Citat:
Ursprungligen postat av
Frihetskriget
Ur partiprogrammet:
"Alternativ för Sverige vill att anknytningspersonen ska ha varit svenskt medborgare i minst 18 år för att kunna ansöka om att ta en anhörig till Sverige. "
Bara att gifta sig och importera sin anhöriga.
Jo, jag menar att man inte har någon politik som inskränker rätten för etniska svenskar att gifta sig med utländska medborgare. Jag ser det som att man med det förslaget syftar till att stoppa anhöriginvandringen för icke-svenskar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Amriswil
Etniska svenskar bör inte utan vidare få gifta sig och ta hit icke-vita partners och deras anhöriga. Det är min personliga uppfattning och jag anser att även AfS bör ta steg i den riktningen vad det lider. Det kan inte vara en rättighet att fylla landet med icke-svenskar. Det är verkligen inget begränsat fenomen heller längre.
Det kanske inte är så begränsat, men personligen känner jag bara till något fåtal. Jag anser väl då snarare att man i framtiden bör föra en politik som främjar svenska par än straffar de med utländsk partner. Dessutom tycker jag det kan leda till svåra gränsdragningar. Är det okej med en danska? Grekiska? Turkiska? Armenska? Persiska? Hur ska man kunna lyfta dessa frågor utan att uppfattas som öppet rasistisk?
Jag tycker man borde ta tag i problemet att utslagna svenska män och kvinnor söker upp ekonomiskt utsatta partners i tredje världen och byter sig till sex mot löften om ett bättre liv i Sverige. Jag tycker inte att kärnan av problemet ligger i att man hittar en partner som har mörkare hy. Däremot har jag ingen aning om hur man kan agera mot det.
Citat:
Fast vad är det du ser framför dig då, NMR? Det brukar ofta vara det när folk skriver sådant. Den radikalisering jag pratar om tror jag till att börja med inte kommer att komma ur enskilda personers engagemang och handlar snarare om att partiet ska bli vad det är, vilket jag skulle säga är ett mer eller mindre explicit etnonationalistiskt parti. Om man sympatiserar med AfS i dag förstår jag inte varför man skulle vara rädd för en sådan utveckling.
Ja, lite åt det hållet. Om jag inte ser fel har du väl en fasces på din profilbild. Jag hade föredragit om AfS hållt sig till nationalism och inte urartar till öppen rasdriven fascism. Jag kan nämligen inte ställa mig bakom det senare och det tror jag inte mer än 4% av svenska folket kan heller. Det skulle nog innebära slutet på det partiet och antagligen allt till höger om SD för en överskådlig framtid.