Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Fast jag skrivit om olika GM och de indicier jag funnit så efterfrågades dom, så jag tar upp en tråd jag finner mest i, den mot ML.
Läcköeventet 2018-04-21 - 23
USA 2018-04-28 - 2018-05-13
Geocachade med en kompis på måndagskvällen och FTF:ade en cache 20:28 i Virsbo
Pratade med CO till säg 20:45
Virsbo – Västerås 32 minuter restid och med 6st cacher på vägen ger ca 60min
Lämnade kompisen då ca. 21:45
Restid till Örebro 1:05, då är han hos LW ca. 22:50 (inte mycket tidigare i alla fall, men senare med marginaler).
Under vintern verkade ML och LW funnit varandra och vissa loggar pekar på umgänge utanför geocaching. Någon i tråden benämner ML som "mammas nya kille", om jag inte missminner mig.
Sedan börjar LW intressera sig för JH (BeholderX) och detta eskalerar på Läcköeventet.
LW är "intim" med JH, men försöker undvika att vara det inför ML men han visar "irritation" över situationen.
ML och LW reser och bor tillsammans under Läcköeventet.
Som ni ser reser ML till USA 5 dagar efter Läckö och kommer hem på söndagen innan mordet.
Sedan blir tidsaxeln väldigt intressant, speciellt om uppgiften att någon stod och väntade utanför LW.
Leker man med Sh.Holms uppgifter att LW inte ville veta av SD, vem skulle hon då gå ut med?
Har svårt att se hur och varför LW skulle försöka hota SD eller göra nått som får honom ur balans. Känns som hon hade fullt upp med JH och ML, lägg till dessutom förberedelserna inför födelsedag och norgeresa.
På SD:s "fördel" så undrar jag varför han i så fall skulle vänta till just måndagskvällen och då få bråttom att prata henne till rätta.
Som sagt, spekulationer på dom indicier jag finner.
Citerar mig själv.
Jag ser däremot inget logisk förklaring varför ML och LW går mot planket (sammas som att jag inte ser någon logik i det vad gäller SD).
Dom ende två logiska händelseförloppet som jag ser det är med JH (går mot stationen) eller ett random par (som jag inte släpper).
Jag har varit vid planket där mordet skedde. Det är så ologiskt att runda buskaget, klättra över stängslet för att prata.
Om mördaren släpade LW dit, så skedde mordet innan stängslet och då skulle inte skrikvittnet höra det. Det ligger villor 20-30 meter från den platsen i sä fall.
Så LW och mördaren gick över stängslet och mordet skedde, det är jag nästan helt säker på.
Varken ML eller SD borde se någon fördel att runda allt detta.
Det är bara en random och JH som skulle göra detta, logiskt sett.