 2017
........................................... miljard kr
1. Direkt skatt på arbete.. 636 32%
2. Indirekt skatt på arbete 559 28% arb.giv avg
3. Skatt på kapital........... 251 13%
4. Mervärdesskatt............ 428 21%
5. Punktskatter................ 128 6%
= Totala skatteintäkter.... 2 001

Jag tror AfS tänker sig sänka punkt 1. till 23-25%, och låta resten vara oförändrad.
Citera
2018-09-04, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Det är väldigt viktigt att "blond och blåögd" inte blir kontroversiellt i AfS. Och att premissen med att "blond och blåögd" handlar om rasbiologi och godsfinkor helt kategoriskt avfärdas. Svensk härkomst och uppfattningar om svenskt stereotypt utseende är inte kontroversiellt. Om man inte tillåter det att vara kontroversiellt.

Så snart dessa frågor kommer på tal så är det UPPFATTNINGEN att "blond och blåögd" handlar om rasism som ska angripas. Varför ska vi acceptera ett problematiserande av det specifikt svenska, utan att varenda annan etnicitet/kultur/nation/utseende också aggressivt ifrågasätts? Varför är Bullerbyn som idé mer hatisk än det fiktiva Wakanda?

Har AfS förresten tagit upp den tidigare länkade BRÅ-rapporten om att hälften av alla hatbrott drabbar svenskar, men inte anmäls som sådana?

I Wakanda så gasade de inte sex miljarder näsor du vet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in