2018-09-04, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Flytta fokus till andra tänkbara GM, samt förvirra.
Ska inte tråden ta upp andra tänkbara kandidater? Är SD fälld?

Vad förvirrar jag? Är det mycket att ta in för dig?
Citera
2018-09-04, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Flytta fokus till andra tänkbara GM, samt förvirra.

Ja, värst vad många andra tänkbara som just nu dyker upp. Tror utredningssekretessen och tidens gång börjar få effekt, på vissa.
Citera
2018-09-04, 01:07
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror det ligger nära till hands.

Verkligheten är oftast så banal. En ilsken och djupt kränkt man som blir lämnad av två kvinnor, som han inbillade sig kontrollera. Med en grandios självbild är det extra smärtsamt att publikt stå kvar ensam.

Med Svarte Petter kortet i hand.

Jag köper det scenariot också.
Citera
2018-09-04, 01:10
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Därför att det finns en klar motivbild. Han har visat irritation inför andra men behärskat sig.
Vet inget om han har visat våldsamhet (oavsett kön).
Varför skall inte han granskas? Jaha, han är inte skäligen.... Då kan vi lika gärna slå av tråden?
SD har visat handlingskraft på att få ut en person ur sin bil, men går inte ens dit. Detta har dryftats så mycket redan....

HD? Ingen aning. Givetvis finns en motivbild för henne med, men jag har inget som ens pekar eller antyder att hon har nått med det att göra.

Skulle vi leka med tanken att ML satt som skäligen och vi grävde upp den fakta vi vet om SD. Skulle det ropas lika mycket "Men ML är skäligen, så lägg ned"...?

Du känner ju HD.
Tror du att hon skulle vara kapabel att döda
och sedan hålla tyst så här länge?
Är hon manipulativ och slug?
Har SD fått henne att tro att otroheten var hennes fel?
Eller har hon egentligen njutit av att vara offret som fått
all sympati från omgivningen?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-04 kl. 01:16.
Citera
2018-09-04, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Oj, var LW intim med JH bara 3 veckor innan mordet, och där ML blev irriterad över detta eftersom han och LW dejtade under denna tid?

Sedan reser alltså ML 5 dagar till USA och kommer hem dagen innan mordet och får kanske nyheten att LW vill göra slut och ska åka iväg till Norge med JH?

Där kan man också tala om ett svarsjukemotiv, ja. NU börjar jag förstå varför du håller ML som alternativ GM.

Var det ML som inte ens hade förhörts eller haft sitt alibi kollat fram till iaf 1-2 månader sedan? Fortfarande kanske inte kollad? Du eller Schazz sade detta någon gång nämligen.

I så fall har ju utredarna verkligen tunnelseende på SD och lär få det hett i en eventuell rättegång mot honom då försvaret kommer ta upp ML som alternativ GM och allt ovan som talar emot honom.

Jag kanske inte var tydlig. ML reser till USA 5 dagar efter Läckö och är där i nästan 2 veckor.

Kom du till denna insikt nu? Jag har skrivit om denna hypotes ett par gånger, men tidssatte alla händelser lite bättre nu.
Just Läckö och vara i USA så länge och bara en dag hemma är intressant. Måndagens cachande och lämna kompis tider är väldigt intressanta och passar in i det vi vet i tråden.
Citera
2018-09-04, 01:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja, värst vad många andra tänkbara som just nu dyker upp. Tror utredningssekretessen och tidens gång börjar få effekt, på vissa.

Så är det när ett fall inte går framåt och MGM är på fri fot endast skäligen misstänkt.
När det finns ett stabilt utredningsläge sitter MGM på sannolika i häktet. Så var det väl i Lisa Holm fallet du gillar att referera till när det gäller tystheten under förundersökningssekretess?
Senast redigerad av Rosamund 2018-09-04 kl. 01:25.
Citera
2018-09-04, 01:13
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför envisas du med ML?
Har han en historia av att vara våldsam mot kvinnor?

