2018-09-04, 01:31
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag vill bestrida uppgiften om att ML och LW hade ett förhållande längre tillbaka i tiden (6-7 år tillbaka). Jag fann loggen som fick ML att börja geocacha (han hade loggat med sin pappa 2st redan 2008).

Softpocahontas: 2016-03-20
En helg med dottern i Stockholm går mot sitt slut. Dottern har tagit tåget själv till mormor och morfar i Norrköping och jag tar tåget hem mot Örebro. Men än är det inte slut på det roliga. Kliver av i Västerås och träffar en vän jag inte träffat på nästan femton år! Det blir ett roligt återseende och inför sista etappen på denna stockholmstur tas denna lilla cache. Det är evigheter sen m.g.l cachade, så han får minnet lite uppfräschat på vägen. Tftc

Kan vara en loggtext för andra att läsa med, så ta det för vad det är. Jag har hört att dom hade ett förhållande för 6-7 år sedan, men det behöver ju inte alls vara sant.
20/3 -16 är bara en dryg månad efter MLs skilsmässa, får känslan att han kontaktar LW i stort sett direkt när han är singel. Tycker det tyder på att han har haft känslor för henne tidigare.

Innan deras möte den dagen hade han tagit två cacher på 8år. Efter den dagen har han tagit 6667, i stort sett minst en varje dag.

Tycker det tyder på viss besatthet, frågan är om den handlar om LW eller geocaching?
Citera
2018-09-04, 01:33
Medlem
Citat:
Varken SD eller HD håller jag, min partner och våra vänner som känner dom till och med bättre som några mördare. Långt ifrån, nästan sist på listan när vi pratade om det i somras.
Men alla människor har en mörk sida som ingen ser, oftast inte ens en partner...

Båda två är öppna och omtänksamma, med SD som den mer öppna och spelevinken.

"Manipulativ och slug, njutit av att vara offret som fått all sympati"
Öhhh... nä, ingen aning och frågor som en psykolog skulle behöva ha ett par år att utröna.

Detta att SD skulle vara otrogen i 6 år håller jag som osannolik, men jag vet inte.
Jag tror mer på kanske 3-4 år och att dom haft sex vid nått tillfälle då och då, men jag vet inte. Försökte se nått i samkörningen över deras loggar, men av dom loggarna så verkar det inte funnits så mycket utrymme för sex, ens på månatlig basis, men kan givetvis skett när som helst.

En RPU avklaras av experter på ca 5-6 veckor.
Citera
2018-09-04, 01:35
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Varken SD eller HD håller jag, min partner och våra vänner som känner dom till och med bättre som några mördare. Långt ifrån, nästan sist på listan när vi pratade om det i somras.
Men alla människor har en mörk sida som ingen ser, oftast inte ens en partner...

Båda två är öppna och omtänksamma, med SD som den mer öppna och spelevinken.

"Manipulativ och slug, njutit av att vara offret som fått all sympati"
Öhhh... nä, ingen aning och frågor som en psykolog skulle behöva ha ett par år att utröna.

Detta att SD skulle vara otrogen i 6 år håller jag som osannolik, men jag vet inte.
Jag tror mer på kanske 3-4 år och att dom haft sex vid nått tillfälle då och då, men jag vet inte. Försökte se nått i samkörningen över deras loggar, men av dom loggarna så verkar det inte funnits så mycket utrymme för sex, ens på månatlig basis, men kan givetvis skett när som helst.

Tack för svar.

Jag antar att HD som ssk jobbar obekväma tider?
Då måste SD ha haft mycket egentid som hon inte hade
koll på?
Då han kunde träffa LW?

Vet du varför HD flyttade till en bostad så nära LW?
Senast redigerad av gloriouslife 2018-09-04 kl. 01:41.
Citera
2018-09-04, 01:41
Medlem
Citat:
Fast jag skrivit om olika GM och de indicier jag funnit så efterfrågades dom, så jag tar upp en tråd jag finner mest i, den mot ML.

Läcköeventet 2018-04-21 - 23
USA 2018-04-28 - 2018-05-13
Geocachade med en kompis på måndagskvällen och FTF:ade en cache 20:28 i Virsbo
Pratade med CO till säg 20:45
Virsbo – Västerås 32 minuter restid och med 6st cacher på vägen ger ca 60min
Lämnade kompisen då ca. 21:45
Restid till Örebro 1:05, då är han hos LW ca. 22:50 (inte mycket tidigare i alla fall, men senare med marginaler).

Under vintern verkade ML och LW funnit varandra och vissa loggar pekar på umgänge utanför geocaching. Någon i tråden benämner ML som "mammas nya kille", om jag inte missminner mig.
Sedan börjar LW intressera sig för JH (BeholderX) och detta eskalerar på Läcköeventet.
LW är "intim" med JH, men försöker undvika att vara det inför ML men han visar "irritation" över situationen.
ML och LW reser och bor tillsammans under Läcköeventet.

Som ni ser reser ML till USA 5 dagar efter Läckö och kommer hem på söndagen innan mordet.
Sedan blir tidsaxeln väldigt intressant, speciellt om uppgiften att någon stod och väntade utanför LW.

Leker man med Sh.Holms uppgifter att LW inte ville veta av SD, vem skulle hon då gå ut med?

Har svårt att se hur och varför LW skulle försöka hota SD eller göra nått som får honom ur balans. Känns som hon hade fullt upp med JH och ML, lägg till dessutom förberedelserna inför födelsedag och norgeresa.
På SD:s "fördel" så undrar jag varför han i så fall skulle vänta till just måndagskvällen och då få bråttom att prata henne till rätta.

