Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-04, 12:26
Medlem
Thaigubbe är inte bättre än en soyboy. Så urvalsmässigt misslyckad att han inte bara måste importera någon men så misslyckad att han inte ens kan importera någon från Ryssland eller Ukraina.
Citera
2018-09-04, 12:31
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tycker själv att det där med armbindlar dels låter otidsenligt och fel. Det är frågan om vanliga hederliga svenskar som ska samlas. Människor som är trötta på den vanskötsel som landet utsätts för och som vill ha en radikal förändring till det bättre.

Det är väl inte frikårsverksamhet som man vill ge associationer till?

Vita kepsar är bättre än vita armbindlar.
Citera
2018-09-04, 12:33
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihetskriget
Ur partiprogrammet:

"Alternativ för Sverige vill att anknytningspersonen ska ha varit svenskt medborgare i minst 18 år för att kunna ansöka om att ta en anhörig till Sverige. "

Bara att gifta sig och importera sin anhöriga.

Jo, jag menar att man inte har någon politik som inskränker rätten för etniska svenskar att gifta sig med utländska medborgare. Jag ser det som att man med det förslaget syftar till att stoppa anhöriginvandringen för icke-svenskar.

Citat:
Ursprungligen postat av Amriswil
Etniska svenskar bör inte utan vidare få gifta sig och ta hit icke-vita partners och deras anhöriga. Det är min personliga uppfattning och jag anser att även AfS bör ta steg i den riktningen vad det lider. Det kan inte vara en rättighet att fylla landet med icke-svenskar. Det är verkligen inget begränsat fenomen heller längre.

Det kanske inte är så begränsat, men personligen känner jag bara till något fåtal. Jag anser väl då snarare att man i framtiden bör föra en politik som främjar svenska par än straffar de med utländsk partner. Dessutom tycker jag det kan leda till svåra gränsdragningar. Är det okej med en danska? Grekiska? Turkiska? Armenska? Persiska? Hur ska man kunna lyfta dessa frågor utan att uppfattas som öppet rasistisk?

Jag tycker man borde ta tag i problemet att utslagna svenska män och kvinnor söker upp ekonomiskt utsatta partners i tredje världen och byter sig till sex mot löften om ett bättre liv i Sverige. Jag tycker inte att kärnan av problemet ligger i att man hittar en partner som har mörkare hy. Däremot har jag ingen aning om hur man kan agera mot det.

Citat:
Fast vad är det du ser framför dig då, NMR? Det brukar ofta vara det när folk skriver sådant. Den radikalisering jag pratar om tror jag till att börja med inte kommer att komma ur enskilda personers engagemang och handlar snarare om att partiet ska bli vad det är, vilket jag skulle säga är ett mer eller mindre explicit etnonationalistiskt parti. Om man sympatiserar med AfS i dag förstår jag inte varför man skulle vara rädd för en sådan utveckling.

Ja, lite åt det hållet. Om jag inte ser fel har du väl en fasces på din profilbild. Jag hade föredragit om AfS hållt sig till nationalism och inte urartar till öppen rasdriven fascism. Jag kan nämligen inte ställa mig bakom det senare och det tror jag inte mer än 4% av svenska folket kan heller. Det skulle nog innebära slutet på det partiet och antagligen allt till höger om SD för en överskådlig framtid.
Citera
2018-09-04, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Ska det nödvändigtvis förekomma någon symbol alls så bör det vara en vacker blomma. Finns inget mer avväpnande. Skulle då kunna vara den del i en manifestation med nedläggning av blommor för offer för sexuellt våld i Sverige eller liknande.

Tycker dock att städade och propra vanliga svenskar som samlas för att lyssna på ett nationalistiskt parti är det bästa.
Senast redigerad av Ottokar 2018-09-04 kl. 12:42.
Citera
2018-09-04, 12:36
Medlem
WhaleCores avatar
Citat:
Angående riskdagsvalet. Om man håller samma frekvens som 2010 och 2014 så borde det komma en ny Yougov när som helst. I så fall lär AfS vara särredovisade och få c:a 3%. Det skulle öppna floddammarna för stödröstandet.

Jag hoppas verkligen det. En särredovisning på runt 3% skulle kunna clincha riksdagen redan nu.
Citera
2018-09-04, 12:38
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Ingen skillnad mot idag för de allra flesta svenskar med andra ord. Det är givetvis inte detta som AfS vill ha utan en mycket kraftig sänkning av det totala skatteuttaget.

Det står dock inget explicit i partiprogrammet om att man vill sänka det totala skattetrycket. Vilket kan bero på att heliga såssekor måste slaktas för att det ska vara möjligt. De statliga socialförsäkrings-och transfereringssystemen måste nämligen bort ifall det totala skattetrycket ska kunna sänkas till säg 20-30%. Ifrågavarande system slukar nästan hälften av de totala offentliga utgifterna.
Citera
2018-09-04, 12:39
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaskaleh
Thaigubbe är inte bättre än en soyboy. Så urvalsmässigt misslyckad att han inte bara måste importera någon men så misslyckad att han inte ens kan importera någon från Ryssland eller Ukraina.