Vad tror du om HD som alternativ gärningsperson?
Har HD en historia av att vara våldsam mot kvinnor?
Citera
2018-09-04, 01:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag kanske inte var tydlig. ML reser till USA 5 dagar efter Läckö och är där i nästan 2 veckor.

Kom du till denna insikt nu? Jag har skrivit om denna hypotes ett par gånger, men tidssatte alla händelser lite bättre nu.
Just Läckö och vara i USA så länge och bara en dag hemma är intressant. Måndagens cachande och lämna kompis tider är väldigt intressanta och passar in i det vi vet i tråden.

Jag har ju trott på att du har goda anledningar att ha ML som alternativ GM men inte att det var så nära i tid till mordet, med deras dejtande och att han blev irriterad på LW och JH endast några veckor innan mordet. Hade för mig att det var flera månader innan.
Citera
2018-09-04, 01:20
Medlem
Citat:
Därför att det finns en klar motivbild. Han har visat irritation inför andra men behärskat sig.
Vet inget om han har visat våldsamhet (oavsett kön).
Varför skall inte han granskas? Jaha, han är inte skäligen.... Då kan vi lika gärna slå av tråden?
SD har visat handlingskraft på att få ut en person ur sin bil, men går inte ens dit. Detta har dryftats så mycket redan....

HD? Ingen aning. Givetvis finns en motivbild för henne med, men jag har inget som ens pekar eller antyder att hon har nått med det att göra.

Skulle vi leka med tanken att ML satt som skäligen och vi grävde upp den fakta vi vet om SD. Skulle det ropas lika mycket "Men ML är skäligen, så lägg ned"...?

Varför skall vi leka den tanken? SD är den ende som är skäligen misstänkt redan. Bevisligen.

Vad menar du? Handlingskraft får du låta positivt. Som att det vore det smartaste alternativet?
Citera
2018-09-04, 01:21
Medlem
Citat:
Ska inte tråden ta upp andra tänkbara kandidater? Är SD fälld?

Vad förvirrar jag? Är det mycket att ta in för dig?

Ja.Nej,men skäligen misstänkt för mord på LW. Allt. Nej.

Citat:

Måste vara olidligt att vara skäligen misstänkt för mordet på L*na W*sström.
Senast redigerad av glendale 2018-09-04 kl. 01:24.
Citera
2018-09-04, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Du känner ju HD.
Tror du att hon skulle vara kapabel att döda
och sedan hålla tyst så här länge?
Är hon manipulativ och slug?
Har SD fått henne att tro att otroheten var hennes fel?
Eller har hon egentligen njutit av att vara offret som fått
all sympati från omgivningen?

Varken SD eller HD håller jag, min partner och våra vänner som känner dom till och med bättre som några mördare. Långt ifrån, nästan sist på listan när vi pratade om det i somras.
Men alla människor har en mörk sida som ingen ser, oftast inte ens en partner...

Båda två är öppna och omtänksamma, med SD som den mer öppna och spelevinken.

"Manipulativ och slug, njutit av att vara offret som fått all sympati"
Öhhh... nä, ingen aning och frågor som en psykolog skulle behöva ha ett par år att utröna.

Detta att SD skulle vara otrogen i 6 år håller jag som osannolik, men jag vet inte.
Jag tror mer på kanske 3-4 år och att dom haft sex vid nått tillfälle då och då, men jag vet inte. Försökte se nått i samkörningen över deras loggar, men av dom loggarna så verkar det inte funnits så mycket utrymme för sex, ens på månatlig basis, men kan givetvis skett när som helst.
Citera
2018-09-04, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Så är det när ett fall inte går framåt och MGM är på fri fot endast skäligen misstänkt.
När det finns ett stabilt utredningsläge sitter MGM på sannolika i häktet. Så var det väl i Lisa Holm fallet du gillar att referera till när det gäller tystheten under förundersökningssekretess?
Men det är ändock en vital skillnad i dessa två fall och utredningslägena. Därför kan man ana att här i denna förundesökning står något inte rätt till.

Du säger det. Förklara? Vari består den mest vitala skillnaden?
Särskilt då i förundersökningsprocessen som du lyfter fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in