Som sagt, spekulationer på dom indicier jag finner.

Citerar mig själv.
Jag ser däremot inget logisk förklaring varför ML och LW går mot planket (sammas som att jag inte ser någon logik i det vad gäller SD).
Dom ende två logiska händelseförloppet som jag ser det är med JH (går mot stationen) eller ett random par (som jag inte släpper).

Jag har varit vid planket där mordet skedde. Det är så ologiskt att runda buskaget, klättra över stängslet för att prata.
Om mördaren släpade LW dit, så skedde mordet innan stängslet och då skulle inte skrikvittnet höra det. Det ligger villor 20-30 meter från den platsen i sä fall.

Så LW och mördaren gick över stängslet och mordet skedde, det är jag nästan helt säker på.
Varken ML eller SD borde se någon fördel att runda allt detta.
Det är bara en random och JH som skulle göra detta, logiskt sett.
Citera
2018-09-04, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Tack för svar.

Jag antar att HD som ssk jobbar obekväma tider?
Då måste SD ha haft mycket egentid som hon inte hade
koll på?
Då han kunde träffa LW?

Vet du varför HD flyttade till en bostad så nära LW?
Har ingen aning egentligen, bara spekulationer.
För mig ganska ointressant. Vi vet att dom varit intima, men inte när, var, hur. Det är den motivbilden som SD har, och det räcker för mig. Han hade känslor för henne, men inte efter bilen. Därefter var det bara sex (oavsett vad Sh.Holms säger).
Citera
2018-09-04, 01:46
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Därför att det finns en klar motivbild. Han har visat irritation inför andra men behärskat sig.
Vet inget om han har visat våldsamhet (oavsett kön).
Varför skall inte han granskas? Jaha, han är inte skäligen.... Då kan vi lika gärna slå av tråden?
SD har visat handlingskraft på att få ut en person ur sin bil, men går inte ens dit. Detta har dryftats så mycket redan....

HD? Ingen aning. Givetvis finns en motivbild för henne med, men jag har inget som ens pekar eller antyder att hon har nått med det att göra.

Skulle vi leka med tanken att ML satt som skäligen och vi grävde upp den fakta vi vet om SD. Skulle det ropas lika mycket "Men ML är skäligen, så lägg ned"...?

Finns det mer som talar för ML än SD? Vad skulle det kunna vara isåfall?
Citera
2018-09-04, 01:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Citerar mig själv.
Jag ser däremot inget logisk förklaring varför ML och LW går mot planket (sammas som att jag inte ser någon logik i det vad gäller SD).
Dom ende två logiska händelseförloppet som jag ser det är med JH (går mot stationen) eller ett random par (som jag inte släpper).

Jag har varit vid planket där mordet skedde. Det är så ologiskt att runda buskaget, klättra över stängslet för att prata.
Om mördaren släpade LW dit, så skedde mordet innan stängslet och då skulle inte skrikvittnet höra det. Det ligger villor 20-30 meter från den platsen i sä fall.

Så LW och mördaren gick över stängslet och mordet skedde, det är jag nästan helt säker på.

Och vad skulle JH ha för motiv?
Hade det inte varit bättre att vänta tills de var i Norge
och fått det att se ut som en geocacholycka?
Citera
2018-09-04, 01:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Har ingen aning egentligen, bara spekulationer.
För mig ganska ointressant. Vi vet att dom varit intima, men inte när, var, hur. Det är den motivbilden som SD har, och det räcker för mig. Han hade känslor för henne, men inte efter bilen. Därefter var det bara sex (oavsett vad Sh.Holms säger).

Varför tror du det?
Har han sagt det?
Citera
2018-09-04, 01:53
Medlem
Citat:
Citerar mig själv.

Om någon säger att hennes son ligger där dyngfull så
skulle hon nog gå dit frivilligt.
Citera
2018-09-04, 01:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du säger det. Förklara? Vari består den mest vitala skillnaden?
Särskilt då i förundersökningsprocessen som du lyfter fram.

Jag tog bort den delen om vital skillnad i förundersökning, nu är bara frågan till dig kvar
Men jag personligen tror att det inte verkar gå så bra i denna utredning till skillnad från Holm-fallet, därför ska man inte anta att det blir samma goda resultat.
Känns inte bra att de inte ens kan häkta den misstänkte här ju. Tycker du det indikerar på ett positivt förundersökningsläge?
Citera
2018-09-04, 02:04
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Citerar mig själv.

Såvida mordet inte är planerat och GM kände till platsen sedan innan. LW görs medvetslös vid planket och släpas över staketet. När hon vaknar till sans igen är hon på andra sidan bullerplanket där ingen i närheten kan höra henne skrika med någon som vill prata färdigt innan hen avslutar hennes liv. Det övervåld som vissa i tråden har antytt ha använts tyder på ganska starka känslor av vrede mot henne.
Citera
2018-09-04, 02:04
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och vad skulle JH ha för motiv?
Hade det inte varit bättre att vänta tills de var i Norge
och fått det att se ut som en geocacholycka?

Det är svårt att få mord att se ut som olycka. De är duktiga på rättsmedicin med obduktion m.m.

I Norge blir det svårt att få t.ex. SD (och HD) som syndabock till mordet. De kommer ju automatiskt ha alibi iom att de är i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in