AfT - Alternativ för Thaigubbar kanske kommer lagom till nästa val efter att falangstriderna inom AfS har avklarats?
Citera
2018-09-04, 12:39
Medlem
BravePessimisms avatar
Ni autister som vill debattera om thaifruar kan väl göra det in en annan tråd eller skicka privata meddelanden. Det står ju klart och tydligt i partiprogrammet vilka som ska åka hem. AfS försöker påverka politiskt och vinna röster av normala människor.

Sen det här med armbindlar, den som kom på det är ju uppenbart helt bakomflötet. Det skulle sänka AfS totalt. Game over. Media skulle så klart vinkla det totalt och zooma in på folk med armbindlar etc.
Det är bättre med tusentals svenskar i vanliga kläder än 50 skinheads med facklor och armbindlar. Om ni inte fattar det så bör ni avlägsna er själva.
Citera
2018-09-04, 12:41
Medlem
Guillounisms avatar
Citat:

Vita kepsar skulle vara en billig, enkel, tydlig och fräsch symbol. Armbindlar kommer till 99% framstå som kufiskt och lajvande. Ingen bra propaganda helt enkelt.
Citera
2018-09-04, 12:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Ahl
Islam hör inte hemma i Sverige. Vi kommer däremot inte slänga ut människor på grund av att de är muslimer och ingen har någonsin sagt det, men det kommer en frivillig återvandring i stor omfattning till följd av att klanerna splittras när de flesta skickas hem och muslimerna inte längre kan påtvinga oss svenskar sin ideologi.

Dessutom ska det absolut inte vara tillåtet med slöja på arbetsplatserna, vilket innebär att de som vägrar anpassa sig kommer bli arbetslösa och då uppfyller de kriterierna för att skickas hem.

Att du som Heja-Jimmie-cuck försöker vantolka allt vi gör är dock känt sedan länge.

Just precis! Mycket väl formulerat!

Och bra att du tar upp tänket bakom den frivilliga återvandringen, för det står inte i något program.

Detta är alltså inte SD:s variant av frivillig återvandring: "Om vi står på huvudet för er och öser en massa pengar över er, kan ni inte återvandra då, snälla snälla."

Det här är istället en politik där de som är berörda kommer att inse att "festen är över" och att det är dags att sticka härifrån.
Citera
2018-09-04, 12:43
Medlem
baggebo1s avatar
Jag anser att samma regler bör gälla thaigubbar som homosexuella. Båda företeelserna kan vara acceptabla för AfS - så länge du inte gör politik av det. Om du är bög och delar AfS åsikter, kör på, men var inte "öppet bög" i partiet, gör inte en grej av det. Det bisarra med Smokey är ju att han inte bara är en garderobs-thaigubbe, utan att han här i tråden, och även på möten med AfS, gör politik av det. Han sitter stolt och berättar om "thaigubbebord", och driver hela tiden thaigubbepropaganda i tråden. Smokey bör behandlas som en AfS:are som deltagit i Pride, hela tiden pratar om sin homosexualitet, drar med folk till "bögbord" på AfS-möten osv. Det bör inte vara ok. In i garderoben, så är det ok. Men propagera = partiskadlig verksamhet. Visa lite anständighet, och visa lite respekt för dina partikamrater.
Citera
2018-09-04, 12:43
Medlem
Citat:
Jag tycker verkligen du ska masa dig iväg till ett AfS-möte eller någon informell träff, där du får träffa riktiga medlemmar. Det skulle göra dig gott. Det är verkligen en räddhågsen "chicken little"-reaktion att påstå att jag hånat folks anonymitet. Behåll anonymiteten, det är inga problem - men träffa riktiga AfS-are! Och så kan ni sitta där kalla deras fruar för "hora". Det är blattedräggnivå på det där pladdret. Vi som inte har denna blattedräggmentalitet skriver inget här i tråden som vi inte också skulle säga öga mot öga till den det berör. Blattedrägg är alltid fega. Tuffa i skyddet av ett drev, men skulle aldrig våga stå själv som en rakryggad svensk man och kalla någon annan mans fru för "hora", öga mot öga. Det är tragiskt vad multikulturalismen gjort med era hjärnor.

Fast nu är det väl ändå så att de allra flesta importerade thai-kvinnor faktiskt är fd prostituerade? En del fortsätter ju t.o.m. med sin prostitution här i Sverige. Även en kvinna som kanske inte betjänade massor av sexköpare varje dag på någon bar nere i Thailand innan hon kom hit kan ju ändå ofta likställas med en prostituerad om hon lämnar sitt folk, sitt land, sin familj (nåja, den tar de ju med sig ibland) bakom sig och åker till Sverige för att betjäna Börje 47 i Lappträsk i utbyte mot en högre materiell levnadsstandard än vad hon hade på den thailändska landsbygden.

Detta faktum förändras ju inte av att en del kanske är lite för reserverade och artiga i sociala sammanhang IRL, eller hur? Du antyder ju dessutom här att thaigubbar kommer använda våld mot svenska nationalister som kallade deras fruar, som kanske är fd prostituerade från Thailand, för horor.

Det är tragiskt vad kulturmarxismen har gjort med din hjärna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in